Het grote weertopic

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door henriët »

Vanochtend werden we wakker met gedempte geluiden..

YES!!! SNEEUW!!!
en misschien komt er nog meer!
maandag 06 februari tot en met maandag 13 februari
Onzekere verwachting. Er is een 60% kans op een voortzetting van het koude winterweer met mogelijk ook sneeuw. Daarnaast is er ook een 40% kans op een overgang naar zachter en wisselvalliger weer.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Schemerlichtje »

henriët schreef:Vanochtend werden we wakker met gedempte geluiden..

YES!!! SNEEUW!!!
en misschien komt er nog meer!
maandag 06 februari tot en met maandag 13 februari
Onzekere verwachting. Er is een 60% kans op een voortzetting van het koude winterweer met mogelijk ook sneeuw. Daarnaast is er ook een 40% kans op een overgang naar zachter en wisselvalliger weer.
In jullie geval gun ik het je van harte: veel sneeuw-speelplezier.
Maar voor als je veel op de weg zit, tsja, dan hoop ik toch dat er hier niets of weinig komt (al weet ik dat we altijd bewaard moeten worden...)
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door caprice »

Ja, ik was 20 seconden te laat op mijn werk, dus ik moet trakteren. :banni
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door huisman »

henriët schreef:Vanochtend werden we wakker met gedempte geluiden..

YES!!! SNEEUW!!!
en misschien komt er nog meer!
maandag 06 februari tot en met maandag 13 februari
Onzekere verwachting. Er is een 60% kans op een voortzetting van het koude winterweer met mogelijk ook sneeuw. Daarnaast is er ook een 40% kans op een overgang naar zachter en wisselvalliger weer.
Voor de mensen die niets met winterweer hebben (ik dus)
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door henriët »

huisman schreef: Voor de mensen die niets met winterweer hebben (ik dus)
Afbeelding
Nog maar even wachten met de lente..
Eerst nog heerlijk een dik pak sneeuw, sleeën, inpoederen, rode wangen, chocolademelk, en heerlijk genieten van de winter! :tilt
Je mag wel een keer mee hoor als we gaan winteren :humhihi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef:
henriët schreef:Vanochtend werden we wakker met gedempte geluiden..

YES!!! SNEEUW!!!
en misschien komt er nog meer!
maandag 06 februari tot en met maandag 13 februari
Onzekere verwachting. Er is een 60% kans op een voortzetting van het koude winterweer met mogelijk ook sneeuw. Daarnaast is er ook een 40% kans op een overgang naar zachter en wisselvalliger weer.
Voor de mensen die niets met winterweer hebben (ik dus)
Afbeelding
Over 2 weken mag het wel weer lente worden. :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door huisman »

henriët schreef:
huisman schreef: Voor de mensen die niets met winterweer hebben (ik dus)
Afbeelding
Nog maar even wachten met de lente..
Eerst nog heerlijk een dik pak sneeuw, sleeën, inpoederen, rode wangen, chocolademelk, en heerlijk genieten van de winter! :tilt
Je mag wel een keer mee hoor als we gaan winteren :humhihi

Ik ga wel ergens overzomeren ( Je hebt zelfs van die bofferds die naar Israël gaan in de winter :huhu )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Auto »

huisman schreef:
henriët schreef:
huisman schreef: Voor de mensen die niets met winterweer hebben (ik dus)
Afbeelding
Nog maar even wachten met de lente..
Eerst nog heerlijk een dik pak sneeuw, sleeën, inpoederen, rode wangen, chocolademelk, en heerlijk genieten van de winter! :tilt
Je mag wel een keer mee hoor als we gaan winteren :humhihi

Ik ga wel ergens overzomeren ( Je hebt zelfs van die bofferds die naar Israël gaan in de winter :huhu )
Hmm het weer is voor die zogenaamde bofferds niet zo zomers als je misschien denkt hoor.

http://www.weeronline.nl/Midden-Oosten/ ... em/4555739
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door TAF »

ik voel me toch een beetje genept;)

mijn favoriete seizoen is de winter.

De zomer is VEEL te warm (dan zou ik het liefste naar groenland vluchten)
De Herfst is op een droge dag leuk, maar die zijn er te weinig.
De Lente is best lekker, en een goede 2e plaats.. maar net als de herfst, teveel kans op regen.

maarja ik wil dan ook DIT soort winters :
Afbeelding

Gewoon dan het vanaf 10 december tot 21 maart, elke dag overdag -5/-9 is en elke nacht -10/-20, er de gehele periode een laag van 30-70cm sneeuw ligt (en wekelijks toch zeker 10-20cm bijvalt om die strooiwagens tegen te gaan)
een stevige elfstedentocht half januari..
En kunnen schaatsen op natuurijs voor meer dan 2 maanden achter elkaar..

maarja die winters zullen helaas steeds schaarser worden (stomme global warming;))
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Zita »

henriët schreef:
huisman schreef: Voor de mensen die niets met winterweer hebben (ik dus)
Afbeelding
Nog maar even wachten met de lente..
Eerst nog heerlijk een dik pak sneeuw, sleeën, inpoederen, rode wangen, chocolademelk, en heerlijk genieten van de winter! :tilt
Je mag wel een keer mee hoor als we gaan winteren :humhihi
Héérlijk, 's ochtends met een voortdurend wegglibberende fiets naar het station. Snijdende wind in je gezicht. Treinen vertraagd. Leerlingen te laat. Halve klasjes vanwege het weer, zodat je net niks kunt doen, omdat je toch alles nóg een keertje mag doen. Snotverkouden. De hele dag ontdooiende pijnlijke voeten en handen. Terugreis duurt twee keer zo lang als normaal. Je stookt je arm. Je glijdt een paar keer zeer pijnlijk onderuit. Files vanwege de sneeuw. Treinuitval vanwege de sneeuw.
Echt winteren is erg leuk als je niks hoeft.
Ik geloof dat ik wat peptalk nodig heb om morgen weer in alle vroegte op pad te gaan.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door henriët »

Zita schreef:
henriët schreef:
huisman schreef: Voor de mensen die niets met winterweer hebben (ik dus)
Afbeelding
Nog maar even wachten met de lente..
Eerst nog heerlijk een dik pak sneeuw, sleeën, inpoederen, rode wangen, chocolademelk, en heerlijk genieten van de winter! :tilt
Je mag wel een keer mee hoor als we gaan winteren :humhihi
Héérlijk, 's ochtends met een voortdurend wegglibberende fiets naar het station. Snijdende wind in je gezicht. Treinen vertraagd. Leerlingen te laat. Halve klasjes vanwege het weer, zodat je net niks kunt doen, omdat je toch alles nóg een keertje mag doen. Snotverkouden. De hele dag ontdooiende pijnlijke voeten en handen. Terugreis duurt twee keer zo lang als normaal. Je stookt je arm. Je glijdt een paar keer zeer pijnlijk onderuit. Files vanwege de sneeuw. Treinuitval vanwege de sneeuw.
Echt winteren is erg leuk als je niks hoeft.
Ik geloof dat ik wat peptalk nodig heb om morgen weer in alle vroegte op pad te gaan.
Herkenbaar vanuit de ervaring,
desalniettemin ontdeed ik me van al deze narigheden en keek uit naar het moment dat er glunderende gezichtjes in de klas zaten.. de juf is heeelemaal wit geworden...

of als we uit school na het winterspelen achter de choco zitten en de kinderen zo heerlijk enthousiast zijn "leuk mam, dat u ook kwam buitenspelen!"
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door refo »

Het IJsselmeer, gezien vanaf de afsluitdijk, vanmorgen om een uur of elf.
Temperatuur -5 en een straf windje. Maar wel veel zon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik het ijs in Friesland gekeurd. Een Elfstedentocht zie ik er nog niet echt aankomen. Er ligt nog erg veel open water.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Al 112 doden door extreem winterweer in (Oost-)Europa.

"Het dodental als gevolg van het extreme winterweer in oost-Europa is opgelopen tot 112. In bergachtige gebieden in Servië zijn ongeveer elfduizend mensen ingesloten geraakt door de sneeuw. Zo’n 6500 huizen zijn volgens de lokale autoriteiten geïsoleerd geraakt van de buitenwereld. Het Servische leger probeert al een aantal dagen mensen uit de ingesneeuwde gebieden met helikopters te evacueren of voedsel en medicijnen te brengen. Zo werden in centraal-Servië negen mensen gered die naar een begrafenis waren gegaan, maar niet meer per auto terug konden omdat de wegen door een dik pak sneeuw onbegaanbaar waren geworden. Het aantal doden dat in Servië door het extreme winterweer viel is inmiddels opgelopen tot vijf. Het oosten van Europa wordt al een week lang geteisterd door extreem winterweer. Eerder deze week werd bekend dat er als gevolg van de kou tientallen doden waren gevallen. Vandaag meldde persbureau AP dat het dodental in heel oost-Europa is opgelopen tot 112. De temperaturen in oost-Europa daalden de laatste dagen tot -32,5 graden Celsius. De sterkste stijging van het dodental deed zich voor in Oekraïne, waar de autoriteiten vandaag melding maakte van weer twintig doden door de vrieskou. In totaal zijn in het land al 63 mensen overleden aan de gevolgen van het winterweer. Bijna duizend andere Oekraïners zijn in het ziekenhuis opgenomen vanwege onderkoeling. De Oekraïense regering heeft voor de daklozen in het land verwarmde tenten neergezet en verzorgt warme maaltijden. "
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door refo »

10 jaar geleden hadden we Maxima (!) van 18 graden.
Plaats reactie