Preken beluisteren op internet

Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Refogast »

Weet iemand of er audiopreken beschikbaar zijn van wijlen ds. G.H. Kersten?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Refogast schreef:Weet iemand of er audiopreken beschikbaar zijn van wijlen ds. G.H. Kersten?
Die zijn er volgens mij wel wel. Voor zover ik weet waren die in beheer van de fam. Otte, de familie van de kant van mevrouw Kersten, en voormalig eigenaar van De Banier en GezinsGids. Of deze openbaar zijn weet ik niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Johannes 3:16 »

Een lijdenspreek van ds. L. Huisman (1926-2004) over Mattheüs 26:21-25.

Thema: "Het lijden van Jezus door het verraad van Judas"
Punten:
1. De aangewezen verrader
2. Het hart van de beproefde discipelen
3. Een blik op de lijdende Heiland

http://www.dshuisman.nl/9_11.htm

Op de site http://www.dslhuisman.nl staat het volgende:
De preken van ds. Huisman kunnen wij met recht schriftuurlijk-bevindelijk noemen. In deze preken wordt krachtig, helder en bewogen aan zondaren de Weg ten Leven gewezen: het Lam Gods, Jezus Christus en Dien gekruisigd. Van harte aanbevolen!

Aanbevolen. (Net als de andere preken op deze website.)
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Refogast schreef:Weet iemand of er audiopreken beschikbaar zijn van wijlen ds. G.H. Kersten?
Die zijn er volgens mij wel wel. Voor zover ik weet waren die in beheer van de fam. Otte, de familie van de kant van mevrouw Kersten, en voormalig eigenaar van De Banier en GezinsGids. Of deze openbaar zijn weet ik niet.
Maar waarom zouden die dan geheim blijven? Dat zou voor veel mensen toch juist heel boeiend zijn? De preken van ds. Paauwe zijn toch ook van die tijd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
Refogast schreef:Weet iemand of er audiopreken beschikbaar zijn van wijlen ds. G.H. Kersten?
Die zijn er volgens mij wel wel. Voor zover ik weet waren die in beheer van de fam. Otte, de familie van de kant van mevrouw Kersten, en voormalig eigenaar van De Banier en GezinsGids. Of deze openbaar zijn weet ik niet.
Maar waarom zouden die dan geheim blijven? Dat zou voor veel mensen toch juist heel boeiend zijn? De preken van ds. Paauwe zijn toch ook van die tijd.
Dat weet ik ook niet, maar heb dit zeker al enkele jaren geleden ergens gelezen. Waar ik het gelezen heb weet ik niet meer. Het schijnt dan in privébezit te zijn. Toch is er wel een en ander openbaar gemaakt door filmbeelden die vrijgegeven zijn waarop ds. Kersten in de USA is te zien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

https://kerkdienstgemist.nl/stations/31 ... 9540000315

Morgendienst Bed H Doop
zondag 19 februari 2023 9:30
Ds B L P Tramper
Mark 10 . 6a
Thema: Veilig in Jezus armen
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Deze preek van ds. Isaäc de Leeuw (oudvader) is wel heel belangrijk in deze tijd van verwarring.
Hier wordt het mensbeeld voor ogen gesteld zoals die is in Bijbels licht.

Ik heb deze preek ook bij de zondagpreken genoemd, maar ik denk zo dat deze preek breder beluisterd zou moeten worden.
Ik bedoel niet zozeer om de preek hier te bespreken, maar om er toch kennis van te nemen.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/21 ... 9540002144
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

De laatste weken luister ik af en toe naar oudvaders die in vacante gemeenten worden gelezen.
Als we wat onderzoek doen zou het misschien nooit zo gemakkelijk zijn om deze oudvaders te horen.
We hoeven er geen duur boek voor aan te schaffen, al zou ik dat ook wel willen.
Toch zijn er nu, met wat zoeken, best nog oudvaders te beluisteren in de leesdiensten die in vacante gemeenten,
die openbaar zijn te beluisteren.
En weer bemerkte ik hoe helder, ontdekkend, of deze oudvaders waren.
Ik luisterde naar een preek van ds. Conrad Mel (1666-1733), een Duits bevindelijk prediker. Deze preek werd
zondag gelezen in de gemeente van de OGGiN te Zoetermeer.

De preek van zondagmorgen, over Spreuken 28 vers 13 wordt heel helder verklaard en nauw aan het hart gelegd.
Wie de waarheid liefheeft wil ik deze preek aanbevelen. Ze is hard voor ons verdorven vlees, maar zo ontdekkend,
en dat hebben we allemaal zo nodig. Als we zo wat rond ons heen horen, zou het misschien voor sommigen wel
eens te hard kunnen zijn, maar dat is niet vreemd, want immers, vele discipelen wandelden op een gegeven moment
ook niet meer met Jezus en spraken het openlijk uit: Deze rede is hard... Maar wat willen we dan? Denken we dat
het nu anders kan? Ik geloof zeker van niet. Daarom, allen die de waarheid liefhebben prijs ik deze preek aan.

Zondagmorgen 26 februari 2023:

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/11476
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Jeremiah »

Ik zoek een preek van Ds. G. Schipaanboord gehouden op de dankdag van 10 - 11 - 1971. Thema: De ware vreugde op de dankdag van David. Tekst uit psalm 4. "Gij hebt vreugde in mijn hart gegeven, meer dan ter tijd, als hun koren en hun most vermenigvuldigd zijn."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door helma »

Wij luisterden altijd met veel genoegen preken van Ger Gem Emmeloord maar dat kan sinds deze maand niet meer. Weet iemand de reden?

https://www.gergememmeloord.nl/
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Johann Gottfried Walther »

helma schreef: 09 mar 2023, 21:31 Wij luisterden altijd met veel genoegen preken van Ger Gem Emmeloord maar dat kan sinds deze maand niet meer. Weet iemand de reden?

https://www.gergememmeloord.nl/
Nee, jammer, dat het niet meer mag, een gemis.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef: 21 feb 2023, 23:39
-DIA- schreef:
Refogast schreef:Weet iemand of er audiopreken beschikbaar zijn van wijlen ds. G.H. Kersten?
Die zijn er volgens mij wel wel. Voor zover ik weet waren die in beheer van de fam. Otte, de familie van de kant van mevrouw Kersten, en voormalig eigenaar van De Banier en GezinsGids. Of deze openbaar zijn weet ik niet.
Maar waarom zouden die dan geheim blijven? Dat zou voor veel mensen toch juist heel boeiend zijn? De preken van ds. Paauwe zijn toch ook van die tijd.
Er zijn preken van ds. Paauwe beschikbaar die vanaf maart 1951 met toestemming van ds. Paauwe zijn gemaakt (dspaauweaudio.nl). Ds. Kersten is al in 1948 overleden. Ik vraag me dan ook af of er van hem audio-opnames zijn.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Mistig »

Jeremiah schreef: 03 mar 2023, 07:40 Ik zoek een preek van Ds. G. Schipaanboord gehouden op de dankdag van 10 - 11 - 1971. Thema: De ware vreugde op de dankdag van David. Tekst uit psalm 4. "Gij hebt vreugde in mijn hart gegeven, meer dan ter tijd, als hun koren en hun most vermenigvuldigd zijn."
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door GerefGemeente-lid »

Johann Gottfried Walther schreef: 09 mar 2023, 21:53
helma schreef: 09 mar 2023, 21:31 Wij luisterden altijd met veel genoegen preken van Ger Gem Emmeloord maar dat kan sinds deze maand niet meer. Weet iemand de reden?

https://www.gergememmeloord.nl/
Nee, jammer, dat het niet meer mag, een gemis.
Er zijn ook leespreken van ds. Heijkamp in omloop, die je nergens op internet of in boekjes kunt vinden. Daar begrijp ik ook niets van.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie