Preken beluisteren op internet

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Niet met jou eens zijn is wat anders dan bespotten en verhuizen; dat heb ik hier niet gezien.
Ik ben niet verhuist (al zou ik dat wel graag willen overigens, maar dat terzijde).

Maar ik heb dat wel zo gevoeld en ervaren.
Verhuizen is toch Zeeuws voor verguizen? Of is het net andersom? :)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door GerefGemeente-lid »

GerefGemeente-lid schreef: https://kerkdienstgemist.nl/stations/11 ... 0680001115

Van harte aanbevolen!
Ik haal deze legale preek nog maar eens omhoog.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Niet met jou eens zijn is wat anders dan bespotten en verhuizen; dat heb ik hier niet gezien.
Ik ben niet verhuist (al zou ik dat wel graag willen overigens, maar dat terzijde).

Maar ik heb dat wel zo gevoeld en ervaren.
Verhuizen is toch Zeeuws voor verguizen? Of is het net andersom? :)
Voor sommige van onze westelijke eilanden is dat al snel zo. Die hebben vlug last van een verguizend gevoel. In Zeeland relativeren we die met een paar sterke grappen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Niet met jou eens zijn is wat anders dan bespotten en verhuizen; dat heb ik hier niet gezien.
Ik ben niet verhuist (al zou ik dat wel graag willen overigens, maar dat terzijde).

Maar ik heb dat wel zo gevoeld en ervaren.
Verhuizen is toch Zeeuws voor verguizen? Of is het net andersom? :)
Voor sommige van onze westelijke eilanden is dat al snel zo. Die hebben vlug last van een verguizend gevoel. In Zeeland relativeren we die met een paar sterke grappen.
Welke grappen bedoel je?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

GerefGemeente-lid schreef:
GerefGemeente-lid schreef: https://kerkdienstgemist.nl/stations/11 ... 0680001115

Van harte aanbevolen!
Ik haal deze legale preek nog maar eens omhoog.
Hartelijk dank voor het delen hier!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Niet met jou eens zijn is wat anders dan bespotten en verhuizen; dat heb ik hier niet gezien.
Ik ben niet verhuist (al zou ik dat wel graag willen overigens, maar dat terzijde).

Maar ik heb dat wel zo gevoeld en ervaren.
Verhuizen is toch Zeeuws voor verguizen? Of is het net andersom? :)
Ik heb een preek waar ds. Lamain het verschil probeert uit te leggen tussen hout en goud.... Het lukt hem wel, maar zegt wel dat zelfs wetenschappers erkennen dat het soms moeilijk is voor een Zeeuw.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Niet met jou eens zijn is wat anders dan bespotten en verhuizen; dat heb ik hier niet gezien.
Ik ben niet verhuist (al zou ik dat wel graag willen overigens, maar dat terzijde).

Maar ik heb dat wel zo gevoeld en ervaren.
Verhuizen is toch Zeeuws voor verguizen? Of is het net andersom? :)
Ik heb een preek waar ds. Lamain het verschil probeert uit te leggen tussen hout en goud.... Het lukt hem wel, maar zegt wel dat zelfs wetenschappers erkennen dat het soms moeilijk is voor een Zeeuw.
Qua betekenis lukt ons dat aardig. Maar in sommige dorpen waar echt plat gesproken wordt, moeten ouderlingen soms echt hard werken tijdens de schrift-/preeklezing.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Bezorgd »

Ararat schreef:
Ditbenik schreef: HHG Apeldoorn plaats al sinds maart 2015 preken op het eigen YouTube-kanaal en daarvoor al een aantal jaren op een afgeschermd deel van prekenweb. (...)
Da's toch wel een tikje bijzonder!? Hoe kom je hier zo bij?
Deze HHK (kom er maar in Ditbenik ;) ) was een van de eerste gemeenten in onze gezindte die hun kerkdiensten digitaal beschikbaar wilden stellen. Zij zochten naar oplossingen en kwamen in contact met de mensen van PrekenWeb.
Zij vonden het een mooi initiatief en hebben toen kosteloos serverruimte (en waar nodig technische ondersteuning aangeboden)
Jarenlang hebben zij hiervan gebruikgemaakt.

Overigens sta ik wel te kijken van de kosten van Kerkdienstgemist.
Dat is dus echt een verdienmodel.
Bij PrekenWeb is wel eens overwogen om de dienst gratis aan te bieden aan gemeenten.
Jammer dat dit toen niet is doorgezet.
Met een paar vrijwilligers is het nl eenvoudig gratis aan te bieden, andere kosten zijn verwaarloosbaar, zeker als er een paar giften binnen zouden komen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Ditbenik »

Bezorgd schreef:
Ararat schreef:
Ditbenik schreef: HHG Apeldoorn plaats al sinds maart 2015 preken op het eigen YouTube-kanaal en daarvoor al een aantal jaren op een afgeschermd deel van prekenweb. (...)
Da's toch wel een tikje bijzonder!? Hoe kom je hier zo bij?
Deze HHK (kom er maar in Ditbenik ;) ) was een van de eerste gemeenten in onze gezindte die hun kerkdiensten digitaal beschikbaar wilden stellen. Zij zochten naar oplossingen en kwamen in contact met de mensen van PrekenWeb.
Zij vonden het een mooi initiatief en hebben toen kosteloos serverruimte (en waar nodig technische ondersteuning aangeboden)
Jarenlang hebben zij hiervan gebruikgemaakt.

Overigens sta ik wel te kijken van de kosten van Kerkdienstgemist.
Dat is dus echt een verdienmodel.
Bij PrekenWeb is wel eens overwogen om de dienst gratis aan te bieden aan gemeenten.
Jammer dat dit toen niet is doorgezet.
Met een paar vrijwilligers is het nl eenvoudig gratis aan te bieden, andere kosten zijn verwaarloosbaar, zeker als er een paar giften binnen zouden komen.
Jazeker, ik vind dat iedereen en alles het recht heeft om met de juiste naam te worden aangesproken. Er is maar een HHK, de landelijke kerk. Plaatselijk is de benaming altijd HHG te ....
Verder is je toelichting grotendeels juist maar zoals ik me niet geroepen voelde de vraag te beantwoorden, voel ik me ook niet geroepen om hierop een correctie aan te brengen. Ik laat het graag over aan de (toenmalige) mensen van PrekenWeb :)
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Herman »

Bezorgd schreef:Met een paar vrijwilligers is het nl eenvoudig gratis aan te bieden, andere kosten zijn verwaarloosbaar, zeker als er een paar giften binnen zouden komen.
Als professionele aanbieder moet je behoorlijk wat bandbreedte (enzo ?) inkopen zodat kerkdiensten allemaal tegelijk om 10:00 gestreamd kunnen worden.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door GerefGemeente-lid »

Herman schreef:
Bezorgd schreef:Met een paar vrijwilligers is het nl eenvoudig gratis aan te bieden, andere kosten zijn verwaarloosbaar, zeker als er een paar giften binnen zouden komen.
Als professionele aanbieder moet je behoorlijk wat bandbreedte (enzo ?) inkopen zodat kerkdiensten allemaal tegelijk om 10:00 gestreamd kunnen worden.
9.30 uur zul je bedoelen. :slurp
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door DDD »

Dat is waar. Maar je zou denken dat juist zondagmorgen het niet zo druk is op het Nederlandse internet qua films en tv, dus dat de kosten daarvan meevallen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Bezorgd »

Herman schreef:
Bezorgd schreef:Met een paar vrijwilligers is het nl eenvoudig gratis aan te bieden, andere kosten zijn verwaarloosbaar, zeker als er een paar giften binnen zouden komen.
Als professionele aanbieder moet je behoorlijk wat bandbreedte (enzo ?) inkopen zodat kerkdiensten allemaal tegelijk om 10:00 gestreamd kunnen worden.
De kosten van gelijktijdig streamen zou misschien waar kunnen zijn. ( Al zou dat via YT kunnen) Het opslaan en de latere kliks hoeven bijna niets te kosten.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Ditbenik »

Bezorgd schreef:
Herman schreef:
Bezorgd schreef:Met een paar vrijwilligers is het nl eenvoudig gratis aan te bieden, andere kosten zijn verwaarloosbaar, zeker als er een paar giften binnen zouden komen.
Als professionele aanbieder moet je behoorlijk wat bandbreedte (enzo ?) inkopen zodat kerkdiensten allemaal tegelijk om 10:00 gestreamd kunnen worden.
De kosten van gelijktijdig streamen zou misschien waar kunnen zijn. ( Al zou dat via YT kunnen) Het opslaan en de latere kliks hoeven bijna niets te kosten.
Hier hebben we de eerste weken van de eerste lockdown een tijdje gestreamd via YouTube maar daar werd de stream steeds onderbroken. We hebben hier geen organist of pianist en gebruiken daarom muziekbestanden, keurig met toestemming van de rechthebbende. Als YouTube dan de muziek herkent, wordt de stream gestopt. Dat is erg hinderlijk voor de luisteraars. Daarom zijn we overgegaan naar kerkdienstgemist. De preek wordt na afloop geupload naar YouTube.
In een ver verleden zette ik de audio-opname van diensten op een eigen server (een oude pc daarvoor ingericht met Linux) en waren ze te downloaden via de eigen website van de gemeente. Dat gaat prima zolang het aantal luisteraars beperkt is. Met video en een snelle verbinding moet dat ook prima gaan. Maar een eigen platform om te streamen is toch van een andere orde.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Preek n.a.v. een preek van Thomas Boston,
van Ds. A. Simons: over Evangeliedwang: Lukas 14v22
https://www.youtube.com/watch?v=uWAqGwpgBfo
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie