Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4089
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: 16 feb 2024, 14:06
Gaat zo’n robotstofzuiger na haar werk ook gezellig naast mij op de bank zitten met een kopje thee, een goed gesprek en een kusje? Nee?…..dan hou ik toch liever mijn vrouw. :love
Je zou zelfs meer tijd hebben om samen thee te drinken op de bank.
Ik moet altijd mijn benen optillen als de stofzuiger (met mijn vrouw er aan vast) langs komt. Of nog erger: van de bank af, want er moet onder gezogen worden. Zo’n robotding lijkt mij wel wat, sfeer verhogend!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: 16 feb 2024, 17:10 Ik moet altijd mijn benen optillen als de stofzuiger (met mijn vrouw er aan vast) langs komt. Of nog erger: van de bank af, want er moet onder gezogen worden. Zo’n robotding lijkt mij wel wat, sfeer verhogend!
Ik heb die ervaring niet. Ik ben namelijk degene die stofzuigt.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Terri »

Ik geniet van al deze stofzuiger verhalen. :)
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Nog meer genieten dan (vooral voor kinderen): een ballon boven de stofzuiger loslaten als de motor aan is.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Dodo »

Geïnspireerd door dit topic ben ik op zoek gegaan, en sinds kort hebben wij ook een Bep. En ik moet zeggen: het bevalt wel. Het is niet perfect, geen vervanging van de gewone stofzuiger. Maar we hebben drie katten en regelmatig kleinkinderen over de vloer, en dan is het prettig als het haar een beetje weggehaald wordt. Het verbaast me wat er elke keer opgehaald wordt.
Wat een beetje tegenvalt is het geluid, je hoort het in het hele huis. En ze is niet heel precies, er ligt echt nog wel wat als ze uitgeput terug kruipt naar het laadstation.
Ik moet de instellingen nog een beetje in de vingers krijgen, dan wil ik haar midden in de nacht laten draaien. Dan heb je er de minste last van (katten niet meegerekend).
En dan was er nog de discussie: laten we haar zondag tijdens kerk lopen? Maar na de overweging van "gij, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd..." hebben we besloten dat niet te doen.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Edelweiss »

Kun je je katten zelf niet stofzuigen? :)
Ik deed dat altijd met mijn kat. Stofzuiger op de gordijnstand, borsteltje eraan en dan ging zij op de bank liggen als een soort taptijtje. Dat scheelde enorm veel werk.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Dodo »

Edelweiss schreef: 22 mar 2024, 16:11 Kun je je katten zelf niet stofzuigen? :)
Ik deed dat altijd met mijn kat. Stofzuiger op de gordijnstand, borsteltje eraan en dan ging zij op de bank liggen als een soort taptijtje. Dat scheelde enorm veel werk.
Dat kan met een op de duizend katten, denk ik. De meesten staan dat niet toe. Die van mij zeker niet.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Dodo schreef: 22 mar 2024, 15:29 Geïnspireerd door dit topic ben ik op zoek gegaan, en sinds kort hebben wij ook een Bep. En ik moet zeggen: het bevalt wel. Het is niet perfect, geen vervanging van de gewone stofzuiger. Maar we hebben drie katten en regelmatig kleinkinderen over de vloer, en dan is het prettig als het haar een beetje weggehaald wordt. Het verbaast me wat er elke keer opgehaald wordt.
Wat een beetje tegenvalt is het geluid, je hoort het in het hele huis. En ze is niet heel precies, er ligt echt nog wel wat als ze uitgeput terug kruipt naar het laadstation.
Ik moet de instellingen nog een beetje in de vingers krijgen, dan wil ik haar midden in de nacht laten draaien. Dan heb je er de minste last van (katten niet meegerekend).
En dan was er nog de discussie: laten we haar zondag tijdens kerk lopen? Maar na de overweging van "gij, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd..." hebben we besloten dat niet te doen.
Welke ' Bep' heb jij aangeschaft? Waarom zou je niet stofzuigen op zondag? De vaatwasser zet je toch ook aan?

prima hoor als je dat niet wil doen,
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Dodo »

Nu ze een naam heeft is alles anders. De vaatwasser heeft geen naam.
Het is op het gevoel af, geen logica eigenlijk.
Het is een Zoef robot, en de fabrikant heeft haar Bep genoemd. Er is ook een Jannie, die kan ook dweilen.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door HersteldHervormd »

Dodo schreef: 22 mar 2024, 21:53 Nu ze een naam heeft is alles anders. De vaatwasser heeft geen naam.
Het is op het gevoel af, geen logica eigenlijk.
Het is een Zoef robot, en de fabrikant heeft haar Bep genoemd. Er is ook een Jannie, die kan ook dweilen.
Zoef is het merk? Wel grappig dat je dit gekocht hebt n.a.v. deze topic.
Wij zetten hem ook niet aan op zondag, maar we stofzuigen überhaupt niet op zondag. Als er echt wat geks is pakken we een bezem en stoffer en blik.

Het enige wat we qua huishouding doen op zondag is koken, vaatwasser gebruiken en wat troepjes opruimen. En dat bevalt heel erg goed.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Anselmus »

Dodo schreef: 22 mar 2024, 21:53 Nu ze een naam heeft is alles anders. De vaatwasser heeft geen naam.
Het is op het gevoel af, geen logica eigenlijk.
Het is een Zoef robot, en de fabrikant heeft haar Bep genoemd. Er is ook een Jannie, die kan ook dweilen.
De humanisering van robots. Er is zelfs een theologische stroming die zich met robotica bezighoudt. Heb je het 'waarom' van het rusten op sabbat begrepen voor dieren? Kun je dat toepassen op een robot? En je koelkast dan? Los van wat je ervan vindt een welke keuzes je hierin maakt, op basis van het gebod kun je dat denk ik niet toepassen. Je kunt zeggen dat je grenzen niet over wilt gaan voor jezelf, maar niet dat deze 'os' moet rusten omdat het goed voor hem/haar is of tot eer van de maker.
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Ik zou het verschil tussen een (robot)stofzuiger en een het gebruik van een vaatwasser, oven of inductiekookplaat ook niet.
HersteldHervormd schreef: 22 mar 2024, 22:01
Dodo schreef: 22 mar 2024, 21:53 Nu ze een naam heeft is alles anders. De vaatwasser heeft geen naam.
Het is op het gevoel af, geen logica eigenlijk.
Het is een Zoef robot, en de fabrikant heeft haar Bep genoemd. Er is ook een Jannie, die kan ook dweilen.
Zoef is het merk? Wel grappig dat je dit gekocht hebt n.a.v. deze topic.
Wij zetten hem ook niet aan op zondag, maar we stofzuigen überhaupt niet op zondag. Als er echt wat geks is pakken we een bezem en stoffer en blik.
Waarom een stoffer en blik pakken en geen stofzuiger? De handeling is toch hetzelfde?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Dodo »

Anselmus schreef: 22 mar 2024, 23:49
Dodo schreef: 22 mar 2024, 21:53 Nu ze een naam heeft is alles anders. De vaatwasser heeft geen naam.
Het is op het gevoel af, geen logica eigenlijk.
Het is een Zoef robot, en de fabrikant heeft haar Bep genoemd. Er is ook een Jannie, die kan ook dweilen.
De humanisering van robots. Er is zelfs een theologische stroming die zich met robotica bezighoudt. Heb je het 'waarom' van het rusten op sabbat begrepen voor dieren? Kun je dat toepassen op een robot? En je koelkast dan? Los van wat je ervan vindt een welke keuzes je hierin maakt, op basis van het gebod kun je dat denk ik niet toepassen. Je kunt zeggen dat je grenzen niet over wilt gaan voor jezelf, maar niet dat deze 'os' moet rusten omdat het goed voor hem/haar is of tot eer van de maker.
Je hebt wel gelijk. Aan de ene kant is het grappig dat het ding een naam heeft, aan de andere kant is het te menselijk.
Dat we haar op zondag niet laten lopen is vooral de herrie, de onrust. Je moet ook eerst even een rondje doen of er geen dingen op de grond liggen.
Mijn man pakt overigens ook liever even veger en blik dan de stofzuiger, als er wat gruis uit de haard is gevallen. Verder gebruiken we zonder gewetensbezwaar de vaatwasser op zondag.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 23 mar 2024, 08:54 Ik zou het verschil tussen een (robot)stofzuiger en een het gebruik van een vaatwasser, oven of inductiekookplaat ook niet.
HersteldHervormd schreef: 22 mar 2024, 22:01
Dodo schreef: 22 mar 2024, 21:53 Nu ze een naam heeft is alles anders. De vaatwasser heeft geen naam.
Het is op het gevoel af, geen logica eigenlijk.
Het is een Zoef robot, en de fabrikant heeft haar Bep genoemd. Er is ook een Jannie, die kan ook dweilen.
Zoef is het merk? Wel grappig dat je dit gekocht hebt n.a.v. deze topic.
Wij zetten hem ook niet aan op zondag, maar we stofzuigen überhaupt niet op zondag. Als er echt wat geks is pakken we een bezem en stoffer en blik.
Waarom een stoffer en blik pakken en geen stofzuiger? De handeling is toch hetzelfde?
Ja het is puur een gevoelskwestie. Het is niet erg belangrijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

Kan je dezelfde robotstofzuiger ook boven, zonder dat daar een oplaadstation is, laten stofzuigen @Dodo?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie