Wat voor huis bewonen wij?

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Lassie »

vlinder schreef: Andere vraag: wat maakt het dat mensen zich thuis voelen bij jou thuis?

Geen idee, omdat mensen behoefte hebben aan contact? even een bakkie of lekker blijven eten. Ze gaan hun eigen gang, althans de beste vrienden.


Wij hebben dan wel wat meer ruimte (3 slaapkamers) en nog staat het vol met rommel (komt ook mede door de 2 slaapkamers die we nog moeten opknappen). Hier is het ook altijd wel een rommeltje, maar meer gezelligheidsrommeltje (is mijn mening). Wij kunnen allebei niet zo heel goed tegen rommel in de zin van vuile kopjes, zakjes etc. maar folders of kranten/boeken niet.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marnix »

Ik woon met mijn vrouw in een huis van 105 jaar oud, woonoppervlak is volgens mij 90 m2. 2 tweepersoons slaapkamers en 1 klein kamertje, waar evt iemand op de grond kan liggen. Het is in ieder geval groot genoeg voor ons en we zijn er erg gelukkig.
albion schreef:
helma schreef:
Orchidee schreef:
Lassie schreef: soms ben ik weleens jaloers op mensen die een groter huis kunnen bemachtigen. ;)

:slurp
Ik niet, je moet het allemaal maar bijhouden...of je moet het je ook kunnen permiteren om er huish.hulp bij te krijgen net zoals vroeger bij de rijke boeren... :huhu
Nee hoor... ben tevreden met wat ik heb!

een groter huis zou ik best graag willen; om meer en vaker gasten te kunnen herbergen.
Nu is de ruimte daarvoor meestal erg beperkt.
Hoe groter het huis hoe meer spullen je weer kwijt moet.. Wij zijn verhuisd van een 'klein' huis naar een 'groot' huis, voor de geluidsoverlast. In het oude huis konden we
de gesprekken vrij goed volgen van de buren, vooral als je vlakbij de schoorsteen zat. Niet dat wij last van hen hadden, maar ik was bang dat zij last van ons zouden hebben,
als zoonlief ouder werd... (muziek en zo), bovendien waren de buren op leeftijd en we wisten niet wie na hen in het huis zouden komen. Vandaar de verhuizing. Maar tjonge, wat
moest ik wennen....
Hehe bij ons is dat op de wc, dan kan je de buren heel goed horen praten. Gelukkig schijnt het niet wederzijds te zijn, kunnen de buren mij er niet horen :D En de kleine van de andere buren horen we af en toe huilen, dat gaat door alles heen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door vlinder »

Marnix schreef:Ik woon met mijn vrouw in een huis van 105 jaar oud, woonoppervlak is volgens mij 90 m2. 2 tweepersoons slaapkamers en 1 klein kamertje, waar evt iemand op de grond kan liggen. Het is in ieder geval groot genoeg voor ons en we zijn er erg gelukkig.
Van ons is bijna de helft. 50 m2. Maar ben heel blij met dit huisje. Weet nog precies het gevoel hoe ik voor het eerst binnenstapte... :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Marnix »

Fijn is dat he!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:
Marnix schreef:Ik woon met mijn vrouw in een huis van 105 jaar oud, woonoppervlak is volgens mij 90 m2. 2 tweepersoons slaapkamers en 1 klein kamertje, waar evt iemand op de grond kan liggen. Het is in ieder geval groot genoeg voor ons en we zijn er erg gelukkig.
Van ons is bijna de helft. 50 m2. Maar ben heel blij met dit huisje. Weet nog precies het gevoel hoe ik voor het eerst binnenstapte... :super
Wij begonnen ook in zo'n klein huisje, maar al snel werd er een kleine verwacht en zijn we groter gaan wonen. Nu zijn we ons huis aan het verbouwen en hopen zo meer leefruimte te krijgen.
En ooit hopen we nog eens te verhuizen naar een vrijstaand boerderijtje ofzo (of boerderij, pas nog bij zoiets geweest en dan zie ik zoveel mogelijkheden) Maar eerst eens genieten van de verbouwing en resultaat en mijn studie afronden.
En dat alles natuurlijk DV.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Mara »

Net als Marnix, wonen wij ook in een oud huis. (bouwjaar 1902) Weet dat er toen zeer solide gebouwd werd ! Volgens de diverse aannemers die we hier over de vloer hadden voor verbouwingen, gaan de huidige huizen niet meer zolang mee. De balken zijn nog puntgaaf, de kozijnen waren dat ook wel (Amerikaans grenen) maar er kon geen dubbel glas in. We hebben wel jarenlang verbouwd en wat gemoderniseerd. (dubbele beglazing, isolatie, nieuwe kozijnen en voordeur) Omdat elk huis in deze straat verbouwd is naar eigen smaak van de bewoners, is geen enkel huis hetzelfde. Keuken aan de voorkant, aan de achterkant, trap aan de zijkant, trap in de kamer, van alles is mogelijk. Wij hebben de keuken aan de achterkant, kom ik bij de buuf, sta ik meteen in de keuken (wat ik een nadeel vind, want je moet kookplaat en aanrecht altijd spic en span hebben, omdat je het van de straatkant zo kan zien) We hebben 5 x ingeschreven gestaan bij een nieuwbouwproject, maar zijn nooit ingeloot. Dan werden er 40 woningen gebouwd, met 2000 inschrijvingen. Ons gezin wordt nu kleiner, dus heeft geen zin eigenlijk om in een andere eengezinswoning te gaan wonen. Misschien dat het wijzer is om t.z.t. als wij het mogen beleven, naar een appartement te verhuizen. (met zicht op een rivier lijkt me heerlijk) :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Marnix »

Ja, wij hebben ook een hoop gedaan / laten doen, dat heb je met oude huizen he. :) Het voortuintje was een grote wildernis, maar nu heel mooi geworden. Boven heeft de voorkant nu dubbel glas (de rest had het al), achter is de schutting vervangen (die kon je omver blazen), het schuurtje had kozijnrot in het raam, raam is er uit en het gat dichtgemetseld, schuurtje is wit geworden. En nu wordt het huis geverfd, ook lekker duur klusje, maar het is al minstens 13 jaar niet gedaan dus dan is het toch beter om het 1x helemaal goed te laten doen en dan kunnen we het vervolgens zelf bijhouden. En dan wil ik ooit nog een keer een nieuwe cv-ketel (deze is bijna 15 jaar oud) en een dakterras (we kunnen vanuit ons badkamertje op het dak van de keuken maar daar ligt nu alleen dakleer, daar moet nog een keer hout op komen zodat het wat veiliger is om er op te lopen... dan komen daar nog wat planten, een wasrek en 2 luie lig-tuinstoelen :)

En ik blijf ons straatje erg schattig vinden:

Afbeelding

(ons huis staat hier trouwens niet op)
Laatst gewijzigd door Marnix op 29 jun 2011, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Ja, wij hebben ook een hoop gedaan / laten doen, dat heb je met oude huizen he. :) Het voortuintje was een grote wildernis, maar nu heel mooi geworden. Boven heeft de voorkant nu dubbel glas (de rest had het al), achter is de schutting vervangen (die kon je omver blazen), het schuurtje had kozijnrot in het raam, raam is er uit en het gat dichtgemetseld, schuurtje is wit geworden. En nu wordt het huis geverfd, ook lekker duur klusje, maar het is al minstens 13 jaar niet gedaan dus dan is het toch beter om het 1x helemaal goed te laten doen en dan kunnen we het vervolgens zelf bijhouden. En dan wil ik ooit nog een keer een nieuwe cv-ketel (deze is bijna 15 jaar oud) en een dakterras (we kunnen vanuit ons badkamertje op het dak van de keuken maar daar ligt nu alleen dakleer, daar moet nog een keer hout op komen zodat het wat veiliger is om er op te lopen... dan komen daar nog wat planten, een wasrek en 2 luie lig-tuinstoelen :)
Ik zat destijds enorm tegen die hypotheek aan te hikken, kon er nauwelijks van slapen. Vond het zoveel geld ! Nu we bijna klaar zijn met de hypotheek en blijkt dat ons huis 4 x zoveel waard is geworden, denk ik: ik heb gepiekerd voor niks. :jongle had ik het maar geweten.
Maar je hebt gelijk, je blijft ALTIJD bezig, want het ene is goed en het andere begint te verrotten, in te zakken, slijten......
tip voor de cv ketel: je kunt hem ook huren ! Kost ong 30 euro per maand, hij wordt jaarlijks geinspecteerd, gerepareerd, je hebt er zelf geen omkijken naar. Als je het geld hebt liggen, moet je het niet doen, maar als hij kapot zou gaan en je hebt het geld op dat moment niet, is het misschien een idee :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door MarthaMartha »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Orchidee »

Wij wonen ook in een oud huis (1938),2 onder 1 kap, mijn man woont hier al 54 jaar, want is er met zijn ouders in komen wonen in 1957...
Het was toen nog alles enkel glas,met bovenin glas in lood raampjes, een voor, en een achterkamer enz.
In de loop van de jaren veel aan opgeknapt, en toen mijn schoonmoeder in 1992 overleden is, heeft mijn man het huis uit de erfenis gekocht, en toen wij in 1993 elkaar weer regelmatiger tegenkwamen :love, zijn wij verder gegaan met opknappen... in 1994 zijn we getrouwd en was het leuk bewoonbaar...inmiddels zijn we 17/18 jaar verder, en is alles onderhanden geweest...
Betegelde kelder, overal dubbel glas en hardhouten kozijnen,en nog heel veel ouderwetse onverwoestbare grenen kozijnen, een dakopbouw, zodat de zolder eens zo groot is geworden, boven piepklein badkamertje met douchecabine en wastafel, beneden is de douche ook nog intact, maar word niet meer gebruikt, op het toilet na dan..., dak, vloeren, en buitenmuren zijn goed geisoleerd,alle balken die rot of slecht waren zijn vervangen door nieuwe, want wij hebben nog houten vloeren en er is niet geheid, er is een keer een nieuwe keuken ingegaan, en een houten vloer in de woonkamer en gang.
We blijven hier wonen zolang als onze gezondheid het toelaat, en we mogen leven...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Marnix »

Leuke verhalen / foto! Ik vind oude huizen veel sfeervoller dan nieuwbouw :)
Mara schreef:
Marnix schreef:Ja, wij hebben ook een hoop gedaan / laten doen, dat heb je met oude huizen he. :) Het voortuintje was een grote wildernis, maar nu heel mooi geworden. Boven heeft de voorkant nu dubbel glas (de rest had het al), achter is de schutting vervangen (die kon je omver blazen), het schuurtje had kozijnrot in het raam, raam is er uit en het gat dichtgemetseld, schuurtje is wit geworden. En nu wordt het huis geverfd, ook lekker duur klusje, maar het is al minstens 13 jaar niet gedaan dus dan is het toch beter om het 1x helemaal goed te laten doen en dan kunnen we het vervolgens zelf bijhouden. En dan wil ik ooit nog een keer een nieuwe cv-ketel (deze is bijna 15 jaar oud) en een dakterras (we kunnen vanuit ons badkamertje op het dak van de keuken maar daar ligt nu alleen dakleer, daar moet nog een keer hout op komen zodat het wat veiliger is om er op te lopen... dan komen daar nog wat planten, een wasrek en 2 luie lig-tuinstoelen :)
Ik zat destijds enorm tegen die hypotheek aan te hikken, kon er nauwelijks van slapen. Vond het zoveel geld ! Nu we bijna klaar zijn met de hypotheek en blijkt dat ons huis 4 x zoveel waard is geworden, denk ik: ik heb gepiekerd voor niks. :jongle had ik het maar geweten.
Maar je hebt gelijk, je blijft ALTIJD bezig, want het ene is goed en het andere begint te verrotten, in te zakken, slijten......
tip voor de cv ketel: je kunt hem ook huren ! Kost ong 30 euro per maand, hij wordt jaarlijks geinspecteerd, gerepareerd, je hebt er zelf geen omkijken naar. Als je het geld hebt liggen, moet je het niet doen, maar als hij kapot zou gaan en je hebt het geld op dat moment niet, is het misschien een idee :)
Ja, die mogelijkheid ken ik.... Daar moeten we nog even over nadenken. Ik denk dat we er wel een kopen, ook al halen we het qua investering er allicht niet helemaal uit op kosten / besparing verbruik (ligt er weer aan hoe lang we er blijven wonen enzo).

En tja, wat kopen betreft zijn jullie natuurlijk wel van de gouden generatie. Dat is nu wel voorbij, dat je huis ontzettend veel meer waard wordt. Wat dat betreft was het "vroeger" wel makkelijk... nu heb je niet na een paar jaar al zoveel overwaarde dat je je hypotheek zwaar omlaag kan schroeven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Leuke verhalen / foto! Ik vind oude huizen veel sfeervoller dan nieuwbouw :)
Mara schreef:
Marnix schreef:Ja, wij hebben ook een hoop gedaan / laten doen, dat heb je met oude huizen he. :) Het voortuintje was een grote wildernis, maar nu heel mooi geworden. Boven heeft de voorkant nu dubbel glas (de rest had het al), achter is de schutting vervangen (die kon je omver blazen), het schuurtje had kozijnrot in het raam, raam is er uit en het gat dichtgemetseld, schuurtje is wit geworden. En nu wordt het huis geverfd, ook lekker duur klusje, maar het is al minstens 13 jaar niet gedaan dus dan is het toch beter om het 1x helemaal goed te laten doen en dan kunnen we het vervolgens zelf bijhouden. En dan wil ik ooit nog een keer een nieuwe cv-ketel (deze is bijna 15 jaar oud) en een dakterras (we kunnen vanuit ons badkamertje op het dak van de keuken maar daar ligt nu alleen dakleer, daar moet nog een keer hout op komen zodat het wat veiliger is om er op te lopen... dan komen daar nog wat planten, een wasrek en 2 luie lig-tuinstoelen :)
Ik zat destijds enorm tegen die hypotheek aan te hikken, kon er nauwelijks van slapen. Vond het zoveel geld ! Nu we bijna klaar zijn met de hypotheek en blijkt dat ons huis 4 x zoveel waard is geworden, denk ik: ik heb gepiekerd voor niks. :jongle had ik het maar geweten.
Maar je hebt gelijk, je blijft ALTIJD bezig, want het ene is goed en het andere begint te verrotten, in te zakken, slijten......
tip voor de cv ketel: je kunt hem ook huren ! Kost ong 30 euro per maand, hij wordt jaarlijks geinspecteerd, gerepareerd, je hebt er zelf geen omkijken naar. Als je het geld hebt liggen, moet je het niet doen, maar als hij kapot zou gaan en je hebt het geld op dat moment niet, is het misschien een idee :)
Ja, die mogelijkheid ken ik.... Daar moeten we nog even over nadenken. Ik denk dat we er wel een kopen, ook al halen we het qua investering er allicht niet helemaal uit op kosten / besparing verbruik (ligt er weer aan hoe lang we er blijven wonen enzo).

En tja, wat kopen betreft zijn jullie natuurlijk wel van de gouden generatie. Dat is nu wel voorbij, dat je huis ontzettend veel meer waard wordt. Wat dat betreft was het "vroeger" wel makkelijk... nu heb je niet na een paar jaar al zoveel overwaarde dat je je hypotheek zwaar omlaag kan schroeven.
Wij hebben de hypotheek nooit omlaag geschroefd, dat is juist onverstandig. We hebben nog een zgn levenhypotheek (bestaat niet meer) buiten dat ons huis veel meer waard is geworden, krijgen wij ook nog meer uitbetaald dan we destijds geleend hebben. Wij hebben 2 jaar geleden een 2e hypotheek erbij genomen, dat werd ons geadviseerd, de man die dit regelde, vond dat wij onze financiele zaakjes zeer goed op een rij hadden. Hij zag nl nu de gevolgen van verkeerd geadviseerde hypotheken. Veel mensen hebben een veel te hoge hypotheek, met allerlei zijweggetjes bij elkaar geharkt. Halverwege of aan het einde komen ze er plots achter dat ze minder overhouden dan ze gedacht hadden. Van de 2e hypotheek hebben we o.a. een nieuwe keuken, nieuwe laminaatvloer en een kleine verbouwing laten doen. Dit kost ons maar enkele tientjes per maand extra. :) Ja Marnix, DIE gouden tijden zijn voorbij. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Lassie »

Afbeelding


een oude foto... zal binnenkort eens wat foto's maken (want we gaan aan de zijkant bij bouwen).
k Ben reuze blij met ons huisje wat achter hebben we best een grote tuin (voor onze wijk).

Wij verbouwen pas als we het geld bij elkaar gespaard hebben.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat voor huis bewonen wij? (uit: Wat voor auto rijden wi

Bericht door Lassie »

Wij hadden overigens wel geluk met onze nieuwe CV ketel, vooral met het plaatsen daarvan (dat heeft een kennis voor ons gedaan een vakman). De spullen die we over hadden voor het aansluiten van de ketel konden we terug brengen en kregen we geld terug. Wij waren iets van 1000 euro kwijt. We merken nu wel dat er een nieuwe ketel in zit.

Wij hebben nog een garage (in een andere woonplaats) die willen we verkopen.
Plaats reactie