Petitie, Behoud het treinkaartje!

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door JolandaOudshoorn »

Nou ja, in ieder geval weerhoudt die OV-chip mij ervan om met OV te reizen!
Lang leve (de) auto
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Auto »

JolandaOudshoorn schreef:Nou ja, in ieder geval weerhoudt die OV-chip mij ervan om met OV te reizen!
Lang leve (de) auto
:hi dank u
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23866
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door refo »

vlinder schreef:
refo schreef:
Orchidee schreef:
vlinder schreef: Bij de invoering heeft overal (in kranten, bussen, metro's, bushokjes en andere media) gestaan dat als je hem toen bestelde hij toen gratis was. Daarna heeft hij nog een tijdje iets van 5 euro gekost en nu 7,50. Sja, als je de aanschaf voor je uit blijft schuiven terwijl er duidelijk gecommuniceerd wordt dat de kaart in eerste instantie gratis verstrekt wordt vind ik dat een beetje eigen schuld.
Precies! :)
Maar die 20 euro moet er steeds wel opstaan.
Heb jij een beter idee? Wat als 5 euro ook goed is en mensen gaan massaal zwart rijden? Verder rijzen dan ze kunnen met 5 euro? Eén keer 20 euro erop is niet zo'n probleem denk ik. En dat is alleen voor de trein. Voor de bus hoeft het dacht ik maar 5 te zijn.
Niet massaal. Voor 7,50 per persoon.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:Bij de invoering heeft overal (in kranten, bussen, metro's, bushokjes en andere media) gestaan dat als je hem toen bestelde hij toen gratis was. Daarna heeft hij nog een tijdje iets van 5 euro gekost en nu 7,50. Sja, als je de aanschaf voor je uit blijft schuiven terwijl er duidelijk gecommuniceerd wordt dat de kaart in eerste instantie gratis verstrekt wordt vind ik dat een beetje eigen schuld.
Wat is dat nou voor onzin? Omdat je niet meteen zo'n kaart aanschaft, moet je 'gestraft' worden door er 7,50 voor te moeten betalen? Het is toch belachelijk dat je moet betalen voor een instrument waarmee je moet betalen, en dat ook nog eens een beperkte houdbaarheidsdatum heeft. Hééél krom.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Bij de invoering heeft overal (in kranten, bussen, metro's, bushokjes en andere media) gestaan dat als je hem toen bestelde hij toen gratis was. Daarna heeft hij nog een tijdje iets van 5 euro gekost en nu 7,50. Sja, als je de aanschaf voor je uit blijft schuiven terwijl er duidelijk gecommuniceerd wordt dat de kaart in eerste instantie gratis verstrekt wordt vind ik dat een beetje eigen schuld.
Wat is dat nou voor onzin? Omdat je niet meteen zo'n kaart aanschaft, moet je 'gestraft' worden door er 7,50 voor te moeten betalen? Het is toch belachelijk dat je moet betalen voor een instrument waarmee je moet betalen, en dat ook nog eens een beperkte houdbaarheidsdatum heeft. Hééél krom.
Helemaal niet krom. Voor een bankpas moet je toch ook betalen. Voor een nieuwe ID-kaart toch ook, en voor een nieuw rijbewijs? Die dingen zijn toch niet gratis?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11431
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Bij de invoering heeft overal (in kranten, bussen, metro's, bushokjes en andere media) gestaan dat als je hem toen bestelde hij toen gratis was. Daarna heeft hij nog een tijdje iets van 5 euro gekost en nu 7,50. Sja, als je de aanschaf voor je uit blijft schuiven terwijl er duidelijk gecommuniceerd wordt dat de kaart in eerste instantie gratis verstrekt wordt vind ik dat een beetje eigen schuld.
Wat is dat nou voor onzin? Omdat je niet meteen zo'n kaart aanschaft, moet je 'gestraft' worden door er 7,50 voor te moeten betalen? Het is toch belachelijk dat je moet betalen voor een instrument waarmee je moet betalen, en dat ook nog eens een beperkte houdbaarheidsdatum heeft. Hééél krom.
Helemaal niet krom. Voor een bankpas moet je toch ook betalen. Voor een nieuwe ID-kaart toch ook, en voor een nieuw rijbewijs? Die dingen zijn toch niet gratis?
Blijft over het feit dat ik ongevraagd moet betalen voor iets wat ik 1x per jaar hoogstens gebruik. Dus heeft het OV voor mij nu helemaal afgedaan. Pak de auto wel.
Johann
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2009, 20:37

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Johann »

Ik teken ook niet! Ondanks vele nadelen heeft de OV-Chip veel voordelen!

Toch snap ik de argumenten wel
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door vlinder »

Ik ben erg blij met het OV omdat ik niet altijd de auto heb. Daarnaast moet ik (als personeel) betaald parkeren en is de bus zelfs goedkoper, ook al krijg ik sommige maanden maar 80 cent aan reiskostenvergoeding.
Hoezo is een kaart beperkt houdbaar? De mijne heb ik 1x aangeschaft en doet het steeds. Vergeten op te waarderen: zelfs daar zorgen ze voor, bij mij wordt het afgeschreven van m'n bankrekening. Vind dat wel service.
Geen sprake van aanschaf in sommige plaatsen? Er zijn al heel lang plannen voor 1 reissysteem. Veel kaarten aanschaffen? Dan doe je toch 1 anonieme kaart die gebruikt wordt door degene die hem nodig heeft?
En zoals Luther zegt: voor de ID moet je toch ook betalen? Dat vind ik precies hetzelfde. Soms kun je m.i. gewoon iets aanschaffen zonder mopperen, scheelt je een hoop frustratie. Je verandert het toch niet door te mopperen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door memento »

Mister schreef:Blijft over het feit dat ik ongevraagd moet betalen voor iets wat ik 1x per jaar hoogstens gebruik. Dus heeft het OV voor mij nu helemaal afgedaan. Pak de auto wel.
Hetwelk onzin is. Er is ook een wegwerp-OV-chipkaart. Daar betaal je gewoon alleen, net als een strippenkaart, voor je reistegoed, en dus niet voor de kaart.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11431
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Mister »

memento schreef:
Mister schreef:Blijft over het feit dat ik ongevraagd moet betalen voor iets wat ik 1x per jaar hoogstens gebruik. Dus heeft het OV voor mij nu helemaal afgedaan. Pak de auto wel.
Hetwelk onzin is. Er is ook een wegwerp-OV-chipkaart. Daar betaal je gewoon alleen, net als een strippenkaart, voor je reistegoed, en dus niet voor de kaart.
Nou, wat is het probleem dan met die 7,50 Euro wat ik hier lees?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23866
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door refo »

Ik wil deze weer terug:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11431
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Mister »

Heel nostalgisch:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11431
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Mister »

@ Vlinder: het doorvoeren van halfbakken overheidsoplossingen doet me wel eens mopperen... ;)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door vlinder »

Mister schreef:@ Vlinder: het doorvoeren van halfbakken overheidsoplossingen doet me wel eens mopperen... ;)
Snap ik eigenlijk ook wel hoor...;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Petitie, Behoud het treinkaartje!

Bericht door Mara »

refo schreef:Ik wil deze weer terug:
Afbeelding
Ik denk dat deze inmiddels heel makkelijk na te maken zijn :huhu
In 1965 was dat nog moeilijk en ingewikkeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie