RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
Met deze redenering hollen wij onze gezindte van binnen uit. De kerkgeschiedenis leert ons steeds weer opnieuw: Het verval komt niet van buiten maar van binnen. Als ik van jullie mag blijf ik waarschuwen tegen het "hebben" van een smartphone. Ik blijf het schadelijk vinden dat jullie zo makkelijk dit medium omarmen.
Geeft niet hoor: de boekdrukkunst was in de begintijd hetzelfde lot beschoren. Toch maakte Luther dankbaar gebruik van dit nieuwe medium; tot grote spijt van zijn opponenten.
Heb iemand wel eens horen zeggen, dat sit soort uitvindingen een stap zijn naar de hemel en een stap naar de hel. Je kan er goede en geoorloofde dingen mee doen, maar ook heel veel ongeoorloofde dingen.
Aan ons de taak om die goede en geoorloofde zaken te promoten en te waarschuwen voor de ongeoorloofde dingen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
Met deze redenering hollen wij onze gezindte van binnen uit. De kerkgeschiedenis leert ons steeds weer opnieuw: Het verval komt niet van buiten maar van binnen. Als ik van jullie mag blijf ik waarschuwen tegen het "hebben" van een smartphone. Ik blijf het schadelijk vinden dat jullie zo makkelijk dit medium omarmen.
Geeft niet hoor: de boekdrukkunst was in de begintijd hetzelfde lot beschoren. Toch maakte Luther dankbaar gebruik van dit nieuwe medium; tot grote spijt van zijn opponenten.
Heb iemand wel eens horen zeggen, dat sit soort uitvindingen een stap zijn naar de hemel en een stap naar de hel. Je kan er goede en geoorloofde dingen mee doen, maar ook heel veel ongeoorloofde dingen.
Aan ons de taak om die goede en geoorloofde zaken te promoten en te waarschuwen voor de ongeoorloofde dingen.

Ik dacht al waar blijft de vergelijking met de boekdrukkunst. Geloof je nu echt dat je dit hiermee kunt vergelijken? Kijk eens een Bart Smit folder in en zie welke demonische spellen er zijn....ook voor de smartphone. Mag ik het thuis niet spelen doe ik het toch gewoon op mijn iPhone. Maar er is niets te vrezen en ik verzin maar wat.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
Met deze redenering hollen wij onze gezindte van binnen uit. De kerkgeschiedenis leert ons steeds weer opnieuw: Het verval komt niet van buiten maar van binnen. Als ik van jullie mag blijf ik waarschuwen tegen het "hebben" van een smartphone. Ik blijf het schadelijk vinden dat jullie zo makkelijk dit medium omarmen.
Geeft niet hoor: de boekdrukkunst was in de begintijd hetzelfde lot beschoren. Toch maakte Luther dankbaar gebruik van dit nieuwe medium; tot grote spijt van zijn opponenten.
Heb iemand wel eens horen zeggen, dat sit soort uitvindingen een stap zijn naar de hemel en een stap naar de hel. Je kan er goede en geoorloofde dingen mee doen, maar ook heel veel ongeoorloofde dingen.
Aan ons de taak om die goede en geoorloofde zaken te promoten en te waarschuwen voor de ongeoorloofde dingen.

Ik dacht al waar blijft de vergelijking met de boekdrukkunst. Geloof je nu echt dat je dit hiermee kunt vergelijken? Kijk eens een Bart Smit folder in en zie welke demonische spellen er zijn....ook voor de smartphone. Mag ik het thuis niet spelen doe ik het toch gewoon op mijn iPhone. Maar er is niets te vrezen en ik verzin maar wat.
Nee, dit is helemaal erg. :)
Zit hij te argumenteren tegen smartphones, gaat hij op zijn gemaktje de Bart Smit folder zitten bestuderen.

Maar in ernst: ik kan je ook wel een folder toemailen, met boeken met demonische of nog erger inhoud.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door -DIA- »

Mag ik het wagen om een gedachte te lanceren waar het velen misschien niet mee eens zijn?

Ik geloof zelf dat we het onszelf heel erg moeilijk maken. We worden zo afhankelijk van een kwetsbare techniek. En dat geldt niet alleen iemand persoonlijk, nee, de hele wereld lijkt afhankelijk te worden van een stukje techniek. En wat kan een stukje techniek teweegbrengen in de handen van een zondig, en godevijandig mens? Ik vrees soms dat er ontwikkelingen gaande zijn die we niet meer kunnen terugdraaien, ook al zouden we dat nog willen. We hebben onszelf in feiten enom afhankelijk gemaakt, met al de mogelijk gevolgen van dien.
Nu geloof ik tevens dat we (om een onder ons bekend predikant te citeren) aan het einde ziijn van het laatste der dagen. In dat licht geeft het toch wel wat te denken... Zie de tekenen der tijden, zie de toenemende wetteloosheid, liefdeloosheid, toenemende haat tegen christenen, en binnen het christendom een zeer diep verval, zodat de een de ander niet meer vertrouwt en zelf de ware Kerk van God als beenderen aan de mond van het graf verspreid ligt... Is dat een realistisch beeld? Om noemt men dat met een verschrikkelijke term "doemdenken"...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

Ik stop met deze discussie. Als men de gevaren van de smartphone wil vergelijken met de gevaren van boeken is er voor mij geen zinnige discussie meer mogelijk. Jullie willen niet van je nieuwste speledingetje af...veel plezier ermee .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Ik stop met deze discussie. Als men de gevaren van de smartphone wil vergelijken met de gevaren van boeken is er voor mij geen zinnige discussie meer mogelijk. Jullie willen niet van je nieuwste speledingetje af...veel plezier ermee .
Dat mag.
Maar dan moet je ook consequent zijn en je internetverbinding de deur uit doen. En je computer. Want daar kan je dezelfde zaken op doen.
Of je moet aangeven wat het principiële verschil is tussen beiden.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Ik stop met deze discussie. Als men de gevaren van de smartphone wil vergelijken met de gevaren van boeken is er voor mij geen zinnige discussie meer mogelijk. Jullie willen niet van je nieuwste speledingetje af...veel plezier ermee .
Dat mag.
Maar dan moet je ook consequent zijn en je internetverbinding de deur uit doen. En je computer. Want daar kan je dezelfde zaken op doen.
Of je moet aangeven wat het principiële verschil is tussen beiden.
@ Huisman: dat is voor mij evengoed een vraag. Waar wil jij de grens leggen en op basis waarvan? Dit klinkt een beetje als willekeur. Zo bedoel je het vast niet, jou kennende.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Ik stop met deze discussie. Als men de gevaren van de smartphone wil vergelijken met de gevaren van boeken is er voor mij geen zinnige discussie meer mogelijk. Jullie willen niet van je nieuwste speledingetje af...veel plezier ermee .
Dat mag.
Maar dan moet je ook consequent zijn en je internetverbinding de deur uit doen. En je computer. Want daar kan je dezelfde zaken op doen.
Of je moet aangeven wat het principiële verschil is tussen beiden.
Schakel dan gelijk je stroom ook maar uit; wat een ellende is uit Elektriciteit al niet voortgekomen! Al die gevaarlijke apparaten (TV, Radio, Computer, Smartphone, etc.) hebben immers stroom nodig, zonder stroom kan een mens amper leven tegenwoordig.

Positief nieuws: de Bijbel App Youversion is enkele maanden geleden 50 Miljoen keer gedownload.
Het is "een wereldwijde gemeenschap die nu de mogelijkheid heeft om meer dan 300 verschillende versies van de Bijbel te verkennen, in 144 talen".
Wat een prachtige mogelijkheden, dankzij het sukses van de Smartphone!!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:Positief nieuws: de Bijbel App Youversion is enkele maanden geleden 50 Miljoen keer gedownload.
Het is "een wereldwijde gemeenschap die nu de mogelijkheid heeft om meer dan 300 verschillende versies van de Bijbel te verkennen, in 144 talen".
Wat een prachtige mogelijkheden, dankzij het sukses van de Smartphone!!
Eén van die 50 miljoen downloads ben ik. :)

Ik kan nog een mooie toepassing noemen van de smartphone.
Gisteren mocht ik een dienst bijwonen bij dak- en thuislozen. Indrukwekkende en leerzame dienst trouwens, maar dat terzijde.
Er was daar een man die geen Nederlands sprak. Men vroeg toen of ik de dienst voor hem in het Engels wilde samenvatten/vertalen.
Dat wilde ik gerust doen, maar mijn Engels is nu ook weer niet zo goed, dat ik dat zo uit de losse pols doe. In dat geval is de KJV (inderdaad: in de Bible App Youversion) en Google Translate op je smartphone een uitkomst.
(En de navigatie-app om er naar toe te rijden.)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Ik stop met deze discussie. Als men de gevaren van de smartphone wil vergelijken met de gevaren van boeken is er voor mij geen zinnige discussie meer mogelijk. Jullie willen niet van je nieuwste speledingetje af...veel plezier ermee .
Dat mag.
Maar dan moet je ook consequent zijn en je internetverbinding de deur uit doen. En je computer. Want daar kan je dezelfde zaken op doen.
Of je moet aangeven wat het principiële verschil is tussen beiden.
Oké nog één keer. Je hebt blijkbaar een kort geheugen het principiële verschil is kliksafe . Daar waren wij deze discussie ooit mee begonnen. Als er geen gefilterd internet bestond was ik er idd nooit aan begonnen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Oké nog één keer. Je hebt blijkbaar een kort geheugen het principiële verschil is kliksafe . Daar waren wij deze discussie ooit mee begonnen. Als er geen gefilterd internet bestond was ik er idd nooit aan begonnen.
Kliksafe is geen principieel verschil, hooguit gradueel, omdat je met Kliksafe toch nog overal bij kan, zij het iets omslachtiger.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Simon »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Ik stop met deze discussie. Als men de gevaren van de smartphone wil vergelijken met de gevaren van boeken is er voor mij geen zinnige discussie meer mogelijk. Jullie willen niet van je nieuwste speledingetje af...veel plezier ermee .
Dat mag.
Maar dan moet je ook consequent zijn en je internetverbinding de deur uit doen. En je computer. Want daar kan je dezelfde zaken op doen.
Of je moet aangeven wat het principiële verschil is tussen beiden.
De waarschuwngen in de bijbel zijn tegen de machten in de lucht.
of die nu binnenkomen via TV, Internet, de radio of uit onze eigen gedachten, het gaat erom dat we onze wapenrusting in orde hebben.
beproevingen kunnen weerstaan.
laten we ons daarin oefenen en verblijden in het slagen erin, met Zijn hulp.
Eva gaf ook de schuld aan de slang, niet aan de apple, of de zwarte bes (blackberry)
Maar het was natuurlijk haar eigen fout.
Haar begeerte.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Oké nog één keer. Je hebt blijkbaar een kort geheugen het principiële verschil is kliksafe . Daar waren wij deze discussie ooit mee begonnen. Als er geen gefilterd internet bestond was ik er idd nooit aan begonnen.
Kliksafe is geen principieel verschil, hooguit gradueel, omdat je met Kliksafe toch nog overal bij kan, zij het iets omslachtiger.
Dit is echt onzin. Natuurlijk zal alles te omzeilen zijn maar dan moet je wel heel bewust op zoek naar de zonde.Ik zou mij niet kunnen verantwoorden tegenover mijn kinderen als ik ze een internet zonder een degelijk filter zou aanbieden. Zie dat toch in het verlengde van ons jawoord bij de doop
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door parsifal »

Simon schreef:
Eva gaf ook de schuld aan de slang, niet aan de apple, of de zwarte bes (blackberry)
Meestal wordt blackberry met braam vertaald. (als je dan toch grappen wilt maken, doe het goed)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:Oké nog één keer. Je hebt blijkbaar een kort geheugen het principiële verschil is kliksafe . Daar waren wij deze discussie ooit mee begonnen. Als er geen gefilterd internet bestond was ik er idd nooit aan begonnen.
Kliksafe is geen principieel verschil, hooguit gradueel, omdat je met Kliksafe toch nog overal bij kan, zij het iets omslachtiger.
Dit is echt onzin. Natuurlijk zal alles te omzeilen zijn maar dan moet je wel heel bewust op zoek naar de zonde.Ik zou mij niet kunnen verantwoorden tegenover mijn kinderen als ik ze een internet zonder een degelijk filter zou aanbieden. Zie dat toch in het verlengde van ons jawoord bij de doop
Vind jij onzin. Maar daar wil ik juist je argumenten voor weten.
En troost je: kinderen kunnen het filter van Kliksafe binnen een minuut omzeilen. Dan zou je ze een tijdslimiet moeten geven op internet van 1 minuut: hebben ze geen tijd om het filter te omzeilen. ;)
Plaats reactie