Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door memento »

eilander schreef:
Cantate schreef:
eilander schreef:
Cantate schreef: Ik ben zeker niet lakoniek, maar alle huidige ontwikkelingen op elk terrein zie ik in het licht van wat de Bijbel zegt over de eindtijd. Dat maakt me niet ongerust, maar laat me juist zien dat God door alles heen Zijn plan volvoert. Je kunt als christen natuurlijk bewogen zijn met degenen die God hiervoor gebruikt wat je kunt aanzetten zoveel mogelijk mensen met het evangelie in aanraking te brengen.
Toch had Jeremia op de puinhopen van Jeruzalem niet zoiets van: God volvoert Zijn plan, dus ik hoef me niet ongerust te maken. Nee, hoewel hij dat zeker ook wist, treurde hij over de zonden van land en volk, zonder zichzelf daarbij uit te sluiten. Zou dat nu niet onze houding zijn?
Inderdaad, helemaal waar, die houding past ons ook, maar dan niet als onvergelijkte mensen in de trant van: wat wordt ons toch allemaal aangedaan, maar als bewogen christenen aan wie ten diepste niets vreemds overkomt. Die houding past ons ook.
Inderdaad, eens!
Ik moest hierbij denken aan Habakuk's houding temidden van het oordeel:

17 Al zal de vijgenboom niet in bloei staan
en er geen vrucht aan de wijnstok zijn,
al zal de opbrengst van de olijfboom tegenvallen
en zullen de velden geen voedsel voortbrengen,
al zal het kleinvee uit de kooi verdwenen zijn
en er geen rund in de stallen over zijn –

18 ik zal dan toch in de HEERE van vreugde opspringen,
mij verheugen in de God van mijn heil.
19 De HEERE Heere is mijn kracht,
Hij maakt mijn voeten als die van de hinden,
en Hij doet mij treden op mijn hoogten.
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door boontje »

Bonny schreef:Het oud-SGP statenlid Van der Galiën staat tweede op de PVV-kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen in Fryslan.
De namen op de kandidatenlijst van de PVV voor de verkiezingen van de Provinciale Staten in Friesland zijn uitgelekt. De regionale zender Omrop Fryslân heeft de lijst woensdag in handen gekregen. Politieagent Max Aardema uit Drachten is lijsttrekker.

Oud-statenlid Otto van der Galiën uit Leeuwarden volgt op nummer twee. Hij zat eerder voor de SGP in de Provinciale Staten. Omrop Fryslân wil niet zeggen hoe hij de lijst in handen heeft gekregen.

De bekendmaking van de Friese PVV-lijst is met veel geheimzinnigheid omgeven. Op vrijdag 14 januari gebeurt dit officieel door Geert Wilders op een nog geheime locatie in de provincie. Daarbij mogen alleen journalisten aanwezig zijn.
Bron: de Pers.

Is dit een begin van een exodus van SGP'ers naar de PVV. En wat zou de SGP moeten doen om zulke overstappen te voorkomen? Frequenter en harder in het anti-islamdebat springen?
Waarom zou een SGP-er in vredesnaam overstappen naar de PVV? Er is bij mijn weten HELEMAAL NIETS Christelijks aan de PVV. En degene die islamhaat als argument zou willen noemen, moet toch bedenken, dat die bij de PVV niets met christendom te maken heeft, alleen maar met de hekel die ze hebben aan elke godsdienst, omdat ze vinden dat die in strijd is met hun invulling van vrijheid. Die haat keert zich net zo makkelijk tegen het christendom, zoals we in de Tweede Kamer hebben kunnen zien bij de stemming over het "afschaffen" van weigerambtenaren. D
Plaats reactie