Ik begrijp wat je zegt in je laatste alinea maar het gaat wel voorbij aan honderden gesprekken en honderden pagina's rapporten vanaf 1995 tot 2026.MidMid schreef: ↑Vandaag, 15:28Prima dit zo te stellen, maar niet om dit als feiten te presenteren.huisman schreef: ↑Vandaag, 15:22Dus kunnen we de conclusie trekken dat het aanhangen van beide standpunten binnen één klein afgescheiden kerkverband niet kan bestaan. Binnen de CGK is er geen ruimte voor v&a omdat de Schrift die ruimte niet heeft.MidMid schreef: ↑Vandaag, 14:54En met recht, want hoe waardevol ook is daarmee niet gezegd dat dit de enige lijn of het enige spoor is binnen de kerken. Het correspondentie onderhouden staat daarnaast en heeft in zichzelf waarde. Maar 'k snap prima dat jij hiernaar verwijst, want dit past bij jouw wijze van denken over onderhavige thema's. Net zoals ik mij in mijn denken weer gesterkt weet door de banden met kerken als een Toraja of Frankrijk en Brazilië. Daar praat jij dan weer keurig omheen.
De G.S. commissie waar ik in deelnam kreeg deputaten buitenlandse kerken op bezoek voor een gesprek. Zij maakten duidelijk wat @Evangelist hieronder zegt. Met vrouwen in het ambt zou de CGK zo’n 80/90% van haar buitenlandse contacten verliezen.
De CGK wordt dan ook naar buiten een ander kerkverband. Ze verlaten de ICRC en verbreken de contacten met veel kerken van gereformeerd belijden. Ze zullen op zoek gaan naar andere kerken die vrijer omgaan met Gods Woord.
De CGK zal ook binnenlands gaan schuiven. Gesprekken met de HHK/GG zullen stoppen en ze zullen zich richten op de NGK en de PKN maar dan niet op de GB.
Van ons origineel CGK gedachtengoed zal weinig meer overblijven. Toe-eigening van het heil….wie zou zich daar nog druk om maken?
Niet jij, maar ook ik niet heb de toekomst in handen...
Kortom het gaat terug naar de fundamentele vraag of er wel of geen ruimte voor vrouw en ambt is in de Schrift. Jij stelt als feit dat die ruimte er niet is. Diversen binnen onze kerken denken daar toch echt anders in. Wat mij betreft spreekt een GS zich daarover klip en klaar uit en handelt daar dan vervolgens naar.
Vanuit jou begrijp ik de behoefte aan 'duidelijkheid' maar die is er natuurlijk gewoon al sinds 1998 en geborgt in art31 K.O.