Ik hoor toch andere verhalenMarco schreef:Dat mag je dan maar eens uitleggen aan de mensen in de zorg. Daarbij: als er wekelijks een stijging van 40% is in de besmettingen (en vervolgens ook in de opnames, en IC-bezetting), dan kan je zonder veel problemen uitrekenen dat je een week of vier verder een vervijfvoudiging te pakken hebt. Dan heb je aan de reservisten niet genoeg.Ad Anker schreef:Dat ze niet zo moeten piepen in de zorg.merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Valcke noemde al de reservisten, wat is daar mee gedaan?
Het is nog maar een fractie van de eerste golf. Toen was het echt heftig. We zijn verwend en niks meer gewend.
Nu komt het eerste het beste ziekenhuis op het journaal die een patiënt moet doorverwijzen ivm drukte. Dat dit al jarenlang jaarlijks bij elke griepgolf en door personeelsgebrek praktijk is staat er gemakshalve niet bij.
Dat maakt het voor mij telkens zo moeilijk. Ik onderwerp me aan de overheid. Heb alleen mijn karakter niet mee.

Buurman en buurvrouw werken beiden in grote Rotterdamse ziekenhuizen (zijn niet gevaccineerd en gaan dat ook nooit doen zeggen ze) maar een tekort aan bedden ondervinden zij niet, uitgestelde zorg ook niet en ze hoeven zich ook niet te "overwerken".
Snap jij het? Snap ik het!