COVID-19
Re: COVID-19
Ik weet het niet. Ik ben nog nooit getest. Dat het een gedoe is en veel testlocaties zijn afgeschaft, helpt natuurlijk ook niet mee.
Iedereen testen vind ik geen goede oplossing. Zolang nog duidelijk is dat het overgrote deel van de mensen op de IC ongevaccineerd zijn, kan je stellen dat vaccinaties werken. Een voorstel zou kunnen zijn om het virus zijn gang te laten gaan. Dan bouwen ook de ongevaccineerden immuniteit op.
Iedereen testen vind ik geen goede oplossing. Zolang nog duidelijk is dat het overgrote deel van de mensen op de IC ongevaccineerd zijn, kan je stellen dat vaccinaties werken. Een voorstel zou kunnen zijn om het virus zijn gang te laten gaan. Dan bouwen ook de ongevaccineerden immuniteit op.
Geen zelftesten. Pcr is betrouwbaarder. Of je gevacineerd ben of niet. Je moet volgens richtlijnen RIVM een pcr test doen als huisgenoot besmet is. Dat is m.i. Al veelzeggend. Niet iedereen is even nauwkeurig in afnemen. Ik denk ook dat dit een verborgen probleem is. Dat gevaccineerden niet maar als ze het wel doen een zelftest doen. NIet de juiste wijze of wat voor oorzaak . En dan niet positief testen terwijl ze wel positief zijn. En dus ook verspreider.merel schreef:Wanneer en waar testen? Zelftesten of pcr?Bourdon16 schreef:Alleen nog een groen vinkje krijgen als je negatief getest bent. En niet op basis van vaccinatie status. Dat testen schijnt toch maar een kleine moeite te zijn..merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Een groen vinkje krijgen na een zelftest lijkt me ook wat problematisch...
Ik had binnen een halve dag testafspraak. Dit weekeinde. Kon uit 3 locaties kiezen en had 12 uur later de uitslag. Je doet net of er honderden ongevaccineerden op ic liggen. Jij bent in deze anderhalf bijna 2 jaar nooit verkouden geweest? De kans dat ik besmet ben door gevaccineerde in omgeving lijkt vooralsnog veel aannemelijker dan andersom.merel schreef:Ik weet het niet. Ik ben nog nooit getest. Dat het een gedoe is en veel testlocaties zijn afgeschaft, helpt natuurlijk ook niet mee.
Klopt, alleen leg je daarmee wel de samenleving weer lam. Wie gaat dat dan betalen?eilander schreef:Een groen vinkje krijgen na een zelftest lijkt me ook wat problematisch...
Waarom? We hebben hiervoor toch het hele testen voor toegang systeem opgetuigd? Het is wat extra moeite maar wel veiliger dan wat we nu doen.merel schreef:Klopt, alleen leg je daarmee wel de samenleving weer lam. Wie gaat dat dan betalen?eilander schreef:Een groen vinkje krijgen na een zelftest lijkt me ook wat problematisch...
Wat extra moeite... voor het wekelijkse bezoek aan de sportschool is dat niet te doen. Voor mijn kinderen is dat dus voorlopig verleden tijd.Bourdon16 schreef:Waarom? We hebben hiervoor toch het hele testen voor toegang systeem opgetuigd? Het is wat extra moeite maar wel veiliger dan wat we nu doen.merel schreef:Klopt, alleen leg je daarmee wel de samenleving weer lam. Wie gaat dat dan betalen?eilander schreef:Een groen vinkje krijgen na een zelftest lijkt me ook wat problematisch...
Ik ben al wel 25 jaar niet verkouden geweest. De afgelopen 2 jaar was er geenenkele aanleiding om mij te laten testen. Wel ben ik met de kinderen vaak geweest. Op dit moment zijn diverse testlocaties in de regio gesloten. Al met al kostte het gisteren met mijn zoon een uur om te laten testen.Lilian1975 schreef:Ik had binnen een halve dag testafspraak. Dit weekeinde. Kon uit 3 locaties kiezen en had 12 uur later de uitslag. Je doet net of er honderden ongevaccineerden op ic liggen. Jij bent in deze anderhalf bijna 2 jaar nooit verkouden geweest? De kans dat ik besmet ben door gevaccineerde in omgeving lijkt vooralsnog veel aannemelijker dan andersom.merel schreef:Ik weet het niet. Ik ben nog nooit getest. Dat het een gedoe is en veel testlocaties zijn afgeschaft, helpt natuurlijk ook niet mee.
Ik zeg nergens dat er honderden ongevaccineerden op de IC liggen, maar wel dat van de ziekenhuisopnames 80% niet gevaccineerd is. De ongevaccineerden zorgen voor de overloop in ziekenhuizen. Helaas wordt mij uit de stukken van het RIVM niet duidelijk of de 20% gevaccineerden ook onderliggend lijden hebben en/of al relatief ouder zijn, zoals momenteel in Maastricht wel speelt.
Precies, idem met restaurant-, musea-, bibliotheekbezoek etc. De inkomsten van deze sectoren zullen weer enorm gaan afnemen. De NOW regelingen zijn ook afgeschaft. Je moet niet vergeten dat ook de overheid in de spagaat zit met het nemen van maatregelen.eilander schreef:Wat extra moeite... voor het wekelijkse bezoek aan de sportschool is dat niet te doen. Voor mijn kinderen is dat dus voorlopig verleden tijd.Bourdon16 schreef:Waarom? We hebben hiervoor toch het hele testen voor toegang systeem opgetuigd? Het is wat extra moeite maar wel veiliger dan wat we nu doen.merel schreef:Klopt, alleen leg je daarmee wel de samenleving weer lam. Wie gaat dat dan betalen?eilander schreef:Een groen vinkje krijgen na een zelftest lijkt me ook wat problematisch...
Je wilt dat alleen van de gevaccineerden weten?merel schreef:Ik zeg nergens dat er honderden ongevaccineerden op de IC liggen, maar wel dat van de ziekenhuisopnames 80% niet gevaccineerd is. De ongevaccineerden zorgen voor de overloop in ziekenhuizen. Helaas wordt mij uit de stukken van het RIVM niet duidelijk of de 20% gevaccineerden ook onderliggend lijden hebben en/of al relatief ouder zijn, zoals momenteel in Maastricht wel speelt.
Hmm...
In eerste instantie wel. Men claimt dat de vaccinatie helpt tegen ziekenhuisopnames. Blijkbaar wordt nog een deel van de gevaccineerden opgenomen. Dan lijkt het het mij het onderzoeken waard om te inventariseren wat hier de oorzaak van is; onderliggend lijden, leeftijd, afname van werking vaccinatie etc.eilander schreef:Je wilt dat alleen van de gevaccineerden weten?merel schreef:Ik zeg nergens dat er honderden ongevaccineerden op de IC liggen, maar wel dat van de ziekenhuisopnames 80% niet gevaccineerd is. De ongevaccineerden zorgen voor de overloop in ziekenhuizen. Helaas wordt mij uit de stukken van het RIVM niet duidelijk of de 20% gevaccineerden ook onderliggend lijden hebben en/of al relatief ouder zijn, zoals momenteel in Maastricht wel speelt.
Hmm...
merel schreef:Ik ben al wel 25 jaar niet verkouden geweest. De afgelopen 2 jaar was er geenenkele aanleiding om mij te laten testen. Wel ben ik met de kinderen vaak geweest. Op dit moment zijn diverse testlocaties in de regio gesloten. Al met al kostte het gisteren met mijn zoon een uur om te laten testen.Lilian1975 schreef:Ik had binnen een halve dag testafspraak. Dit weekeinde. Kon uit 3 locaties kiezen en had 12 uur later de uitslag. Je doet net of er honderden ongevaccineerden op ic liggen. Jij bent in deze anderhalf bijna 2 jaar nooit verkouden geweest? De kans dat ik besmet ben door gevaccineerde in omgeving lijkt vooralsnog veel aannemelijker dan andersom.merel schreef:Ik weet het niet. Ik ben nog nooit getest. Dat het een gedoe is en veel testlocaties zijn afgeschaft, helpt natuurlijk ook niet mee.
.
Volwassenen worden twee tot vijf keer per jaar verkouden, kinderen vaker. Dus dan moet je wel een heel bijzonder persoon zijn. Wat het probleem is. We vinden testen lastig. Jij ook. Kost me wel een uur. Sportschool is lastig en ga zo maar door. Is ook lastig.
Maar de oorzaak dat IC alarmbellen luiden ligt nog steeds bij de bizar lage bezettingsmogelijkheid per zoveel inwoners. Ook al zou iedereen gevaccineerd zijn. Blijven we niet uit de ic problemen. Het is inmiddels ook duidelijk dat gevaccineerden elkaar besmetten. Een vaccinatie willen afdwingen door het dagelijks leven zo in te perken is gewoon niet eerlijk. Omdat ook de gevaccineerden verspreiders zijn. Misschien nog wel sluipende. Omdat ze te laks, te lui of wat dan ook zijn om zich te laten testen. Het lost het Ic probleem niet op.
Of ik aan de norm voldoe qua verkoudheid weet ik niet. Dat heb ik mij nooit afgevraagd. Ik ben nooit verkouden en/of ziek. Blijkbaar heb ik een goede weerstand.
Dat gevaccineerden zich niet laten testen klopt ook niet. Mijn zoon is gevaccineerd en kwam maandag ziek uit school. Mijn man en ik zouden naar kantoor gaan, maar zijn thuisgebleven omdat hij koorts had. Hij is gelijk dinsdagmorgen getest. Mijn man laat zich ook testen bij verkoudheid. Zo gaan veel meer mensen in mijn omgeving hiermee om.
Dat gevaccineerden zich niet laten testen klopt ook niet. Mijn zoon is gevaccineerd en kwam maandag ziek uit school. Mijn man en ik zouden naar kantoor gaan, maar zijn thuisgebleven omdat hij koorts had. Hij is gelijk dinsdagmorgen getest. Mijn man laat zich ook testen bij verkoudheid. Zo gaan veel meer mensen in mijn omgeving hiermee om.
Dit vind ik toch wel positief nieuws: https://www.nu.nl/coronavirus/6165719/g ... -jaar.html
Puur eigenbelang hoor, maar ik hoop dat een leuk buurland hierin ook meegaat. Kunnen we komende zomer toch naar het buitenland.
Puur eigenbelang hoor, maar ik hoop dat een leuk buurland hierin ook meegaat. Kunnen we komende zomer toch naar het buitenland.
- Niet meer zo actief -
Toch kan ik je vertellen dat ik me in deze 2 corona jaren ook nog niet heb laten testen, omdat ik ook geen enkele keer verkouden ben geweest of anderszins klachtenheb gehad. En ik ben ook echt volwassen dacht ik.Lilian1975 schreef:merel schreef:Ik ben al wel 25 jaar niet verkouden geweest. De afgelopen 2 jaar was er geenenkele aanleiding om mij te laten testen. Wel ben ik met de kinderen vaak geweest. Op dit moment zijn diverse testlocaties in de regio gesloten. Al met al kostte het gisteren met mijn zoon een uur om te laten testen.Lilian1975 schreef:Ik had binnen een halve dag testafspraak. Dit weekeinde. Kon uit 3 locaties kiezen en had 12 uur later de uitslag. Je doet net of er honderden ongevaccineerden op ic liggen. Jij bent in deze anderhalf bijna 2 jaar nooit verkouden geweest? De kans dat ik besmet ben door gevaccineerde in omgeving lijkt vooralsnog veel aannemelijker dan andersom.merel schreef:Ik weet het niet. Ik ben nog nooit getest. Dat het een gedoe is en veel testlocaties zijn afgeschaft, helpt natuurlijk ook niet mee.
.
Volwassenen worden twee tot vijf keer per jaar verkouden, kinderen vaker. Dus dan moet je wel een heel bijzonder persoon zijn. Wat het probleem is. We vinden testen lastig. Jij ook. Kost me wel een uur. Sportschool is lastig en ga zo maar door. Is ook lastig.
Maar de oorzaak dat IC alarmbellen luiden ligt nog steeds bij de bizar lage bezettingsmogelijkheid per zoveel inwoners. Ook al zou iedereen gevaccineerd zijn. Blijven we niet uit de ic problemen. Het is inmiddels ook duidelijk dat gevaccineerden elkaar besmetten. Een vaccinatie willen afdwingen door het dagelijks leven zo in te perken is gewoon niet eerlijk. Omdat ook de gevaccineerden verspreiders zijn. Misschien nog wel sluipende. Omdat ze te laks, te lui of wat dan ook zijn om zich te laten testen. Het lost het Ic probleem niet op.