Gereformeerde Gemeenten

DDD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:Laten we dat hopen en bidden inderdaad. Hij doet op zijn oude dag nog verbazend veel werk in de gemeente(n). Je kunt geen betere hulpconsulent treffen.
Zeker. Ik hoor hem graag. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de andere predikant, ds. Schipper. Al zo ziek geweest en zoveel meegemaakt en dan nu (beiden) weer ziek. Wat zijn de wegen soms onbegrijpelijk.
Die heb ik dan weer nooit gehoord of gesproken. Maar ik gun hen beiden alle goeds hoor;-)
Charles

Bericht door Charles »

Jantje schreef:
Mistig schreef:Gisteren bij de voorbede in de gemeente werd er ook voor twee emeritaats-broeders gebeden.
1. Ds. J.S. van der Net heeft in coma gelegen en ligt dat misschien op dit moment nog.
2. Ds. J. Schipper heeft afgelopen week een hartinfarct gehad.

Best wel zorgelijk dat er weer twee broeders ziek zijn.
Naar ik begreep ging het met ds. Van der Net weer iets beter. Volgens mij had hij een operatie ondergaan.
Om rare verhalen uit de wereld te helpen: van coma is nooit sprake geweest. Wel complicaties na hartoperatie (oa longontsteking) waardoor hij gedeeltelijk in slaap is gehouden (wat meen ik redelijk gebruikelijk is als je aan de beademing ligt). Toestand is levensbedreigend geweest maar er schijnt verbetering te komen nu. Blijft echter nog steeds kwetsbaar.
Mistig

Bericht door Mistig »

Charles schreef:
Jantje schreef:
Mistig schreef:Gisteren bij de voorbede in de gemeente werd er ook voor twee emeritaats-broeders gebeden.
1. Ds. J.S. van der Net heeft in coma gelegen en ligt dat misschien op dit moment nog.
2. Ds. J. Schipper heeft afgelopen week een hartinfarct gehad.

Best wel zorgelijk dat er weer twee broeders ziek zijn.
Naar ik begreep ging het met ds. Van der Net weer iets beter. Volgens mij had hij een operatie ondergaan.
Om rare verhalen uit de wereld te helpen: van coma is nooit sprake geweest. Wel complicaties na hartoperatie (oa longontsteking) waardoor hij gedeeltelijk in slaap is gehouden (wat meen ik redelijk gebruikelijk is als je aan de beademing ligt). Toestand is levensbedreigend geweest maar er schijnt verbetering te komen nu. Blijft echter nog steeds kwetsbaar.
Zonder hierover ook weer 4 pagina's over te discussiëren: Ik mag toch aannemen dat de broeders van de kerkenraad goed geïnformeerd worden hierover? Is 'in slaap houden' niet hetzelfde als 'in coma liggen'?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Mistig schreef: Is 'in slaap houden' niet hetzelfde als 'in coma liggen'?
Klopt, dat is niet hetzelfde..
heusden-op
Verbannen

Bericht door heusden-op »

DDD schreef:
Zeker. Dat geldt ook voor alle andere dingen die ik hier meld. Het voegt weinig toe om dat te onderstrepen, dus ik vermoed een onchristelijke bijbedoeling en dat is niet fijn.
:nonnon mijn bijbedoeling was dat er nog heel veel andere goede hulpconsulenten zijn. En jij schrijft: je kunt je geen betere...
En dan word ik meteen ontkerstend?
dam-leer
DDD

Bericht door DDD »

Ik mag hopen dat er meerdere hulpconsulenten zijn waarvan je kunt zeggen: je kunt je geen betere wensen.
heusden-op
Verbannen

dat kan natuurlijk alleen als ze allemaal precies even goed zijn.
dam-leer
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

heusden-op schreef:dat kan natuurlijk alleen als ze allemaal precies even goed zijn.
Dat kan natuurlijk altijd als je ze allemaal even hoog acht.
Marion

Bericht door Marion »

DDD schreef:Laten we dat hopen en bidden inderdaad. Hij doet op zijn oude dag nog verbazend veel werk in de gemeente(n). Je kunt geen betere hulpconsulent treffen.
Waaruit bestaan zijn hulpdiensten dan vooral? En wat is dan nog de rol van de eigenlijke consulent?
DDD

Bericht door DDD »

Begraven, trouwen, gesprekken voeren met gemeenteleden en betrokken families bij bijzondere gebeurtenissen, leiden van alle belangrijke diensten op feestdagen, deelnemen aan gemeenteavonden, interview in het kerkblad en verder ongetwijfeld een voortdurend gebed voor de gemeente. Meer dan sommige andere predikanten in hun eigen gemeente te zien zijn. En dat terwijl je met emeritaat bent. Misschien is het teveel, maar in ieder geval past veel waardering en die is er ook.

De consulent adviseert de kerkenraad en verder heb ik geen idee. Die heeft het druk met de andere gemeenten, want zoveel dominees zijn er niet in de classis.
DDD

Bericht door DDD »

heusden-op schreef:dat kan natuurlijk alleen als ze allemaal precies even goed zijn.
Welnee. Er zijn heel veel mensen die menen dat zij zich geen betere vrouw of man kunnen wensen. Ik denk dat je logica niet helemaal goed ontwikkeld is.
Roos2017

Bericht door Roos2017 »

DDD schreef:Begraven, trouwen, gesprekken voeren met gemeenteleden en betrokken families bij bijzondere gebeurtenissen, leiden van alle belangrijke diensten op feestdagen, deelnemen aan gemeenteavonden, interview in het kerkblad en verder ongetwijfeld een voortdurend gebed voor de gemeente. Meer dan sommige andere predikanten in hun eigen gemeente te zien zijn. En dat terwijl je met emeritaat bent. Misschien is het teveel, maar in ieder geval past veel waardering en die is er ook.

De consulent adviseert de kerkenraad en verder heb ik geen idee. Die heeft het druk met de andere gemeenten, want zoveel dominees zijn er niet in de classis.
Wat mooi van zo´n oude broeder dat hij al dat werk nog wil doen.
DDD

Bericht door DDD »

Inderdaad. Ik vraag me wel eens af of dat wel gezond is. Maar goed. Er past in ieder geval veel waardering.
heusden-op
Verbannen

DDD meesmuilde:
Welnee. Er zijn heel veel mensen die menen dat zij zich geen betere vrouw of man kunnen wensen. Ik denk dat je logica niet helemaal goed ontwikkeld is.
Eerst had ik een onchristelijke bijbedoeling. Nu is mijn logica niet goed ontwikkeld. Dank voor deze hartelijkheid.
Maar ik weet wel wie DDD bedoelt met een andere goede consulent: ds. P. Blok!
Laatst gewijzigd door heusden-op op 27 mar 2018, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dam-leer
Tom

Bericht door Tom »

Ga eens wat nuttigs doen met je leven Trollheusden
Plaats reactie