Die heb ik dan weer nooit gehoord of gesproken. Maar ik gun hen beiden alle goeds hoor;-)Jantje schreef:Zeker. Ik hoor hem graag. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de andere predikant, ds. Schipper. Al zo ziek geweest en zoveel meegemaakt en dan nu (beiden) weer ziek. Wat zijn de wegen soms onbegrijpelijk.DDD schreef:Laten we dat hopen en bidden inderdaad. Hij doet op zijn oude dag nog verbazend veel werk in de gemeente(n). Je kunt geen betere hulpconsulent treffen.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Om rare verhalen uit de wereld te helpen: van coma is nooit sprake geweest. Wel complicaties na hartoperatie (oa longontsteking) waardoor hij gedeeltelijk in slaap is gehouden (wat meen ik redelijk gebruikelijk is als je aan de beademing ligt). Toestand is levensbedreigend geweest maar er schijnt verbetering te komen nu. Blijft echter nog steeds kwetsbaar.Jantje schreef:Naar ik begreep ging het met ds. Van der Net weer iets beter. Volgens mij had hij een operatie ondergaan.Mistig schreef:Gisteren bij de voorbede in de gemeente werd er ook voor twee emeritaats-broeders gebeden.
1. Ds. J.S. van der Net heeft in coma gelegen en ligt dat misschien op dit moment nog.
2. Ds. J. Schipper heeft afgelopen week een hartinfarct gehad.
Best wel zorgelijk dat er weer twee broeders ziek zijn.
Zonder hierover ook weer 4 pagina's over te discussiëren: Ik mag toch aannemen dat de broeders van de kerkenraad goed geïnformeerd worden hierover? Is 'in slaap houden' niet hetzelfde als 'in coma liggen'?Charles schreef:Om rare verhalen uit de wereld te helpen: van coma is nooit sprake geweest. Wel complicaties na hartoperatie (oa longontsteking) waardoor hij gedeeltelijk in slaap is gehouden (wat meen ik redelijk gebruikelijk is als je aan de beademing ligt). Toestand is levensbedreigend geweest maar er schijnt verbetering te komen nu. Blijft echter nog steeds kwetsbaar.Jantje schreef:Naar ik begreep ging het met ds. Van der Net weer iets beter. Volgens mij had hij een operatie ondergaan.Mistig schreef:Gisteren bij de voorbede in de gemeente werd er ook voor twee emeritaats-broeders gebeden.
1. Ds. J.S. van der Net heeft in coma gelegen en ligt dat misschien op dit moment nog.
2. Ds. J. Schipper heeft afgelopen week een hartinfarct gehad.
Best wel zorgelijk dat er weer twee broeders ziek zijn.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Klopt, dat is niet hetzelfde..Mistig schreef: Is 'in slaap houden' niet hetzelfde als 'in coma liggen'?
-
- Verbannen
DDD schreef:
mijn bijbedoeling was dat er nog heel veel andere goede hulpconsulenten zijn. En jij schrijft: je kunt je geen betere...
En dan word ik meteen ontkerstend?
Zeker. Dat geldt ook voor alle andere dingen die ik hier meld. Het voegt weinig toe om dat te onderstrepen, dus ik vermoed een onchristelijke bijbedoeling en dat is niet fijn.

En dan word ik meteen ontkerstend?
dam-leer
Ik mag hopen dat er meerdere hulpconsulenten zijn waarvan je kunt zeggen: je kunt je geen betere wensen.
-
- Verbannen
dat kan natuurlijk alleen als ze allemaal precies even goed zijn.
dam-leer
Dat kan natuurlijk altijd als je ze allemaal even hoog acht.heusden-op schreef:dat kan natuurlijk alleen als ze allemaal precies even goed zijn.
Waaruit bestaan zijn hulpdiensten dan vooral? En wat is dan nog de rol van de eigenlijke consulent?DDD schreef:Laten we dat hopen en bidden inderdaad. Hij doet op zijn oude dag nog verbazend veel werk in de gemeente(n). Je kunt geen betere hulpconsulent treffen.
Begraven, trouwen, gesprekken voeren met gemeenteleden en betrokken families bij bijzondere gebeurtenissen, leiden van alle belangrijke diensten op feestdagen, deelnemen aan gemeenteavonden, interview in het kerkblad en verder ongetwijfeld een voortdurend gebed voor de gemeente. Meer dan sommige andere predikanten in hun eigen gemeente te zien zijn. En dat terwijl je met emeritaat bent. Misschien is het teveel, maar in ieder geval past veel waardering en die is er ook.
De consulent adviseert de kerkenraad en verder heb ik geen idee. Die heeft het druk met de andere gemeenten, want zoveel dominees zijn er niet in de classis.
De consulent adviseert de kerkenraad en verder heb ik geen idee. Die heeft het druk met de andere gemeenten, want zoveel dominees zijn er niet in de classis.
Welnee. Er zijn heel veel mensen die menen dat zij zich geen betere vrouw of man kunnen wensen. Ik denk dat je logica niet helemaal goed ontwikkeld is.heusden-op schreef:dat kan natuurlijk alleen als ze allemaal precies even goed zijn.
Wat mooi van zo´n oude broeder dat hij al dat werk nog wil doen.DDD schreef:Begraven, trouwen, gesprekken voeren met gemeenteleden en betrokken families bij bijzondere gebeurtenissen, leiden van alle belangrijke diensten op feestdagen, deelnemen aan gemeenteavonden, interview in het kerkblad en verder ongetwijfeld een voortdurend gebed voor de gemeente. Meer dan sommige andere predikanten in hun eigen gemeente te zien zijn. En dat terwijl je met emeritaat bent. Misschien is het teveel, maar in ieder geval past veel waardering en die is er ook.
Inderdaad. Ik vraag me wel eens af of dat wel gezond is. Maar goed. Er past in ieder geval veel waardering.
-
- Verbannen
DDD meesmuilde:
Maar ik weet wel wie DDD bedoelt met een andere goede consulent: ds. P. Blok!
Eerst had ik een onchristelijke bijbedoeling. Nu is mijn logica niet goed ontwikkeld. Dank voor deze hartelijkheid.Welnee. Er zijn heel veel mensen die menen dat zij zich geen betere vrouw of man kunnen wensen. Ik denk dat je logica niet helemaal goed ontwikkeld is.
Maar ik weet wel wie DDD bedoelt met een andere goede consulent: ds. P. Blok!
Laatst gewijzigd door heusden-op op 27 mar 2018, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dam-leer
Ga eens wat nuttigs doen met je leven Trollheusden