Waar denk je op dit moment aan? [3]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]
Ik werkte vanmorgen bij een oude dame die WNL aan had staan en daar zat Syb Winia aan tafel. Hij stelde dat de gemeente dit ook min of meer aan zichzelf te danken had. De gemeente wil geld verdienen aan een braakliggend industrieterrein, dat tot nu toe alleen maar geld kost omdat er geen belangstellenden zijn.
Als je hoort hoe de situatie daar ter plekke is, ook voor een bedrijf aldaar, is het wel enigszins begrijpelijk dat de gemoederen oververhit raken van sommigen. De burger heeft het gevoel niet serieus genomen te worden.
Dan hoor je dat niet op deze wijze te uiten natuurlijk, maar gemeentebesturen zouden zich toch eens achter de oren moeten krabben wat nu wel en wat niet verstandig is.
In veel centra gaat het geregeld ernstig mis he. Homofiele mensen worden getreiterd, bepaalde bevolkingsgroepen kunnen niet met elkaar door 1 deur. Ontevreden mensen over het eten en de huisvesting en de verveling die toeslaat.
Volgens Arnold Karskens is dit nog maar een begin, een opmaat, slechts een vonkje.
De explosie moet nog komen.
Als je hoort hoe de situatie daar ter plekke is, ook voor een bedrijf aldaar, is het wel enigszins begrijpelijk dat de gemoederen oververhit raken van sommigen. De burger heeft het gevoel niet serieus genomen te worden.
Dan hoor je dat niet op deze wijze te uiten natuurlijk, maar gemeentebesturen zouden zich toch eens achter de oren moeten krabben wat nu wel en wat niet verstandig is.
In veel centra gaat het geregeld ernstig mis he. Homofiele mensen worden getreiterd, bepaalde bevolkingsgroepen kunnen niet met elkaar door 1 deur. Ontevreden mensen over het eten en de huisvesting en de verveling die toeslaat.
Volgens Arnold Karskens is dit nog maar een begin, een opmaat, slechts een vonkje.
De explosie moet nog komen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Het is inderdaad heel begrijpelijk dat je agenten gaat aanvallen, met vuurwerk gaat gooien en raadsleden gaat bedreigen. We hebben het in Nederland dan ook best zwaar. Allemaal een huis, drie maaltijden per dag, elke dag schone kleding... wat zijn we toch ontzettend zielig. terecht dat je dan in opstand komt. De regering behoort namelijk niet tot hen die over ons gesteld zijn, dus...
#uitdesarcastischemodus : lees de Bijbel nog eens goed door en bijv het Avondmaalsformulier. Dan zie heel duidelijk dat dit soort dingen behoren bij de mensen die niet bij Gods Koninkrijk horen. En dat wij dit nooit mogen vergoelijken of verzachten.
#uitdesarcastischemodus : lees de Bijbel nog eens goed door en bijv het Avondmaalsformulier. Dan zie heel duidelijk dat dit soort dingen behoren bij de mensen die niet bij Gods Koninkrijk horen. En dat wij dit nooit mogen vergoelijken of verzachten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Daar hebben die mensen hoogstwaarschijnlijk geen boodschap aan.JolandaOudshoorn schreef:Het is inderdaad heel begrijpelijk dat je agenten gaat aanvallen, met vuurwerk gaat gooien en raadsleden gaat bedreigen. We hebben het in Nederland dan ook best zwaar. Allemaal een huis, drie maaltijden per dag, elke dag schone kleding... wat zijn we toch ontzettend zielig. terecht dat je dan in opstand komt. De regering behoort namelijk niet tot hen die over ons gesteld zijn, dus...
Hetzelfde gebeurde in mindere mate ook in Bergen op Zoom.
Wij hebben als burger de plicht om ons normaal te gedragen, maar de bestuurders hebben de plicht om wijs over ons te regeren. En rekening houdend met allerlei gevoelens in de samenleving.
Dat is nu eenmaal de negatieve kant van de social media, binnen no time heb je honderden of duizenden mensen bij elkaar.
Het ene kwaad rechtvaardigt het andere kwaad niet. Hoezeer de overheid op alle fronten faalt (o ja, kreeg een volk niet de overheid die het verdiende?), uitspattingen als deze geven blijk van een groot gebrek aan beschaving in de breedte van de samenleving.
- Niet meer zo actief -
Feit is dat er nogal hypocriet wordt gedaan door velen.
Als het maar ver van eigen achtertuin gebeurt, is het nog wel acceptabel.
Waarom is er door iedereen zo lang gewacht en toegekeken?
Ik las dit net op Elsevier:
Maar waarom hebben al die autoriteiten, wetenschappers en BN'ers er de afgelopen jaren, of zelfs tientallen jaren, er niet voor gepleit om massaal Syriërs uit te nodigen? Waarom moeten die arme hoogopgeleide Syriërs veel geld betalen aan mensensmokkelaars, met grote risico's voor lijf en leden, om naar Nederland te kunnen komen en doet de Nederlandse overheid er juist alles aan om ze daar te houden?
ZINSBEGOOCHELEND TAALBALLET
In Rotterdam waren er ook protesten, zij het iets beschaafder:
Michel van Elck van Leefbaar Rotterdam heeft donderdag 1400 handtekeningen overhandigd tegen het asielzoekerscentrum in de Beverwaard. De handtekeningen werden tijdens de gemeenteraadsvergadering in ontvangst genomen door burgemeester Aboutaleb.
Aan de Edo Bergsmaweg moet een centrum komen voor zeshonderd asielzoekers. Veel buurtbewoners zien de komst van het asielzoekerscentrum niet zitten.
Als het maar ver van eigen achtertuin gebeurt, is het nog wel acceptabel.
Waarom is er door iedereen zo lang gewacht en toegekeken?
Ik las dit net op Elsevier:
Maar waarom hebben al die autoriteiten, wetenschappers en BN'ers er de afgelopen jaren, of zelfs tientallen jaren, er niet voor gepleit om massaal Syriërs uit te nodigen? Waarom moeten die arme hoogopgeleide Syriërs veel geld betalen aan mensensmokkelaars, met grote risico's voor lijf en leden, om naar Nederland te kunnen komen en doet de Nederlandse overheid er juist alles aan om ze daar te houden?
ZINSBEGOOCHELEND TAALBALLET
In Rotterdam waren er ook protesten, zij het iets beschaafder:
Michel van Elck van Leefbaar Rotterdam heeft donderdag 1400 handtekeningen overhandigd tegen het asielzoekerscentrum in de Beverwaard. De handtekeningen werden tijdens de gemeenteraadsvergadering in ontvangst genomen door burgemeester Aboutaleb.
Aan de Edo Bergsmaweg moet een centrum komen voor zeshonderd asielzoekers. Veel buurtbewoners zien de komst van het asielzoekerscentrum niet zitten.
Aan mijn schoonvader. Gister weer onverwachts grote zorgen rondom zijn gezondheid. Weer paar uur met hem in het ziekenhuis gezeten.
Daar knapte hij zienderogen op en mochten we hem na een hoofdscan toch weer meenemen.
Weer een tia.
Bijzonder dat hij toch iedere keer weer 'opkrabbelt'.
Vorige week nog een helder gesprek met hem gehad over het sterven en over wat Christus voor hem betekent.
Hij is bereid om te sterven. 'Ik vertrouw met de volle 100 % op het werk van Christus' zei hij.
Later op de dag zakte hij weer weg in verwarring en dat heeft tot gister geduurd.
Het is aan de ene kant zwaar om deze fase door te gaan; en aan de andere kant ben ik zo blij met deze tijd die we nog met hem mogen hebben. Ik heb nu zo'n andere band met hem dan toen hij nog gezond was.
Daar knapte hij zienderogen op en mochten we hem na een hoofdscan toch weer meenemen.
Weer een tia.
Vorige week nog een helder gesprek met hem gehad over het sterven en over wat Christus voor hem betekent.
Hij is bereid om te sterven. 'Ik vertrouw met de volle 100 % op het werk van Christus' zei hij.
Later op de dag zakte hij weer weg in verwarring en dat heeft tot gister geduurd.
Het is aan de ene kant zwaar om deze fase door te gaan; en aan de andere kant ben ik zo blij met deze tijd die we nog met hem mogen hebben. Ik heb nu zo'n andere band met hem dan toen hij nog gezond was.
- JolandaOudshoorn
Sterkte. Ongetwijfeld zo moeilijk om iemand achteruit zien te gaan. Maar wat een troost dat jullie mogen weten dat het afscheid straks maar tijdelijk is!helma schreef:Aan mijn schoonvader. Gister weer onverwachts grote zorgen rondom zijn gezondheid. Weer paar uur met hem in het ziekenhuis gezeten.
Weer een tia.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ach, wat een broze gezondheid. En wat fijn dat je zulke kostbare ogenblikken met hem mag hebben Helma.
ds. Pronk heeft met zijn laatste krachten nog een blog geschreven.
Ontroerend om te lezen hoe zijn wortels in "onze" kerken lagen.
En dat de Heere hem en zijn vrouw nabij is.
Jaloersmakend.
Jaloersmakend.
Ik denk dat een ziekbed nog heel veel kan betekenen, zowel voor de stervende als voor hun naasten.Mara schreef:Ach, wat een broze gezondheid. En wat fijn dat je zulke kostbare ogenblikken met hem mag hebben Helma.
Jaloersmakend.
Idd een ontroerende en jaloersmakende ws "laatste" geschreven blog.
Een voorrecht om ruim 20 jaar onder zijn prediking verkeerd te hebben en zijn getrouwe pastorale zorg ervaren te mogen hebben!
Ik hoop dat hij ook de zorg mag krijgen die hij zelf zo belangrijk vind/vond om te geven!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik wens juliie allemaal:
Gods zegen op het kerstfeest!
Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Gods zegen op het kerstfeest!
Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Insgelijks
---knip----
dergelijke persoonlijke berichten kunnen beter via PB.
---knip----
dergelijke persoonlijke berichten kunnen beter via PB.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik denk aan het feit dat ik zojuist een mooie, inhoudsvolle PB van DIA heb ontvangen op mijn eerdere vragen m.b.t. de exegese van Mattheüs 1. Onze visie op die kwestie lag niet zover uiteen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Topic gaat waarschijnlijk na het weekend weer open. Eerst hebben de mods andere zaken aan hun hoofd, daarna moet er grondig geswifferd worden. Nog even geduld, dus.Luther schreef:Ik denk aan het feit dat ik zojuist een mooie, inhoudsvolle PB van DIA heb ontvangen op mijn eerdere vragen m.b.t. de exegese van Mattheüs 1. Onze visie op die kwestie lag niet zover uiteen.
Hier aub de discussie uit het gesloten topic niet voortzetten.
Dat laatste was wat mij betreft zeker niet de bedoeling. Sterker: ik zag het eerder als een afsluiting van de discussie.Zita schreef:Topic gaat waarschijnlijk na het weekend weer open. Eerst hebben de mods andere zaken aan hun hoofd, daarna moet er grondig geswifferd worden. Nog even geduld, dus.Luther schreef:Ik denk aan het feit dat ik zojuist een mooie, inhoudsvolle PB van DIA heb ontvangen op mijn eerdere vragen m.b.t. de exegese van Mattheüs 1. Onze visie op die kwestie lag niet zover uiteen.
Hier aub de discussie uit het gesloten topic niet voortzetten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
O Kind kom ditmaal in mijn hart!
Allen gezegende kerstdagen!
Allen gezegende kerstdagen!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?