COVID-19
Re: COVID-19
Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Dat ze niet zo moeten piepen in de zorg.merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Valcke noemde al de reservisten, wat is daar mee gedaan?
Het is nog maar een fractie van de eerste golf. Toen was het echt heftig. We zijn verwend en niks meer gewend.
Nu komt het eerste het beste ziekenhuis op het journaal die een patiënt moet doorverwijzen ivm drukte. Dat dit al jarenlang jaarlijks bij elke griepgolf en door personeelsgebrek praktijk is staat er gemakshalve niet bij.
Dat maakt het voor mij telkens zo moeilijk. Ik onderwerp me aan de overheid. Heb alleen mijn karakter niet mee.
Ad Anker schreef:Dat ze niet zo moeten piepen in de zorg.merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Valcke noemde al de reservisten, wat is daar mee gedaan?
Het is nog maar een fractie van de eerste golf. Toen was het echt heftig. We zijn verwend en niks meer gewend.
Nu komt het eerste het beste ziekenhuis op het journaal die een patiënt moet doorverwijzen ivm drukte. Dat dit al jarenlang jaarlijks bij elke griepgolf en door personeelsgebrek praktijk is staat er gemakshalve niet bij.
Dat maakt het voor mij telkens zo moeilijk. Ik onderwerp me aan de overheid. Heb alleen mijn karakter niet mee.

Duidelijke en helemaal met je eens! Dat 'piepen en klagen' was voor mij een van de redenen om uit de zorg te stappen. Alleen geeft dat geen oplossing voorde problemen die hoe dan ook spelen binnen de zorg.
Je scoort met je karikatuur goedkoop over de rug heen van degenen die zekerheid in het geloof kennen. Voor ons hoef je je niet perse te verontschuldigen, maar richting God. Indirect maak je namelijk Zijn werk belachelijk. Een Christen onwaardig. Ik begrijp dat oprecht niet.Ad Anker schreef:Ik snap je niet helemaal, maar wat is volgens jou pure polarisatie? Het enige wat ik volgens mij deed is karikaturaal doortrekken van wat GGlid deelde.Forummer schreef: Daarover kan en mag je van mening verschillen, maar wat je hier doet is pure polarisatie. Een Christen onwaardig.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Wel heel positief dat je dit soort directe vragen stelt aan mensen, dat kom je niet zo vaak tegen.GerefGemeente-lid schreef:Toch begrijp ik al die angst niet.
Velen in de refogezindte zijn niet gevaccineerd, omdat, vanwege visies van ouders, familie en anderen in de omgeving, waaronder ook ambtsdragers en predikanten, dit volgens Gods Woord niet zou kunnen.
Maar als je dan doorvraagt of het paspoort voor de ziel al getekend is door het bloed van Christus Jezus wat aan het kruis vergoten is voor verloren zondaren, dan is die zekerheid er niet.
Hoe kunnen we zeggen dat we voor ons lichaam ons vertrouwen stellen op de Heere en ons niet laten vaccineren, terwijl, als het gaat om ons persoonlijke zielenheil, we geen zekerheid hebben? Dat is toch tegenstrijdig?
Je hebt gelijk, er zit iets tegenstrijdigs in. Hoewel ik niet iedereen die geen zekerheid heeft, zou willen afschrijven.
Nou ja.Forummer schreef:Je scoort met je karikatuur goedkoop over de rug heen van degenen die zekerheid in het geloof kennen. Voor ons hoef je je niet perse te verontschuldigen, maar richting God. Indirect maak je namelijk Zijn werk belachelijk. Een Christen onwaardig. Ik begrijp dat oprecht niet.Ad Anker schreef:Ik snap je niet helemaal, maar wat is volgens jou pure polarisatie? Het enige wat ik volgens mij deed is karikaturaal doortrekken van wat GGlid deelde.Forummer schreef: Daarover kan en mag je van mening verschillen, maar wat je hier doet is pure polarisatie. Een Christen onwaardig.
Eens. Positief dat hij die vragen wel stelt!eilander schreef:Wel heel positief dat je dit soort directe vragen stelt aan mensen, dat kom je niet zo vaak tegen.
Je hebt gelijk, er zit iets tegenstrijdigs in. Hoewel ik niet iedereen die geen zekerheid heeft, zou willen afschrijven.
Waarom zo sarcastisch inhakken op GG-lid? Hij raakt blijkbaar wel een gevoelige snaar. Vertrouwen op God en het volgen van bepaalde principes kan ten diepste alleen in een waar geloof in Christus. Natuurlijk zijn er ook genoeg christenen die juist vertrouwen op het vaccin ("want dat hebben we van God gekregen") en vervolgens mist men een waar geloof. Net zo fout. Maar dit is een forum gericht op de rechterflank van de reformatorische gezindte. Dan snap ik best dat GG-lid dit hier opmerkt en lijkt het me best een rake opmerking.Ad Anker schreef:Eens. Positief dat hij die vragen wel stelt!eilander schreef:Wel heel positief dat je dit soort directe vragen stelt aan mensen, dat kom je niet zo vaak tegen.
Hoho. Dat GGlid niet gevaccineerden deze vraag stelt duidt ik oprecht positief. Eilander ook neem ik aan.Erskinees schreef:Waarom zo sarcastisch inhakken op GG-lid? Hij raakt blijkbaar wel een gevoelige snaar. Vertrouwen op God en het volgen van bepaalde principes kan ten diepste alleen in een waar geloof in Christus. Natuurlijk zijn er ook genoeg christenen die juist vertrouwen op het vaccin ("want dat hebben we van God gekregen") en vervolgens mist men een waar geloof. Net zo fout. Maar dit is een forum gericht op de rechterflank van de reformatorische gezindte. Dan snap ik best dat GG-lid dit hier opmerkt en lijkt het me best een rake opmerking.Ad Anker schreef:Eens. Positief dat hij die vragen wel stelt!eilander schreef:Wel heel positief dat je dit soort directe vragen stelt aan mensen, dat kom je niet zo vaak tegen.
Zijn stellingname van gisteren vind ik echt kort door de bocht en geen recht doen aan de worsteling van velen. Ik sta nog steeds achter mijn radicale afwijzing van die post. En nu hij bijval krijgt versterkt dat alleen maar.
Uiteraard.
Daarom zeg ik ook: het is een onbewust psychologisch proces.
Daarom zeg ik ook: het is een onbewust psychologisch proces.
Dat je er sarcasme in leest...Erskinees schreef:Waarom zo sarcastisch inhakken op GG-lid? Hij raakt blijkbaar wel een gevoelige snaar. Vertrouwen op God en het volgen van bepaalde principes kan ten diepste alleen in een waar geloof in Christus. Natuurlijk zijn er ook genoeg christenen die juist vertrouwen op het vaccin ("want dat hebben we van God gekregen") en vervolgens mist men een waar geloof. Net zo fout. Maar dit is een forum gericht op de rechterflank van de reformatorische gezindte. Dan snap ik best dat GG-lid dit hier opmerkt en lijkt het me best een rake opmerking.Ad Anker schreef:Eens. Positief dat hij die vragen wel stelt!eilander schreef:Wel heel positief dat je dit soort directe vragen stelt aan mensen, dat kom je niet zo vaak tegen.

Alleen nog een groen vinkje krijgen als je negatief getest bent. En niet op basis van vaccinatie status. Dat testen schijnt toch maar een kleine moeite te zijn..merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Wat verbaast je precies? Ik heb altijd een beetje moeite om precies te snappen wat jij eigenlijk bedoelt. Nu ook weer met dat psychologisch proces. Ik neem aan dat dit aan mij ligt hoor...DDD schreef:Zij stonden zichzelf in de weg. En los daarvan kan het ook Gods leiding zijn, al moeten wij God maar niet te snel de schuld van ongeloof geven. Maar de Bijbel openbaart ons niet voor niets dat Jezus ook 40 dagen en nachten in de woestijn was, net als het volk Israël 40 jaar.
Maar ik reageerde nu op de redenering van Geref. Gemeentelid, die wel gereformeerd is, maar niet lijdelijk. En dan zie je dat Ad Anker heel anders redeneert. Dat betekent niet dat Geref. Gemeentelid zich verkeerd uitdrukt, maar wel dat er een verschil in visie aan ten grondslag ligt.
Wat mij overigens van Ad Anker verbaast, maar misschien is dit een onbewuste consequentie van een eerder standpunt.
Ik zag onlangs een Amerikaans t-shirt met daarop de tekst: If you don't need a vaccin because God will protect you, why do you need a gun?
Dat is het 'waarom wel een autogordelniveau'. Ik begrijp dat wel, hij komt regelmatig langs, vooral van mensen waarvan ik dacht dat ze wel beter moesten weten.Ambtenaar schreef:Ik zag onlangs een Amerikaans t-shirt met daarop de tekst: If you don't need a vaccin because God will protect you, why do you need a gun?