Je 2e alinea klopt niet met de laatste alinea.GerefGemeente-lid schreef:Toch begrijp ik al die angst niet.
Velen in de refogezindte zijn niet gevaccineerd, omdat, vanwege visies van ouders, familie en anderen in de omgeving, waaronder ook ambtsdragers en predikanten, dit volgens Gods Woord niet zou kunnen.
Maar als je dan doorvraagt of het paspoort voor de ziel al getekend is door het bloed van Christus Jezus wat aan het kruis vergoten is voor verloren zondaren, dan is die zekerheid er niet.
Hoe kunnen we zeggen dat we voor ons lichaam ons vertrouwen stellen op de Heere en ons niet laten vaccineren, terwijl, als het gaat om ons persoonlijke zielenheil, we geen zekerheid hebben? Dat is toch tegenstrijdig?
COVID-19
Re: COVID-19
-
- Verbannen
Hoezo niet?
Het is wat krom geschreven. Maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
Rare mensen inderdaad. Gaan hun leven lang naar de kerk, leven sober en Bijbels, maar hebben geen zekerheid. Blijf dan uit de kerk, hou op met dat sombere leven volgens de Bijbel waar je toch niet in gelooft, vaccineer je vierkant zodat je overal mee mee kan doen.GerefGemeente-lid schreef:Toch begrijp ik al die angst niet.
Velen in de refogezindte zijn niet gevaccineerd, omdat, vanwege visies van ouders, familie en anderen in de omgeving, waaronder ook ambtsdragers en predikanten, dit volgens Gods Woord niet zou kunnen.
Maar als je dan doorvraagt of het paspoort voor de ziel al getekend is door het bloed van Christus Jezus wat aan het kruis vergoten is voor verloren zondaren, dan is die zekerheid er niet.
Hoe kunnen we zeggen dat we voor ons lichaam ons vertrouwen stellen op de Heere en ons niet laten vaccineren, terwijl, als het gaat om ons persoonlijke zielenheil, we geen zekerheid hebben? Dat is toch tegenstrijdig?
O ja, je hebt ook gevaccineerden die wel zekerheid hebben.
Dat er velen zijn in de refogezindte die niet gevaccineerd zijn vanwege ouders, ambtsdragers en predikanten die dat zeggen. Vertrouwen op mensen dus.GerefGemeente-lid schreef:Hoezo niet?
En in de laatste alinea zeg je dat ze op God vertrouwen.
Sowieso vind ik je post vreselijk. Ad verwoordt het wat cynisch, maar ik sta van harte achter z'n inhoud.
Ik vind dat je vreselijke dingen zegt.
Geloofszekerheid is iets totaal anders dan om des gewetens wille vaccinatie afwijzen op grond van Gods Woord.
Laatst gewijzigd door Ouderling op 02 nov 2021, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hugo de Jonge in refostijl. Echt verschrikkelijk ja.Ouderling schreef: Sowieso vind ik je post vreselijk. Ad verwoordt het wat cynisch, maar ik sta van harte achter z'n inhoud.
Ik vind dat je vreselijke dingen zegt.
-
- Verbannen
Ik druk me onjuist en onvoorzichtig uit. Dat was niet de bedoeling.
Ik zal nog bedenken hoe ik duidelijker mijn zorg kan uiten.
Ik zal nog bedenken hoe ik duidelijker mijn zorg kan uiten.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 03 nov 2021, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap je ergens wel.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
- Verbannen
Ik druk me blijkbaar zeer ongelukkig uit. Dat is niet mijn bedoeling.Bertiel schreef:Ik snap je ergens wel.
Maar ik zie wel een bepaalde tegenstrijdigheid. Ik weet alleen niet hoe ik dit op een andere manier duidelijker kan verwoorden.
Als ik mensen gekwetst heb, bied ik daar meteen mijn excuses voor aan. Ik zeg ook niet dat er hier op het forum mensen zijn die ik bedoel. Maar ik merk het wel in mijn omgeving en hoorde het ook van anderen in mijn omgeving die hier vragen over hadden.
Ik snap best wel wat Gergem-lid met zijn post wilde zeggen ondanks dat het wat gek opgeschreven stond. En misschien zegt hij het ook wel terecht. Zelf worstel ik daar ook wel mee. Op bijbelse gronden wil ik geen vaccin, maar op bijbelse gronden zou ik ook zoveel andere dingen in mijn leven moeten laten. Dat voelt voor mezelf soms hypocriet. En dan wil ik niet mee met degenen die zeggen: vaccins wordt er uit gelicht etc. Want juist de andere zaken zouden er ook uitgelicht moeten worden en gewetenskwesties moeten worden (ik spreek voor mezelf).
- Maanenschijn
Je maakt er een beetje een karikatuur van Ad, maar toch heeft GG-lid wel een punt.Ad Anker schreef:Rare mensen inderdaad. Gaan hun leven lang naar de kerk, leven sober en Bijbels, maar hebben geen zekerheid. Blijf dan uit de kerk, hou op met dat sombere leven volgens de Bijbel waar je toch niet in gelooft, vaccineer je vierkant zodat je overal mee mee kan doen.GerefGemeente-lid schreef:Toch begrijp ik al die angst niet.
Al vraag ik mij af of er velen niet gevaccineerd zijn, toch mag best eens de vraag opgeworpen waar de gemoedsbezwaardheid gegrond is. Ik ben toch de overtuiging toegedaan dat een vertrouwen op Gods wijze voorzienigheid gelegen moet zijn in een persoonlijk kennen van Hem. Waar moet anders het anker van het vertrouwen rusten en houvast hebben als het er werkelijk op aan komt?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
- Verbannen
Juist. Die vraag wilde ik stellen. Dat is precies wat ik bedoel.
Wat is er vreemd aan, als ik mij niet laat vaccineren, om mijn gewetens wil?
En of dat nu voortkomt uit de opvoeding, mijn ouders, de bijbel of mijn vertrouwen op God, en ook al heb ik geen zekerheid aangaande mijn zielenheil, het is een innerlijke keuze.
Wat is er vreemd aan, als ik op God vertrouw, maar geen zekerheid heb aangaande mijn zieleheil? Of mag je alleen op God vertrouwen, als je bekeerd bent?
En of dat nu voortkomt uit de opvoeding, mijn ouders, de bijbel of mijn vertrouwen op God, en ook al heb ik geen zekerheid aangaande mijn zielenheil, het is een innerlijke keuze.
Wat is er vreemd aan, als ik op God vertrouw, maar geen zekerheid heb aangaande mijn zieleheil? Of mag je alleen op God vertrouwen, als je bekeerd bent?
Ik vind het een verkeerde tegenstelling. Alsof alleen bekeerde mensen willen leven naar Gods Woord. Het vertrouwen van ongevaccineerde mensen is hierin gelegen dat God hen in Zijn voorzienig beleid zowel ziekte als genezing toeschikt. Niet dat ze er van overtuigd zijn dat ze niet zullen sterven.Maanenschijn schreef:Je maakt er een beetje een karikatuur van Ad, maar toch heeft GG-lid wel een punt.Ad Anker schreef:Rare mensen inderdaad. Gaan hun leven lang naar de kerk, leven sober en Bijbels, maar hebben geen zekerheid. Blijf dan uit de kerk, hou op met dat sombere leven volgens de Bijbel waar je toch niet in gelooft, vaccineer je vierkant zodat je overal mee mee kan doen.GerefGemeente-lid schreef:Toch begrijp ik al die angst niet.
Al vraag ik mij af of er velen niet gevaccineerd zijn, toch mag best eens de vraag opgeworpen waar de gemoedsbezwaardheid gegrond is. Ik ben toch de overtuiging toegedaan dat een vertrouwen op Gods wijze voorzienigheid gelegen moet zijn in een persoonlijk kennen van Hem. Waar moet anders het anker van het vertrouwen rusten en houvast hebben als het er werkelijk op aan komt?
Verder volstrekt off-topic, maar waarom vertrouw je God wel als het gaat om je gezondheid, maar niet als het gaat om je ziel?Laag schreef:Wat is er vreemd aan, als ik mij niet laat vaccineren, om mijn gewetens wil?
Van lekkende borstprotheses kun je doodziek zijn, zelfs zo moe dat je niet meer kunt werken. Het lichaam kan slecht omgaan met vloeibaar plastic. Dus ik vind dit een onjuiste inschatting.merel schreef:Deze discussie voer ik al jaren en niet alleen over IC plekken. Waarom wordt gastric bypass vergoed, of verwijderen van lekkende borstprotheses, corrigeren van flaporen etc etc.Ad Anker schreef:Als dit het gevoelen is ben ik bereid mijn IC plek af te staan, mocht het zover komen.merel schreef: Waarom zijn de levens van de ongevaccineerden covid slachtoffers meer waard dan de overige mensen die een IC plek nodig hebben. Is dat geen discussie die gevoerd moet worden. Ik ben het met jullie eens dat de problemen ed al jaren spelen en dat ook daar wat aan gedaan moet worden.
Deze discussie mag best gevoerd worden. Maar hoeveel mensen liggen er op de IC terwijl dat voorkomen had kunnen worden? Is het terecht dat deze vraag nu de kop opsteekt maar in veel andere gevallen niet?
Wat zou jij een oplossing vinden van de huidige situatie?