COVID-19
-
Re: COVID-19
Restrisico noemde HdJ dat.
Het is erg lachwekkend.
Het is erg lachwekkend.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
- Maanenschijn
Ik heb de persconferentie niet gehoord of gezien. Ik las zojuist he NOS blog. Als dat de juiste samenvatting is lees ik (vrij vertaald): de niet-gevaccineerden zijn de overgrote oorzaak van de overbelaste zorg, coronapassen worden gemeengoed, mondkapjes in winkels ook. Daarnaast maken we de weg wettelijk vrij voor coronapassen op het werk, of juist extra restricties in regio’s met weinig gevaccineerden.Valcke schreef:Het gaat inderdaad niet alleen om wat vandaag besloten is, maar ook wat er mogelijk nog aan zit te komen (wetswijzigingen die voorbereid worden, enz.). Dingen die eerst volstrekt uitgesloten werden, worden nu niet meer uitgesloten (zoals verplichte QR-code om naar je werk te mogen of je vader of moeder op te zoeken in een verpleeginstelling of het ziekenhuis). Het is allemaal stap-voor-stap. Waarbij het einde volstrekt open is. Er zijn geen grenzen meer.HersteldHervormd schreef:Sommige vinden het allemaal best meevallen schijnbaar. Het is in ieder geval makkelijk praten met QR in je broek/rok zak. Geldt niet voor iedereen trouwens.Lilian1975 schreef: En de wetswijzigingen die in de maak zijn, zijn echt wel ingrijpend.
Overigens begon de persconferentie best verzoenend richting iedereen, maar gaandeweg kwamen er toch weer heel veel steken langs richting ongevaccineerden. Wat ik ook niet slim vond van minister De Jonge is dat hij in twijfel trekt dat gevaccineerden bijna net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden (conform recent onderzoek). Zijn doel is duidelijk om de voordelen van vaccinatie uit te vergroten, maar hij vergeet dat de risico's voor gevaccineerden ook heel groot zijn. Door hier eenzijdig over te spreken, werkt hij onvoorzichtigheid bij de gevaccineerden in de hand en dat zal terug te zien zijn in de cijfers. M.i. beslist niet verstandig.
Als deze korte samenvatting klopt is mijn conclusie: Een heilig geloof in vaccinatie en coronapassen, ontkenning van de matige bescherming op besmetting van gevaccineerden, en restricties (prikdrang) in regio’s waar weinig gevaccineerden zijn.
Als ik dit op mij in laat werken dan zie ik de samenleving langzaam uiteen vallen, vooral als de coronapas (ondanks de dringen adviezen van de vakbonden om het niet te doen) ook op het werk gaan gelden. En dat baart mij zorgen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik vind het werkelijk intriest, beangstigend, bedroevend.
De strekking is eigenlijk: je bent vrij om je wel of niet te laten vaccineren, doe je het niet, dan lig je er uit.
Uitbreiding van de QR code naar de werkplek, straks 2G, natuurlijk nu nog niet, maar als men zich niet aan de regels houdt, én niet laat vaccineren, en de besmettingen lopen op, dan moet men wel, zo is de redenatie.
En dan de vraag, wat is de waarde van een ongevaccineerde? Is zijn leven evenveel waard, als een gevaccineerde? Nee, anno 2021 niet meer.
De ongekende snelheid, waarin allerlei ontwikkelingen gaan, verbaasd, en beangstigd mij.
De tweedeling in de maatschappij, het onbegrip naar ongevaccineerden, helaas ook van broeders en zusters. De uitholling van binnenuit. Iemand die vanbinnen met zichzelf overhoop ligt, en zich niet kan en wil laten vaccineren, die een strijd voert, voor die moeten we de ziekenhuis deuren maar sluiten, waar is de liefde? Is er alleen liefde als we gevaccineerd zijn? Is dat wat Christus bedoelde: hebt elkander lief?
De druk wordt steeds groter, straks zullen velen zich laten vaccineren, tegen hun geweten in.
De strekking is eigenlijk: je bent vrij om je wel of niet te laten vaccineren, doe je het niet, dan lig je er uit.
Uitbreiding van de QR code naar de werkplek, straks 2G, natuurlijk nu nog niet, maar als men zich niet aan de regels houdt, én niet laat vaccineren, en de besmettingen lopen op, dan moet men wel, zo is de redenatie.
En dan de vraag, wat is de waarde van een ongevaccineerde? Is zijn leven evenveel waard, als een gevaccineerde? Nee, anno 2021 niet meer.
De ongekende snelheid, waarin allerlei ontwikkelingen gaan, verbaasd, en beangstigd mij.
De tweedeling in de maatschappij, het onbegrip naar ongevaccineerden, helaas ook van broeders en zusters. De uitholling van binnenuit. Iemand die vanbinnen met zichzelf overhoop ligt, en zich niet kan en wil laten vaccineren, die een strijd voert, voor die moeten we de ziekenhuis deuren maar sluiten, waar is de liefde? Is er alleen liefde als we gevaccineerd zijn? Is dat wat Christus bedoelde: hebt elkander lief?
De druk wordt steeds groter, straks zullen velen zich laten vaccineren, tegen hun geweten in.
-
Er is nog maar één oplossing eigenlijk. Dat is de toevlucht tot Christus. Daar ben je veilig, ook zonder QR code. Als de wereld je niet meer hoeft, dan kun je altijd schuilen.Maanenschijn schreef: Ik heb de persconferentie niet gehoord of gezien. Ik las zojuist he NOS blog. Als dat de juiste samenvatting is lees ik (vrij vertaald): de niet-gevaccineerden zijn de overgrote oorzaak van de overbelaste zorg, coronapassen worden gemeengoed, mondkapjes in winkels ook. Daarnaast maken we de weg wettelijk vrij voor coronapassen op het werk, of juist extra restricties in regio’s met weinig gevaccineerden.
Als deze korte samenvatting klopt is mijn conclusie: Een heilig geloof in vaccinatie en coronapassen, ontkenning van de matige bescherming op besmetting van gevaccineerden, en restricties (prikdrang) in regio’s waar weinig gevaccineerden zijn.
Als ik dit op mij in laat werken dan zie ik de samenleving langzaam uiteen vallen, vooral als de coronapas (ondanks de dringen adviezen van de vakbonden om het niet te doen) ook op het werk gaan gelden. En dat baart mij zorgen.
Maar de Heer zal uitkomst geven. Hij die daags Zijn gunst gebiedt.
Dat dat maar de realiteit mag zijn voor vele.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
-
Meen je het serieus of niet?Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
Is het voor iemand na de persconferentie duidelijk geworden hoe het zit met kinderen brengen / halen voor zwemles? Heb je daar nu een coronapas voor nodig?
Laatst gewijzigd door Jannah op 02 nov 2021, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel een goed idee. Als vleugel aan Salem Ridderkerk bijvoorbeeld. Er zijn artsen en vpk genoeg die daar zouden kunnen werken. Het zal wel zelf bekostigd moeten worden, maar we hebben geld genoeg in onze gezindte.Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
Hoeveel gevaccineerde patiënten tussen de 18 en de 55/60 liggen er momenteel op de IC?Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
Hoeveel ongevaccineerde patiënten tussen de 18 en 55/60 liggen er momenteel op de IC?
En van de groep 60-90 jaar?
Heeft iemand een recente link?
- Maanenschijn
Re: RE: Re: COVID-19
Prima idee, ik sluit niet uit dat het werkelijk ook zou kunnen lukken.Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
Wie hebben er toegang? Zij de de forumgrondslag onderschrijven en door de daarvoor speciaal aangestelde ballotage komen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mensen met een refopasMaanenschijn schreef:Prima idee, ik sluit niet uit dat het werkelijk ook zou kunnen lukken.Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
Wie hebben er toegang? Zij de de forumgrondslag onderschrijven en door de daarvoor speciaal aangestelde ballotage komen?
Die cijfers met vaccinatiestatus zijn er niet.Susanna schreef:Hoeveel gevaccineerde patiënten tussen de 18 en de 55/60 liggen er momenteel op de IC?Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
Hoeveel ongevaccineerde patiënten tussen de 18 en 55/60 liggen er momenteel op de IC?
En van de groep 60-90 jaar?
Heeft iemand een recente link?
Wel van de besmettingen.
Zijn ooit serieuze gesprekken over geweest. Weet niet meer wanneer precies. Jaren 80/90?Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
Nee, cynisch met een serieuze ondertoon. Als we de negatieve energie zouden omzetten in daadkracht, dan ligt de oplossing voorhaden.HersteldHervormd schreef:Meen je het serieus of niet?Herman schreef:Kunnen we niet een refo-ic uit de grond stampen? Zo lossen we onze problemen al decennia op.
-
- Verbannen
Toch begrijp ik al die angst niet.
Velen in de refogezindte zijn niet gevaccineerd, omdat, vanwege visies van ouders, familie en anderen in de omgeving, waaronder ook ambtsdragers en predikanten, dit volgens Gods Woord niet zou kunnen.
Maar als je dan doorvraagt of het paspoort voor de ziel al getekend is door het bloed van Christus Jezus wat aan het kruis vergoten is voor verloren zondaren, dan is die zekerheid er niet.
Hoe kunnen we zeggen dat we voor ons lichaam ons vertrouwen stellen op de Heere en ons niet laten vaccineren, terwijl, als het gaat om ons persoonlijke zielenheil, we geen zekerheid hebben? Dat is toch tegenstrijdig?
Velen in de refogezindte zijn niet gevaccineerd, omdat, vanwege visies van ouders, familie en anderen in de omgeving, waaronder ook ambtsdragers en predikanten, dit volgens Gods Woord niet zou kunnen.
Maar als je dan doorvraagt of het paspoort voor de ziel al getekend is door het bloed van Christus Jezus wat aan het kruis vergoten is voor verloren zondaren, dan is die zekerheid er niet.
Hoe kunnen we zeggen dat we voor ons lichaam ons vertrouwen stellen op de Heere en ons niet laten vaccineren, terwijl, als het gaat om ons persoonlijke zielenheil, we geen zekerheid hebben? Dat is toch tegenstrijdig?
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 03 nov 2021, 00:43, 3 keer totaal gewijzigd.