COVID-19

Terri

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Amstelodamense schreef:
merel schreef:
Amstelodamense schreef:
merel schreef:Eens met DDD. De huidige zorg kan de huidige toestroom niet aan. Uiteraard zal uitgezocht moeten worden wat hier de feitelijke oorzaak van is, maar op dit moment kan daar niet op gewacht worden. Nu zal m.i. gekozen moeten worden. De huidige zorg is wel berekend op de zorg voor rokers, mensen met overgewicht en verslaafden en deze zorg heeft de afgelopen anderhalf jaar plat gelegen. Daar was indertijd niets aan te doen. Nu wel door je te laten vaccineren. Als je er dan voor kiest dit niet te doen, kan dit mi consequenties hebben. Afgelopen weken stond in de krant dat de huidige ingrepen, amputaties, chirurgische operaties aan scoliose en tumoren veel groter zijn door de wachtlijsten en de gevolgen veel ernstiger. Moet de rest van de zorg maar afwachten, omdat een kleine minderheid zorgt voor de grote toeloop van zorg?
Ben het deels wel eens en ik snap de denkrichting wel. Ik vind het echter te makkelijk om te stellen dat we wel berekend zouden zijn op rokers, obese mensen en verslaafden maar ongevaccineerden moeten zouden laten zitten. Iedereen maakt keuzes in zijn/haar leven die impact hebben op de zorg. Ik hoop in de kerstvakantie lekker op wintersport te gaan, is ook een keuze. Ik kan zomaar een ongeluk krijgen en op de IC belanden. En ga zo maar door.

We zijn nu wel lekker bezig om de ongevaccineerde mensen te stigmatiseren.
Dan heb je mijn post niet goed gelezen. De normale capaciteit van de IC is berekend op ' normale' zorg. Dat ook daar genoeg over te zeggen en vinden is, is een feit.

De IC is de afgelopen jaren overbelast geweest door covid zorg. De huidige overbelasting had voorkomen kunnen worden als een ieder zich had laten vaccineren. Ook dan hadden mensen met covid op de IC gelegen, maar dat zou een fractie zijn geweest van de huidige populatie.
Begrijp me goed, dat had ik ook toegejuicht. Maar er zijn nu eenmaal mensen die a) bang zijn voor het vaccin b) auto-immuun ziektes hebben en het spannend vinden om een vaccin te nemen c) hun vertrouwen in diepe afhankelijkheid op God stellen daar past geen vaccinatie bij d) de langetermijn effecten van het vaccin niet kunnen inschatten etc.?

Daar kun je toch niet overheen walsen? Als we dan consequent zijn, trekken we dan vanaf heden ook een streep bij a) roken b) BMI groter dan 35 c) mensen die minder dan 5k stappen per dag lopen d) extreme sporters etc. etc.
Persoonlijk ben ik het met de zienswijze van @Amstelodamense eens. Niet vaccineren heeft bij velen ook een 'geldige' reden.
Niet enkel uit eigenwijsheid of nog erger dwarsliggerigheid.
DDD

Bericht door DDD »

Ik doe niets af van de geldigheid van de reden om niet in te enten en ik ben het ook met Valcke eens. Maar dat was de discussie niet. Het kan heel valide zijn om af te zien van gezondheidszorg, maar de grens ligt voor mij waar daardoor anderen overlijden. Die vrijheid heeft iemand wat mij betreft niet.

Zo gek is mijn standpunt trouwens niet, volgens mij zei een SGP-vertegenwoordiger uit Staphorst dit ook op tv (als ik het RD-artikel goed onthield).
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

merel schreef:
Amstelodamense schreef:
merel schreef:Eens met DDD. De huidige zorg kan de huidige toestroom niet aan. Uiteraard zal uitgezocht moeten worden wat hier de feitelijke oorzaak van is, maar op dit moment kan daar niet op gewacht worden. Nu zal m.i. gekozen moeten worden. De huidige zorg is wel berekend op de zorg voor rokers, mensen met overgewicht en verslaafden en deze zorg heeft de afgelopen anderhalf jaar plat gelegen. Daar was indertijd niets aan te doen. Nu wel door je te laten vaccineren. Als je er dan voor kiest dit niet te doen, kan dit mi consequenties hebben. Afgelopen weken stond in de krant dat de huidige ingrepen, amputaties, chirurgische operaties aan scoliose en tumoren veel groter zijn door de wachtlijsten en de gevolgen veel ernstiger. Moet de rest van de zorg maar afwachten, omdat een kleine minderheid zorgt voor de grote toeloop van zorg?
Ben het deels wel eens en ik snap de denkrichting wel. Ik vind het echter te makkelijk om te stellen dat we wel berekend zouden zijn op rokers, obese mensen en verslaafden maar ongevaccineerden moeten zouden laten zitten. Iedereen maakt keuzes in zijn/haar leven die impact hebben op de zorg. Ik hoop in de kerstvakantie lekker op wintersport te gaan, is ook een keuze. Ik kan zomaar een ongeluk krijgen en op de IC belanden. En ga zo maar door.

We zijn nu wel lekker bezig om de ongevaccineerde mensen te stigmatiseren.
Dan heb je mijn post niet goed gelezen. De normale capaciteit van de IC is berekend op ' normale' zorg. Dat ook daar genoeg over te zeggen en vinden is, is een feit.

De IC is de afgelopen jaren overbelast geweest door covid zorg. De huidige overbelasting had voorkomen kunnen worden als een ieder zich had laten vaccineren. Ook dan hadden mensen met covid op de IC gelegen, maar dat zou een fractie zijn geweest van de huidige populatie.
ic wordt volgens mij al aantal jaren eerder overbelast bij elke griepepidemie/golf. Toch hoorde je nergens dwang over griepprik. Zou je dan ook mensen zonder griepprik moeten weigeren?
merel

Bericht door merel »

De redenen om niet te vaccineren die @ amstelodamense noemt zijn voor het overgrote deel egoïstische redenen. Nederland kent namelijk niet 20% gewetensbezwaarden of mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.

Ik vind de huidige situatie een uitzonderlijke situatie. De IC kan het niet aan. Daarom vind ik dat een ieder op dit vlak nogmaals bij zichzelf te rade moet gaan om zich te vaccineren. Dat is geen waterdicht systeem, maar voorkomt wel doden en ziekenhuisopnames. Dat is ook zorg om je naaste.
Waarom zijn de levens van de ongevaccineerden covid slachtoffers meer waard dan de overige mensen die een IC plek nodig hebben. Is dat geen discussie die gevoerd moet worden. Ik ben het met jullie eens dat de problemen ed al jaren spelen en dat ook daar wat aan gedaan moet worden.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Oei, wat is de regering streng :(
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje

Bericht door Mannetje »

HersteldHervormd schreef:Oei, wat is de regering streng :(
Want?
- Niet meer zo actief -
HersteldHervormd

Mannetje schreef:
Want?
Laat maar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Mara

Bericht door Mara »

Dit kon je toch al op je boerenklompen aan zien komen?
Ik vind het juist meevallen. Ik neem deze regels al een paar weken in acht.
Ik ben het alleen niet eens met de stelling dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

merel schreef:De redenen om niet te vaccineren die @ amstelodamense noemt zijn voor het overgrote deel egoïstische redenen.
Je gaat hier echt te kort door de bocht in mijn optiek. Kun je dit onderbouwen?
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

HersteldHervormd schreef:
Mannetje schreef:
Want?
Laat maar.
Ik vind het nog wel meevallen. Ik gok dat over een paar weken de boel strenger gaat worden voor niet gevaccineerden, dat hangt al zo'n lange tijd in de lucht.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mara schreef:
Dit kon je toch al op je boerenklompen aan zien komen?
Ik vind het juist meevallen. Ik neem deze regels al een paar weken in acht.
Ik ben het alleen niet eens met de stelling dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
Daar ben ik het zeker mee eens Mara. Zie mijn verhaal eerder vandaag in ander topic. Meneer de Jong denkt of gaat ervan uit dat gevaccineerden verantwoordelijk handelen als ze verschijnselen hebben. En ongevaccineerden dat niet doen. Tenenkrommend vind ik het. Op mij komt het over als. Een schouderklopje voor de gevaccineerden. Jullie hebben goed geluisterd. En daarom hoeven jullie geen negatief testbewijs te tonen. We gaan er voor het gemak maar even vanuit dat jullie je dan ook wel trouw officieel pcr testen en het niet met een zelftest doen. Zou hij het zelf echt geloven? Kent hij werkelijk geen gevaccineerd die ziek is (geweest). Misschien moet hij eens bij de GGD gaan kijken.

En de wetswijzigingen die in de maak zijn, zijn echt wel ingrijpend.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 02 nov 2021, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Bijzonder ingrijpend en beangstigend
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd

Lilian1975 schreef: En de wetswijzigingen die in de maak zijn, zijn echt wel ingrijpend.
Sommige vinden het allemaal best meevallen schijnbaar. Het is in ieder geval makkelijk praten met QR in je broek/rok zak. Geldt niet voor iedereen trouwens.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

merel schreef: Waarom zijn de levens van de ongevaccineerden covid slachtoffers meer waard dan de overige mensen die een IC plek nodig hebben. Is dat geen discussie die gevoerd moet worden. Ik ben het met jullie eens dat de problemen ed al jaren spelen en dat ook daar wat aan gedaan moet worden.
Als dit het gevoelen is ben ik bereid mijn IC plek af te staan, mocht het zover komen.
Deze discussie mag best gevoerd worden. Maar hoeveel mensen liggen er op de IC terwijl dat voorkomen had kunnen worden? Is het terecht dat deze vraag nu de kop opsteekt maar in veel andere gevallen niet?
Charles

Bericht door Charles »

Spijker op de kop zoals gewoonlijk:

https://www.fvd.nl/alle-absurditeiten-v ... ronabeleid
Plaats reactie