Promoot deze nonsens toch niet.Eloesje schreef:Je beantwoord mijn vraag niet. Heb jij die ervaringen met mecebi zelf of met anderen.GerefGemeente-lid schreef:
€ 2.000,- is voor veel mensen een heleboel geld. En ik spreek uit ervaring, ja. Het is ook een algemeen bekend gegeven. Alternatieve natuurgeneeskundige middelen zijn mijns inziens mede daarom niet geoorloofd. Bovendien: in 9 van de 10 gevallen is er vaak gewoon een lichamelijke of psychische oorzaak aan te wijzen. En soms moeten we ook leren volgens Zondag 10 dat God alles bestuurt en leidt. Dat is niet altijd eenvoudig, maar wel Bijbelser dan deze alternatieve geneeswijzen, waar ik nadrukkelijk afstand van neem. Ik hoop dat jij dat ook inziet of leert inzien. We dienen ons er als christenen verre van te houden en onze verwachtingen niet op mensen te vestigen, maar op de Heere Zelf.
Klopt helemaal wat je zegt, er is een oorzaak, deze oorzaak kunnen ze in het ziekenhuis niet vinden. Mecebi wel. En het kan behandeld worden.
Dus als je in het reguliere ziekenhuis niet verder kunt ga je dan ook niet naar het academische ziekenhuis waar artsen meer begaafd zijn? Stel je dan ook je vertrouwen op de Heere en ga je thuis afwachten tot je genezen bent?
In mijn ogen is de behandeling die ze bij mecebi geven ook een gekregen talent wat ingezet mag worden. Iets wat ze in Duitsland in het reguliere ziekenhuis gewoon gebruiken.
Als je geel ziet van de gifstoffen omdat je lever niet meer werkt maar de mdl arts niet weet wat het probleem is en je gewoon naar huis stuurt in afwachting van nog hogere bloedwaardes (pas bij 1000 gaan we ingrijpen maar boven de 80 is al niet normaal, hij was over de 300 iedere keer) je daardoor zo moe bent dat je je werk niet meer kunt doen, een jaar in de ziektewet zit hierdoor, moet je gewoon afwachten tot het vanzelf over gaat? De arts zegt, leer er maar mee leven want ik zie niets wat niet klopt maar hij werkt gewoon niet goed? Sorry ik wordt hier echt een beetje opstanding van. Moet ik dan maar inzien dat de behandeling van mecebi van de duivel is? De leverwaardes zijn overigens nu goed. Onverklaarbaar en volgens de arts kan dit niet.
Maar dat was volgens jou dus een onbijbelse keus.
Ik ben dankbaar dat de Heere ons deze kans heeft gegeven, zodat we weer als gezin iets kunnen ondernemen zonder iedere dag meer op bed te liggen en ervoor de kinderen te zijn.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Waar baseer je op dat het nonsens is?
Duitsland is een wat bijzonder land als het om geneeskunde gaat, omdat vanouds alternatief en regulier door elkaar heenlopen. Hierin staan ze vrijwel alleen in de westerse wereld. Overigens is bioresonantie uit de standaard vergoeding in Duitsland gehaald omdat er geen enkel bewijs voor effectiviteit aantoonbaar bleek.DDD schreef:Zou je kunnen zeggen wat in Duitsland in de reguliere geneeskunde ook gebruikt wordt? Ik sluit helemaal niet uit dat hun behandeling werkt. Maar er zijn ook mensen die ineens uit een rolstoel opstaan en dat kan ook psychisch zijn. Bijvoorbeeld dat hun zenuwen tussen hersenen en benen niet goed functioneren. Dat heet geloof ik FNO.
Overigens zijn er natuurlijk wel degelijk energieën die over de wereld gaan. Anders zou iemand niet op 1000 kilometer afstand kunnen aanvoelen dat er iets met een geliefde gebeurt. Terwijl dat heel vaak wel gemerkt wordt.
Natuurlijk zijn er energieen en energiestromen. Zoals hierboven al benoemd is het echter de vraag of manipulatie hiervan vanuit deze occulte gedachten, geoorloofd is.
-
- Verbannen
Als jij of ik geel ziet en de leverwaarde is dusdanig hoog als jij benoemt, heeft dat echt wel een medische oorzaak. Dat weet ik zeker. Ik ben redelijk medisch onderlegd. Een leverwaarde van 1000 is op lange termijn levensbedreigend. Dus ik vraag me af waar jij je cijfers vandaan hebt. Ik vind dit erg ongeloofwaardig allemaal.Eloesje schreef:Je beantwoord mijn vraag niet. Heb jij die ervaringen met mecebi zelf of met anderen.GerefGemeente-lid schreef:
€ 2.000,- is voor veel mensen een heleboel geld. En ik spreek uit ervaring, ja. Het is ook een algemeen bekend gegeven. Alternatieve natuurgeneeskundige middelen zijn mijns inziens mede daarom niet geoorloofd. Bovendien: in 9 van de 10 gevallen is er vaak gewoon een lichamelijke of psychische oorzaak aan te wijzen. En soms moeten we ook leren volgens Zondag 10 dat God alles bestuurt en leidt. Dat is niet altijd eenvoudig, maar wel Bijbelser dan deze alternatieve geneeswijzen, waar ik nadrukkelijk afstand van neem. Ik hoop dat jij dat ook inziet of leert inzien. We dienen ons er als christenen verre van te houden en onze verwachtingen niet op mensen te vestigen, maar op de Heere Zelf.
Klopt helemaal wat je zegt, er is een oorzaak, deze oorzaak kunnen ze in het ziekenhuis niet vinden. Mecebi wel. En het kan behandeld worden.
Dus als je in het reguliere ziekenhuis niet verder kunt ga je dan ook niet naar het academische ziekenhuis waar artsen meer begaafd zijn? Stel je dan ook je vertrouwen op de Heere en ga je thuis afwachten tot je genezen bent?
In mijn ogen is de behandeling die ze bij mecebi geven ook een gekregen talent wat ingezet mag worden. Iets wat ze in Duitsland in het reguliere ziekenhuis gewoon gebruiken.
Als je geel ziet van de gifstoffen omdat je lever niet meer werkt maar de mdl arts niet weet wat het probleem is en je gewoon naar huis stuurt in afwachting van nog hogere bloedwaardes (pas bij 1000 gaan we ingrijpen maar boven de 80 is al niet normaal, hij was over de 300 iedere keer) je daardoor zo moe bent dat je je werk niet meer kunt doen, een jaar in de ziektewet zit hierdoor, moet je gewoon afwachten tot het vanzelf over gaat? De arts zegt, leer er maar mee leven want ik zie niets wat niet klopt maar hij werkt gewoon niet goed? Sorry ik wordt hier echt een beetje opstanding van. Moet ik dan maar inzien dat de behandeling van mecebi van de duivel is? De leverwaardes zijn overigens nu goed. Onverklaarbaar en volgens de arts kan dit niet.
Ik ben dankbaar dat de Heere ons deze kans heeft gegeven, zodat we weer als gezin iets kunnen ondernemen zonder iedere dag meer op bed te liggen en ervoor de kinderen te zijn.
Als je meer info wilt en hebt, stuur je me maar een mail. Ik beantwoord die met alle plezier. Maar dat doe ik niet hier openbaar.
En ja, academische ziekenhuizen zijn wel geaccepteerd. Dat heeft niets met alternatieve geneeswijzen te maken maar met het feit dat die niet op elke hoek van de straat staan.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 20 feb 2023, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De google-reviews zijn in ieder geval niet onverdeeld positief.
-
- Verbannen
Een leverwaarde van 1000 komt alleen voor bij mensen die dusdanig ernstig ziek zijn dat ze kans lopen op celafsterving.DDD schreef:Waar baseer je op dat het nonsens is?
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 20 feb 2023, 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Toon mij maar een gerandomiseerd onderzoek waaruit enig bewijs van effect blijktDDD schreef:Waar baseer je op dat het nonsens is?
Dat is allemaal aardig, maar het is wel zo dat in de reguliere geneeskunde eczemen en allergieën vaak maar moeizaam gediagnosticeerd worden.
Haptonomie is ook een alternatieve behandeling, maar dat voegt toch wel echt iets toe, begrijp ik.
Haptonomie is ook een alternatieve behandeling, maar dat voegt toch wel echt iets toe, begrijp ik.
-
- Verbannen
@Eloesje komt gelijk met een (extreem) voorbeeld wat mijn visie des te meer bewijst en mijn overtuiging laaft.DDD schreef:Dat is allemaal aardig, maar het is wel zo dat in de reguliere geneeskunde eczemen en allergieën vaak maar moeizaam gediagnosticeerd worden.
Het is echt bijzonder dat er mensen zijn die hierin kunnen geloven. En nee, ik spreek niet zomaar in het luchtledige.
We hadden het over het voorbeeld van mecebi wat uitgaat van bioresonantie. Weet niet waarom je nu opeens haptonomie erbij haalt? Ga anders in op mijn eerdere posts?DDD schreef:Dat is allemaal aardig, maar het is wel zo dat in de reguliere geneeskunde eczemen en allergieën vaak maar moeizaam gediagnosticeerd worden.
Als iets effectief is wil dat nog niet zeggen dat het niet occult kan zijn...
Ik stuur je met alle liefde mijn medisch dossier, in te zien digitaal dus kan er zo screenshots van maken.GerefGemeente-lid schreef:Als jij of ik geel ziet en de leverwaarde is dusdanig hoog als jij benoemt, heeft dat echt wel een medische oorzaak. Dat weet ik zeker. Ik ben redelijk medisch onderlegd. Een leverwaarde van 1000 is op lange termijn levensbedreigend. Dus ik vraag me af waar jij je cijfers vandaan hebt. Ik vind dit erg ongeloofwaardig allemaal.Eloesje schreef:Je beantwoord mijn vraag niet. Heb jij die ervaringen met mecebi zelf of met anderen.GerefGemeente-lid schreef:
Als je meer info wilt en hebt, stuur je me maar een mail. Ik beantwoord die met alle plezier. Maar dat doe ik niet hier openbaar.
En ja, academische ziekenhuizen zijn wel geaccepteerd. Dat heeft niets met alternatieve geneeswijzen te maken maar met het feit dat die niet op elke hoek van de straat staan.
Inderdaad, pas bij 1000 grijpen ze in. Maar ze konden op echo's, ct scan en mri niet vinden waar doe verhoogde waardes vandaan kwamen. Achteraf gezien is het pfeiffer geweest, maar volgens de mdl arts kon dat niet. Dat kon volgens haar niet zo lang duren (8 jaar lang verhoogde waardes, pas de laatste jaren geel zien, afvallen en steeds minder kunnen)
Ik zou zeggen, kom eens een avondje langs, dan praten we hier verder over. Incl bewijzen (al wil ik dat met alle liefde mailen)
Het was een goede, vermoeiende dag op de Huishoudbeurs. Heel veel gesprekken gehad.
In de rij van onze stand stonden 3 stands met waarzeggerij-praktijken. Aangrijpend dat de mensen in de rij stonden om hun hand te laten lezen of op een andere manier iets over hun leven te ontdekken.
Je ziet dat mensen op zoek zijn naar houvast...maar het op de verkeerde plaats zoeken.
Hier zou echt een grote evangelisatiestand moeten staan!
In de rij van onze stand stonden 3 stands met waarzeggerij-praktijken. Aangrijpend dat de mensen in de rij stonden om hun hand te laten lezen of op een andere manier iets over hun leven te ontdekken.
Je ziet dat mensen op zoek zijn naar houvast...maar het op de verkeerde plaats zoeken.
Hier zou echt een grote evangelisatiestand moeten staan!
Lees je wel goed? Ik heb het over leverwaardes van 300, wat normaal rond de 80 ligt maar dus niet hoog genoeg zijn om in te grijpen omdat alle onderzoeken verder niets uitwezen.GerefGemeente-lid schreef:Een leverwaarde van 1000 komt alleen voor bij mensen die dusdanig ernstig ziek zijn dat ze kans lopen op celafsterving.DDD schreef:Waar baseer je op dat het nonsens is?