Christelijke Gereformeerde Kerken

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 21432
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Christelijke Gereformeerde Kerken

Bericht door huisman »

HHR schreef: Vandaag, 14:11 Toch verzint hij die 125 niet Huisman, wordt gewoon in het RD artikel genoemd.
Ik snap je felheid niet zo.
Veel familie daar en ben er zelf 24 jaar doop en belijdend lid geweest. Lang geleden maar daar zal mijn duidelijkheid vandaan komen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 21432
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Christelijke Gereformeerde Kerken

Bericht door huisman »

MidMid schreef: Vandaag, 14:12
huisman schreef: Vandaag, 14:07
MidMid schreef: Vandaag, 13:57 Wat ik bedoel te zeggen is dat dit een heel ander getal is dan de eerdere getallen die genoemd werden. Bij aanvang werd gedaan alsof de groep bezwaarden tussen de 300 en 400 zou liggen. En wanneer er plannen zijn om daadwerkelijk ds. Van Slooten te beroepen daar in de gemeente, lijkt mij 125 + 50 thuiskijkers, een zeer minimale basis. Ten opzichte van de 1400 leden totaal, vind ik 12,5% bezwaarden die voor zichzelf beginnen een vraagteken. Benieuwd hoe een classis hiermee omgaat.
Jij kent de gemeente blijkbaar niet. Er is een grote groep die zich aan de uiterste rand bevind. Er zijn op zijn hoogst zo'n 800 meelevende leden. Na corona worden de diensten veel slechter bezocht. De tweede dienst soms minder dan 100 (Maranathakerk)

Verder komt je reactie behoorlijk kinderachtig over met je gegokte percentages.
Duidelijk is dat het een minderheid is maar dat er nog veel in beweging is.
Bel eens met ds van Slooten voor de feiten. Beter met dan over iemand spreken toch?
Ook al uitgerekend hoeveel 175/1400 is?

Ik mag toch prima stellen dat de omvang van de uitgetreden groep op mij over komt als lager dan eerder verwacht en gecommuniceerd? Zou niet weten waarom ik daarvoor een ds. zou moeten bellen!? Voor zover ik weet zeg ik niets over hem, maar over de groep Groningen i.o.
Je hoogstaande ecclesiologie staat ook in de weg om deze ‘groep’ gemeente te noemen? Gemeente Groningen i.o. klinkt wat broederlijker dan groep Groningen i.o.
Nogmaals dankbaar dat dit initiatief er is en dat dit in harmonie gaat met de andere gemeente. Voorbeeld voor het hele kerkverband.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MidMid
Berichten: 1015
Lid geworden op: 09 jun 2025, 13:22

Re: Christelijke Gereformeerde Kerken

Bericht door MidMid »

huisman schreef: Vandaag, 14:59
MidMid schreef: Vandaag, 14:12
huisman schreef: Vandaag, 14:07
MidMid schreef: Vandaag, 13:57 Wat ik bedoel te zeggen is dat dit een heel ander getal is dan de eerdere getallen die genoemd werden. Bij aanvang werd gedaan alsof de groep bezwaarden tussen de 300 en 400 zou liggen. En wanneer er plannen zijn om daadwerkelijk ds. Van Slooten te beroepen daar in de gemeente, lijkt mij 125 + 50 thuiskijkers, een zeer minimale basis. Ten opzichte van de 1400 leden totaal, vind ik 12,5% bezwaarden die voor zichzelf beginnen een vraagteken. Benieuwd hoe een classis hiermee omgaat.
Jij kent de gemeente blijkbaar niet. Er is een grote groep die zich aan de uiterste rand bevind. Er zijn op zijn hoogst zo'n 800 meelevende leden. Na corona worden de diensten veel slechter bezocht. De tweede dienst soms minder dan 100 (Maranathakerk)

Verder komt je reactie behoorlijk kinderachtig over met je gegokte percentages.
Duidelijk is dat het een minderheid is maar dat er nog veel in beweging is.
Bel eens met ds van Slooten voor de feiten. Beter met dan over iemand spreken toch?
Ook al uitgerekend hoeveel 175/1400 is?

Ik mag toch prima stellen dat de omvang van de uitgetreden groep op mij over komt als lager dan eerder verwacht en gecommuniceerd? Zou niet weten waarom ik daarvoor een ds. zou moeten bellen!? Voor zover ik weet zeg ik niets over hem, maar over de groep Groningen i.o.
Je hoogstaande ecclesiologie staat ook in de weg om deze ‘groep’ gemeente te noemen? Gemeente Groningen i.o. klinkt wat broederlijker dan groep Groningen i.o.
Nogmaals dankbaar dat dit initiatief er is en dat dit in harmonie gaat met de andere gemeente. Voorbeeld voor het hele kerkverband.
Fijn zo een selectieve reactie op enkel die zinsdelen waar je wat op te melden hebt.

Voor zover ik weet is deze groep nog niet formeel door de classis tot gemeente zijn toegelaten, dus waarom zou ik dat dan al wel doen? Overigens spreek ik in mijn post hiervoor wel van 'de gemeente'. Je kan ook gewoon zaken tegen mij zoeken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 21432
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Christelijke Gereformeerde Kerken

Bericht door huisman »

MidMid schreef: Vandaag, 15:08
huisman schreef: Vandaag, 14:59
MidMid schreef: Vandaag, 14:12
huisman schreef: Vandaag, 14:07

Jij kent de gemeente blijkbaar niet. Er is een grote groep die zich aan de uiterste rand bevind. Er zijn op zijn hoogst zo'n 800 meelevende leden. Na corona worden de diensten veel slechter bezocht. De tweede dienst soms minder dan 100 (Maranathakerk)

Verder komt je reactie behoorlijk kinderachtig over met je gegokte percentages.
Duidelijk is dat het een minderheid is maar dat er nog veel in beweging is.
Bel eens met ds van Slooten voor de feiten. Beter met dan over iemand spreken toch?
Ook al uitgerekend hoeveel 175/1400 is?

Ik mag toch prima stellen dat de omvang van de uitgetreden groep op mij over komt als lager dan eerder verwacht en gecommuniceerd? Zou niet weten waarom ik daarvoor een ds. zou moeten bellen!? Voor zover ik weet zeg ik niets over hem, maar over de groep Groningen i.o.
Je hoogstaande ecclesiologie staat ook in de weg om deze ‘groep’ gemeente te noemen? Gemeente Groningen i.o. klinkt wat broederlijker dan groep Groningen i.o.
Nogmaals dankbaar dat dit initiatief er is en dat dit in harmonie gaat met de andere gemeente. Voorbeeld voor het hele kerkverband.
Fijn zo een selectieve reactie op enkel die zinsdelen waar je wat op te melden hebt.

Voor zover ik weet is deze groep nog niet formeel door de classis tot gemeente zijn toegelaten, dus waarom zou ik dat dan al wel doen? Overigens spreek ik in mijn post hiervoor wel van 'de gemeente'. Je kan ook gewoon zaken tegen mij zoeken.
Probleem van dit gesprek is dat jij blijkbaar alleen over het gevolg wil spreken en niet over de oorzaak. Bleek al uit je reactie op het artikel. Dat wilde je laten liggen maar pakte er wel het getal 125 uit. Dat voorbijgaan aan de oorzaak en aan het verdriet van deze leden van de CGK Groningen wekt bij mij wrevel. Zeker omdat ik er diverse leden persoonlijk ken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie