Wat doen we vandaag?

MGG

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door MGG »

Eloesje schreef:Voor onbegrepen lichamelijke klachten heb ik een tip, ga eens naar mecebi (Ede of Putten) . Echt, ik heb daar zoveel goede berichten over gehoord/gemerkt van familieleden en kennissen heel dichtbij, het is geen kwakzalverij, wel een intensief traject. Na een behandeling is een dag rustig aan doen niet verkeerd, maar het levert echt veel op.
Dat het de aanbieder veel oplevert geloof ik per direct ;). Bij zo'n duur alternatief project zou no current no pay verplicht moeten zijn.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Orchidee schreef:En wél kwakzalverij!
https://www.kwakzalverij.nl/tag/mecebi/
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mister schreef:
Orchidee schreef:En wél kwakzalverij!
https://www.kwakzalverij.nl/tag/mecebi/
Dank! Ik dacht al wel zoiets. Het is te zot voor woorden om hierin te geloven. Waardeloos.
Job

Bericht door Job »

Aiiii, door kritiek op zulke zaken te leveren kom je aan sommige mensen hun geloof, is mijn ervaring. Zelfs mensen in onze gezindte die er letterlijk heilig in geloven. Dat gaat ver en heel diep (ook in de portemonnee).

Ik draai mijn mond op slot. Sleutel in de Noordzee.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Juist open over deze dingen blijven spreken en oren en ogen open houden en véél gezond verstand gebruiken!
Kwakzalverijen is idd voor mensen als een geloof
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Job

Bericht door Job »

Orchidee schreef:Juist open over deze dingen blijven spreken en oren en ogen open houden en véél gezond verstand gebruiken!
Kwakzalverijen is idd voor mensen als een geloof Afbeelding
Ik kan ervan in verwarring raken joh, wist je dat? Blijkbaar is 'ergens in geloven' genoeg om veranderingen in gang te zetten. Ik wil daar niet teveel over nadenken - want wat is mijn eigen geloof dan eigenlijk? :bobo Nu maakt die Werkendammer, hoe heet hii ook alweer, van Frontrunners, weer veel los her en der met zijn genezingsdiensten. Ik kan ervan in de war raken, echt.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Orchidee schreef:Juist open over deze dingen blijven spreken en oren en ogen open houden en véél gezond verstand gebruiken!
@Orchidee, ik ben het nog nooit zo roerend eens met je geweest. ;)
Job

Bericht door Job »

O, nog een ergernis op dit vlak. Essentiele oliën! Man o man. De minibedrijfjes schieten als paddenstoelen uit de grond, allemaal jonge meiden/moedertjes uit onze gezindte die er druk mee zijn. Een pervers verdienmodel: peperdure oliën > om dat te kunnen betalen worden kopers verkopers > enzovoort.
Ik geloof best dat natuurlijke oliën veel goeds in zich hebben. God geeft veel natuurlijk goed in de schepping. Maar de gezondheidsclaims die deze volledig ongeschoolde meiden doen...het is om je naar van te schrikken. Van vruchtbaarheidsbevorderdering tot tegengaan van ontstekingen, van het behandelen van huidproblemen tot ingewandsziekten. Niet gehinderd door enige kennis. Pervers, ik kan er geen ander woord voor bedenken
Onbekende

Bericht door Onbekende »

Job schreef:
Ik kan ervan in verwarring raken joh, wist je dat? Blijkbaar is 'ergens in geloven' genoeg om veranderingen in gang te zetten. Ik wil daar niet teveel over nadenken - want wat is mijn eigen geloof dan eigenlijk? :bobo Nu maakt die Werkendammer, hoe heet hii ook alweer, van Frontrunners, weer veel los her en der met zijn genezingsdiensten. Ik kan ervan in de war raken, echt.
Daarom moet je niet afhankelijk zijn van je gevoel, maar je zekerheid uit het geloof zelf halen, wat van God gekregen is. En God vergist zich niet, hoe verward we ons ook voelen. Terug moeten vallen op je eigen gevoel gaat niet, terug kunnen en mogen vallen op God Zelf die zál zorgen voor Zijn kinderen is dan essentieel.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Job

Bericht door Job »

Onbekende schreef:
Job schreef:
Daarom moet je niet afhankelijk zijn van je gevoel, maar je zekerheid uit het geloof zelf halen, wat van God gekregen is. En God vergist zich niet, hoe verward we ons ook voelen. Terug moeten vallen op je eigen gevoel gaat niet, terug kunnen en mogen vallen op God Zelf die zál zorgen voor Zijn kinderen is dan essentieel.
Dankjewel, Onbekende!
Orchidee

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Job schreef:O, nog een ergernis op dit vlak. Essentiele oliën! Man o man. De minibedrijfjes schieten als paddenstoelen uit de grond, allemaal jonge meiden/moedertjes uit onze gezindte die er druk mee zijn. Een pervers verdienmodel: peperdure oliën > om dat te kunnen betalen worden kopers verkopers > enzovoort.
Ik geloof best dat natuurlijke oliën veel goeds in zich hebben. God geeft veel natuurlijk goed in de schepping. Maar de gezondheidsclaims die deze volledig ongeschoolde meiden doen...het is om je naar van te schrikken. Van vruchtbaarheidsbevorderdering tot tegengaan van ontstekingen, van het behandelen van huidproblemen tot ingewandsziekten. Niet gehinderd door enige kennis. Pervers, ik kan er geen ander woord voor bedenken
Wat akelig dat het je zo raakt en verward!
Ik ben denk ik zelf echt te nuchter voor zulke "vage" praktijken, personen en bedrijven .
Was pas ook op een verkoping waar ik de door jouw genoemde gezondheidsolien en aloë vera artikelen ook in grote getalen aanwezig waren.
Ik heb alleen maar meewarig de verkopers aangekeken en moeite moeten doen om de mensen die de artikelen afnamen te waarschuwen.
Daar ben ik dan net te verlegen voorAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Dit artikel lezen: https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/g ... ~ae0624a8/
:)
Speciaal voor Ad en Wim.
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Jo-Ann schreef:
Eloesje schreef:Voor onbegrepen lichamelijke klachten heb ik een tip, ga eens naar mecebi (Ede of Putten) . Echt, ik heb daar zoveel goede berichten over gehoord/gemerkt van familieleden en kennissen heel dichtbij, het is geen kwakzalverij, wel een intensief traject. Na een behandeling is een dag rustig aan doen niet verkeerd, maar het levert echt veel op.
Geldklopperij. Ken iemand waarbij het jaren heeft geduurd, veel geld heeft gekost, niets heeft opgeleverd.
En nu hebben ze dikke geldproblemen.
Ik ken een gezin waarin meerdere leden behandeld zijn voor verschillende klachten (oa lyme, allergieën, cvs) door de artsen in het ziekenhuis wordt je naar huis gestuurd met de mededeling dat het tussen je oren zit en kun je afgekeurd worden, ziek thuis gaan zitten. Zij kunnen nu hun werk weer doen, school af kunnen maken en veel minder exceem klachten.

Tja, zij zijn niet de enige, in mijn familie iemand met lyme/pfeiffer die dat nu echt kwijt is. En als het kwakzalverij is, hoe kun je dan na de behandeling koorts ontwikkelen, iedere keer zo'n 2 dagen ziek zijn en daarna verbetering optreden?
Behandeling die mecebi gebruikt wordt in het buitenland als regulier gezien.

Maar goed, je kunt ook gewoon doortobben, prima, even goede vrienden.
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Job schreef:Aiiii, door kritiek op zulke zaken te leveren kom je aan sommige mensen hun geloof, is mijn ervaring. Zelfs mensen in onze gezindte die er letterlijk heilig in geloven. Dat gaat ver en heel diep (ook in de portemonnee).

Ik draai mijn mond op slot. Sleutel in de Noordzee.
Ik geloof zeker dat het iets doet, omdat ik van dichtbij zie wat het oplevert en ook wat de reacties zijn op de behandeling. Koorts kun je niet faken of oproepen, omdat je 'erin gelooft' en zo nog meer reacties van je lichaam.
En ik weet ook dat ze niet alles kunnen oplossen. Maar als je bij de arts 'uitbehandeld' bent en je je werk niet kunt doen, kan het nooit erger worden dan het is toch... Tis altijd nog goedkoper om te investeren in je gezondheid in plaats van een uitkering te ontvangen. (Dat geldt overigens ook met andere dingen zoals sporten en gezond leven)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Onderschat de duivel en haar duistere machten niet!
Plaats reactie