Welke muziek beluister je nu? [3]

Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Tja, dan blijft nog de vraag of wicca enya in de armen heeft genomen, of enya wicca.

En datzelfde geldt dan waarschijnlijk ook voor Blackmore's night?
Staat op dezelfde site genoemd zie ik.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

als ik mijn ogen sluit en denk aan Golgotha
een kinderlied die goede vrijdag heel mooi verwoord
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Petrus

Bericht door Petrus »

de avondstilte............heerlijk om bij te ontspannen onder het genot van een glas exquise witte wijn en een overheerlijke stinkstok waarvan je het aroma de navolgende ochtend nog waarderend kan waarnemen.
jvdg

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:als ik mijn ogen sluit en denk aan Golgotha
Ja, Jolanda, met jou geniet ik van die kinderliederen.
Zo rijk hè!!!!

Geef dan eeuwig God en eer..
Onze God ter Eer.....
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:Op zich zal je wel gelijk hebben.

Het punt is dat ik er ook niet zoveel van weet. Maar enige tijd geleden was ik op een voorlichtingsavond over occultisme en daar werd juist de muziek van Enya als eerste ten gehore gegeven. Met de vraag wie het herkende. Aarzelend gingen enkele vingers omhoog. Vervolgens werd een korte toelichting gegeven en deze website getoond. Inderdaad gegoogled op "enya wicca" en de eerste website is al raak.
Vandaar mijn opmerking.

Anderzijds geeft het natuurlijk wel te denken dat ze een grammy voor de beste new-age muziek heeft ontvangen. Ook de Keltische ambience maakt haar verdacht, alhoewel ik me realiseer, dat dat voor een Ierse vrij normaal is.

Normaal gesproken zou ik ze het voordeel van de twijfel geven, maar ik weet hoe een verwoestende uitwerking sommige muziek kan hebben.
Josephus schreef:Om een vergelijking te maken: wordt de muziek van Richard Wagner dubieuzer als je weet dat Adolf Hitler er dol op was?
Om jouw vergelijking te corrigeren: De muziek van Richard Wagner wordt wel dubieuzer als hij (RW) dol op AH was. (In de tijdlijn gesproken kan dat geloof ik niet, maar bij wijze van spreken).
Is er op die avond dan wel een goede onderbouweing gegeven waarom Enya met New AGe te maken zou hebben? Je vraagt hier wel om een onderbouweing dat het niet zo is, maar de onderbouwing dat het we zo is is nogal onbetrouwbaar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:Op zich zal je wel gelijk hebben.

Het punt is dat ik er ook niet zoveel van weet. Maar enige tijd geleden was ik op een voorlichtingsavond over occultisme en daar werd juist de muziek van Enya als eerste ten gehore gegeven. Met de vraag wie het herkende. Aarzelend gingen enkele vingers omhoog. Vervolgens werd een korte toelichting gegeven en deze website getoond. Inderdaad gegoogled op "enya wicca" en de eerste website is al raak.
Vandaar mijn opmerking.

Anderzijds geeft het natuurlijk wel te denken dat ze een grammy voor de beste new-age muziek heeft ontvangen. Ook de Keltische ambience maakt haar verdacht, alhoewel ik me realiseer, dat dat voor een Ierse vrij normaal is.

Normaal gesproken zou ik ze het voordeel van de twijfel geven, maar ik weet hoe een verwoestende uitwerking sommige muziek kan hebben.
Josephus schreef:Om een vergelijking te maken: wordt de muziek van Richard Wagner dubieuzer als je weet dat Adolf Hitler er dol op was?
Om jouw vergelijking te corrigeren: De muziek van Richard Wagner wordt wel dubieuzer als hij (RW) dol op AH was. (In de tijdlijn gesproken kan dat geloof ik niet, maar bij wijze van spreken).
Is er op die avond dan wel een goede onderbouweing gegeven waarom Enya met New AGe te maken zou hebben? Je vraagt hier wel om een onderbouweing dat het niet zo is, maar de onderbouwing dat het we zo is is nogal onbetrouwbaar.
Zie het vetgemaakte in mijn posting; ik bedoel voornamelijk die grammy. Ik hoef tegen jou denk ik niet te vertellen, wat dat inhoudt?

Maar behoudt anderen door vreze, en grijpt ze uit het vuur; en haat ook den rok, die van het vlees bevlekt is.
Lassie

Bericht door Lassie »

JolandaOudshoorn schreef:als ik mijn ogen sluit en denk aan Golgotha
die is heel mooi. Die draaiden we afgelopen zaterdag ook nog op de kinderclub.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
Tiberius schreef: ik bedoel voornamelijk die Grammy. Ik hoef tegen jou denk ik niet te vertellen, wat dat inhoudt?
Dus, jouw onderbouwing bestaat er uit dát zij een Grammy heeft gekregen voor beste New Age-music............

Mager, heel erg mager................je zou er beter de plaatselijke en meer streekgebonden muziekcultuur ter plekke voor moeten doorspitten vooraleer je daartoe kan besluiten dát het New Age-music is ipv "volksmuziek in een ánder jasje"
Misschien wel, ja.
Alleen heb ik daar niet zoveel tijd voor; bovendien trekt die muzieksoort mij niet zo.
Rens

Bericht door Rens »

Frankie Goes to Hollywood........New Wave-band uit de zich toen manifesterende homo-hoek.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
memento

Bericht door memento »

Tiberius schreef:
Marnix schreef: Is er op die avond dan wel een goede onderbouweing gegeven waarom Enya met New AGe te maken zou hebben? Je vraagt hier wel om een onderbouweing dat het niet zo is, maar de onderbouwing dat het we zo is is nogal onbetrouwbaar.
Zie het vetgemaakte in mijn posting; ik bedoel voornamelijk die grammy. Ik hoef tegen jou denk ik niet te vertellen, wat dat inhoudt?

Maar behoudt anderen door vreze, en grijpt ze uit het vuur; en haat ook den rok, die van het vlees bevlekt is.
Uhm, Eleos gebruikt Enya-muziek bij haar therapie. En werkt bij dezelfde Eleos ook niet dr. Post, die een boekje over occultisme geschreven...
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef:
Tiberius schreef:
Marnix schreef: Is er op die avond dan wel een goede onderbouweing gegeven waarom Enya met New AGe te maken zou hebben? Je vraagt hier wel om een onderbouweing dat het niet zo is, maar de onderbouwing dat het we zo is is nogal onbetrouwbaar.

Uhm, Eleos gebruikt Enya-muziek bij haar therapie. En werkt bij dezelfde Eleos ook niet dr. Post, die een boekje over occultisme geschreven...
Omdat ánderen haar muziek gebruiken en boekjes over geheel ándere onderwerpen schrijven, zegt dat nog NIETS over de muziek van Enya zélf!!!!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Nu aan: Family Radio (http://www.familyradio.com).
MariaW

Bericht door MariaW »

RO - Psalm 72
memento

Bericht door memento »

jvdg schreef:
Onze God ter Eer.....
herziene statenvertaling? :mrgreen:
Josephus

Bericht door Josephus »

memento schreef:
jvdg schreef:
Onze God ter Eer.....
herziene statenvertaling? :mrgreen:
:mrgreen: En als je het zo zingt, moet je ook de melodie (enigszins) herzien... :mrgreen:

Al die vernieuwingen... :|
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gesloten