En je wilt dat ik jouw bijdragen wel serieus blijf nemen? Hoe zie je dat voor je?Ad Anker schreef:Ik neem het niet serieus. Echt niet. En daarom mag ik het geneuzel noemen, lees ik net. Het zou goed kunnen dat ik die definitie gegeven heb. En ik meen elke letter die ik zeg.GerefGemeente-lid schreef: Het zou fijn zijn als je er ook daadwerkelijk serieus op in zou gaan. Anders wordt het wel wat lastiger om jouw bijdragen serieus te nemen. Als jouw dan iets niet helemaal zint, plak je er het stickertje 'geneuzel op de vierkante millimeter' op. Dan zijn we gauw klaar op dit forum.
Ik zou het op prijs stellen dat zulke opmerkingen niet teveel voorkomen. Dan is het forum niet ineens klaar hoor, vrees niet.
Beroepingswerk discussie [7]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [7]
@GGlid, Ik ben eigenlijk wel benieuwdschierig naar je inhoudelijke reactie op wat Zita schrijft. Mijns inziens heeft Zita namelijk een punt.Zita schreef:Door op de eenheid in verscheidenheid te hameren, benadruk je juist de verscheidenheid. Als je werkelijk overtuigd was van die eenheid, hoefde je geen specifieke vreugde of verwondering bij bepaalde beroepen uit te spreken.GerefGemeente-lid schreef:Oneens.Ad Anker schreef:Ik vind het buitengewoon jammer dat een opmerking van GerefGemeentelid zoveel reactie oproept. Ik betreur dat hij opmerkingen als deze maakt. Het is zinloos, onterecht en niet tot Gods eer. Zoals altijd ben ik daar wat fel op. Wat heeft het voor zin om deze predikant hier zo te bespreken?
Ik ben zelf iemand die graag hamert op de eenheid in verscheidenheid binnen de gemeenten. Er wordt zo vaak gesproken over bepaalde verschillen binnen gemeenten of kerkenraden die meningen hebben over de geestelijke ontwikkelingen binnen de gemeente(n) dat een bepaalde postiviteit binnen het kerkverband gelijk als stemmingmakerij wordt gezien.
-
- Verbannen
Nee.
Ik wijs juist op het feit dat die eenheid er ook daadwerkelijk is, terwijl velen dat ontkennen.
Ik wijs juist op het feit dat die eenheid er ook daadwerkelijk is, terwijl velen dat ontkennen.
Wat men zaait, zal men oogsten heer Anker.Ad Anker schreef:@Forummer, het valt me op dat je hier in in het GGiN topic alleen een soort belerende toon aanslaat richting anderen zonder ook maar iets inhoudelijk te worden. Hoe komt dat?
Bedankt voor de erkenning.
Verder gebruik je een bekende discussie tactiek waar ik mij niet voor laat misbruiken.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Net doen of die verdeeldheid niet bestaat, lost ook niets op. Dus ik ben het met Zita’s reactie niet eens.Ararat schreef:@GGlid, Ik ben eigenlijk wel benieuwdschierig naar je inhoudelijke reactie op wat Zita schrijft. Mijns inziens heeft Zita namelijk een punt.Zita schreef:Door op de eenheid in verscheidenheid te hameren, benadruk je juist de verscheidenheid. Als je werkelijk overtuigd was van die eenheid, hoefde je geen specifieke vreugde of verwondering bij bepaalde beroepen uit te spreken.GerefGemeente-lid schreef:Oneens.Ad Anker schreef:Ik vind het buitengewoon jammer dat een opmerking van GerefGemeentelid zoveel reactie oproept. Ik betreur dat hij opmerkingen als deze maakt. Het is zinloos, onterecht en niet tot Gods eer. Zoals altijd ben ik daar wat fel op. Wat heeft het voor zin om deze predikant hier zo te bespreken?
Ik ben zelf iemand die graag hamert op de eenheid in verscheidenheid binnen de gemeenten. Er wordt zo vaak gesproken over bepaalde verschillen binnen gemeenten of kerkenraden die meningen hebben over de geestelijke ontwikkelingen binnen de gemeente(n) dat een bepaalde postiviteit binnen het kerkverband gelijk als stemmingmakerij wordt gezien.
We lossen verschil in ligging en de verdeeldheid die daar helaas mee gepaard gaat, ook binnen een kerkverband, echt niet op door het gewoon te ontkennen.
We zouden al veel verder zijn door die verschillen te erkennen en het gesprek te voeren in hoeverre ze nou wezenlijk zijn. En met dat gesprek bedoel ik niet dit forum trouwens, maar een echt gesprek met bereidheid van alle deelnemende partijen om oprecht naar elkaar te luisteren en elkaar proberen te begrijpen.
Graag wat minder op elkaar hakketakken, mensen. Blijf on-topic!
En toch: de betreffende gemeenten handelen overeenkomstig eenheid, want ze beroepen blijkbaar uit de volle breedte van het kerkgenootschap.GerefGemeente-lid schreef:Nee.
Jij zegt: dat is eenheid in verscheidenheid.
Ik zeg: die verscheidenheid hoefde niet benoemd te worden. Ze handelen immers overeenkomstig eenheid, niet overeenkomstig verscheidenheid. Die eenheid hoeft dan ook niet zo expliciet benoemd te worden, want dat veronderstelt verscheidenheid. En die verscheidenheid is een onmogelijkheid voor het lichaam van Christus.
Verscheidenheid vat ik trouwens op als verdeeldheid, niet als diversiteit. Ik geloof niet dat alle gemeenten één pot nat moeten zijn. De diversiteit mag er zeker zijn, zolang men elkaar maar zonder voorbehoud herkent en erkent als leden van het lichaam van Christus.
-
- Verbannen
Eenheid in verscheidenheid.SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Rilland-Bath:
1. ds. G.J. Baan te Rotterdam-Zuidwijk.
2. ds. K. Boeder te Dirksland.
Stemming: donderdag 24 maart.
Je hebt ook politieke tweetallen.GerefGemeente-lid schreef:Eenheid in verscheidenheid.SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Rilland-Bath:
-
- Verbannen
Maar daar is hier geen sprake van hoor.refo schreef:Je hebt ook politieke tweetallen.GerefGemeente-lid schreef:Eenheid in verscheidenheid.SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Rilland-Bath:
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]
Het is gewoon mooi dat het kan.GerefGemeente-lid schreef:Maar daar is hier geen sprake van hoor.refo schreef:Je hebt ook politieke tweetallen.GerefGemeente-lid schreef:Eenheid in verscheidenheid.SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Rilland-Bath:
Misschien kan de stemverhouding gedeeld worden vanavond.
-
Is er wel iemand op refoforum die lid is van die gemeente?refo schreef:Misschien kan de stemverhouding gedeeld worden vanavond.
Liveblog, of liever nog een livestream, is wel gewenst ja. 

- Niet meer zo actief -
https://www.gergemrilland.nl/alg/meeluisterenMannetje schreef:Liveblog, of liever nog een livestream, is wel gewenst ja.
En als je om 18.30 uur niets hoort, gewoon de koster contacteren