Christelijke Gereformeerde Kerken

HHR

Re: Christelijke Gereformeerde Kerken

Bericht door HHR »

huisman schreef:Verstandig optreden van 'ons' curatorium. Voorbeeld voor en tot beschaming van de deputaten KOKR.

https://www.rd.nl/artikel/1153204
Eerlijk gezegd kan ik deze ‘lenigheid ‘ niet helemaal begrijpen.
MidMid

Bericht door MidMid »

Ondanks alle waardering voor de woorden van het curatorium vraag ik mij wel af hoe dit in de praktijk stand kan houden. Mogelijk dat er in een soort van overgangsperiode e.e.a. mogelijk is. Dat ze zowel naar de GS als AV voorstellen en rapportages willen doen, vind ik ingewikkeld. Maar 'k wacht rustig af wat de inhoud van de plannen is.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

MidMid schreef: 36 minuten geleden Ondanks alle waardering voor de woorden van het curatorium vraag ik mij wel af hoe dit in de praktijk stand kan houden. Mogelijk dat er in een soort van overgangsperiode e.e.a. mogelijk is. Dat ze zowel naar de GS als AV voorstellen en rapportages willen doen, vind ik ingewikkeld. Maar 'k wacht rustig af wat de inhoud van de plannen is.
Het lijkt me verstandig om zo te handelen. Wat mij betreft is het curatorium daarin deputaten Vertegenwoordiging en vooral deputaten Kerkorde ten voorbeeld. Iedereen weet dat de kerken uiteen gaan en dat er daardoor twee soorten Christelijk Gereformeerde Kerken komen; laat dat rustig, zonder allerlei discussies (zoals hier of RF, waaraan ik ook heb meegedaan) gebeuren, zodat er voor een deel zaken ontvlochten kunnen worden en voor een ander deel dingen nog gezamenlijk gedragen kunnen blijven worden.
Ik ben het wel met je eens dat het ten aanzien van het curatorium op de langere termijn wellicht anders zal gaan of zelfs zal moeten gaan. Maar in 2026 lijkt me de gekozen lijn erg verstandig.
Hartelijke groet,
Evangelist
Plaats reactie