Ik ben niet de woordvoerder van Rijnsburg maar het klopt wat jij zegt. Je krijgt op de vraag van @rhadders van mij geen duidelijk ja. Voor mij is het uiterst lastig om kerken die besluiten nemen die m.i. rechtstreeks tegen Gods Woord ingaan volmondig als ware kerken te erkennen. Dan gaat het dus niet om individuele personen uit zo’n kerk. Ik heb in mijn leven verschillende keren mensen ontmoet uit de RKK wat ware gelovigen waren ondanks dat ik de RKK niet zie als een ware kerk.Middenrefo schreef: ↑Vandaag, 08:27Stel die vraag eens aan Rijnsburg deelnemers. Mijn ervaring is dat je geen duidelijk 'ja' als antwoord krijgt.rhadders schreef: ↑Gisteren, 14:22Daar ben ik het niet mee eens. Ik hoor en zie openheid voor een federatief kerkelijk samenleven (lees: een kerkverband met twee classicale structuren). Het is mogelijk, mits alle kerken elkaar erkennen als ware kerken.Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 14:01Samen kerkverband blijven lijkt me onmogelijk inmiddels. Ik denk vooral dat de redactie terecht vindt dat we voorlopig nog steeds allemaal CGK zijn.
Christelijke Gereformeerde Kerken
Re: Christelijke Gereformeerde Kerken
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Evangelist
Re: Christelijke Gereformeerde Kerken
Ik sluit me hierbij aan. Kerken die bewust besluiten nemen tegen de Schrift, en waarbij een andere manier van Bijbellezen alles gaat bepalen, waarbij ook de tucht bewust niet wordt toegepast, die kerken vertonen niet meer (alle) kenmerken van de ware kerk in de zin van onze belijdenis. (En ook ik heb het daarbij niet over individuele leden.)huisman schreef: ↑Vandaag, 08:55Ik ben niet de woordvoerder van Rijnsburg maar het klopt wat jij zegt. Je krijgt op de vraag van @rhadders van mij geen duidelijk ja. Voor mij is het uiterst lastig om kerken die besluiten nemen die m.i. rechtstreeks tegen Gods Woord ingaan volmondig als ware kerken te erkennen. Dan gaat het dus niet om individuele personen uit zo’n kerk. Ik heb in mijn leven verschillende keren mensen ontmoet uit de RKK wat ware gelovigen waren ondanks dat ik de RKK niet zie als een ware kerk.Middenrefo schreef: ↑Vandaag, 08:27Stel die vraag eens aan Rijnsburg deelnemers. Mijn ervaring is dat je geen duidelijk 'ja' als antwoord krijgt.rhadders schreef: ↑Gisteren, 14:22Daar ben ik het niet mee eens. Ik hoor en zie openheid voor een federatief kerkelijk samenleven (lees: een kerkverband met twee classicale structuren). Het is mogelijk, mits alle kerken elkaar erkennen als ware kerken.Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 14:01
Samen kerkverband blijven lijkt me onmogelijk inmiddels. Ik denk vooral dat de redactie terecht vindt dat we voorlopig nog steeds allemaal CGK zijn.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist