Welke muziek beluister je nu? [3]

Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef:haha als ik dat doe kan ik minstens een maand lang muziek draaien zonder iets dubbel te horen. Ik denk wel langer zelfs :)
320 Gb HardDisk????????
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik heb m'n theemuts weer eens op ;-)
Petrus

Bericht door Petrus »

Mister schreef:Ik heb m'n theemuts weer eens op ;-)
Vandáár dat ik de mijne niet meer kon vinden thuis..................... :mrgreen:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Petrus schreef:
Vandáár dat ik de mijne niet meer kon vinden thuis..................... :mrgreen:
Heb ik meegepikt na de verhuizing, zo'n mooi bloemetjesmotief :mrgreen: :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik luister u allemaal klassieke muziek, wie zich afvraagt hoe dit komt, ik ben het Wereldkampioenschap Kunstschaatsen aan het kijken, nu volgens mij iets van Ennio Morricone in een klassieke uitvoering.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

Mister schreef:
Petrus schreef:
Heb ik meegepikt na de verhuizing, zo'n mooi bloemetjesmotief :mrgreen: :mrgreen:
de pliessie mos er naor kaike.................. :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Enya FanRadio....momenteel "the White Tree" uit the Lord of the Rings................
MariaW

Bericht door MariaW »

de RO
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Enya FanRadio....momenteel "the White Tree" uit the Lord of the Rings................
Dat is een of andere new-age achtige wicca.
Lees hier maar even.

Schakel maar snel uit, Petrus!
Josephus

Bericht door Josephus »

Tiberius schreef:
Petrus schreef:Enya FanRadio....momenteel "the White Tree" uit the Lord of the Rings................
Lees hier maar even.

Correctie: Enya zelf wil helemaal niet geassocieerd worden met New Age, Wicca etc., laat staan dat ze zich zelf met die zaken bezig houdt! Dat die kringen haar een soort van hebben "ingelijfd", valt haar niet aan te rekenen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Petrus

Bericht door Petrus »

Josephus schreef:
Tiberius schreef:
Lees hier maar even.

Correctie: Enya zelf wil helemaal niet geassocieerd worden met New Age, Wicca etc., laat staan dat ze zich zelf met die zaken bezig houdt! Dat die kringen haar een soort van hebben "ingelijfd", valt haar niet aan te rekenen.
Blijkbaar heb je IETS té snel geoordeeld én gesproken Tiberius.............
Petrus

Bericht door Petrus »

éven stilte....ben aan het overschakelen van de RO naar cd's..........heb een stapeltje klaarliggen: allerhande klassieke- en geestelijke cd's.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Josephus schreef:
Tiberius schreef:
Lees hier maar even.

Kan je dit ook onderbouwen, Josephus?
Josephus

Bericht door Josephus »

Tiberius schreef:
Josephus schreef:
Tiberius schreef:
Lees hier maar even.

Kan je dit ook onderbouwen, Josephus?
De inspiratiebron van Enya wordt naar eigen zeggen gevormd door een combinatie van kerkmuziek, klassieke muziek en Ierse traditionele muziek. Die laatste muziek bevat natuurlijk ontegenzeggelijk veel mystieke elementen, maar dat maakt het nog geen New Age. Dan kun je Bach ook wel in dat hokje stoppen. Ik kan het ergens wel begrijpen dat de New Age-beweging Enya heeft ingelijfd, maar zoals gezegd, daar heeft ze zelf weinig mee te maken. Ik moet ergens nog een interview hebben liggen (was in mijn puberjaren behoorlijk fan van Enya, Clannad etc.), waarin ze dit ook met zoveel woorden zegt. Hooguit zou je haar kwalijk kunnen nemen dat ze niet krachtiger ageert tegen de New Age-kwalificaties van haar muziek. Hoewel ze zichzelf dus helemaal niet zo ziet, lijkt ze het verder wel best te vinden dat men haar in een adem daarmee noemt.

Het feit dat je bij Google heel veel hits vindt voor "Enya+wicca" (waarvan jij meteen de eerste de beste lijkt te hebben gebruikt), zegt mij niet zoveel. Trouwens, in de door jou genoemde website staat wel een beschrijving van Enya, maar er staat daar nergens dat zij "een of andere New Age-achtige wicca" is. Het enkele feit dát die website haar noemt, lijkt me onvoldoende om tot jouw oordeel te komen. Om een vergelijking te maken: wordt de muziek van Richard Wagner dubieuzer als je weet dat Adolf Hitler er dol op was?

Zie verder http://en.wikipedia.org/wiki/Enya
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Op zich zal je wel gelijk hebben.

Het punt is dat ik er ook niet zoveel van weet. Maar enige tijd geleden was ik op een voorlichtingsavond over occultisme en daar werd juist de muziek van Enya als eerste ten gehore gegeven. Met de vraag wie het herkende. Aarzelend gingen enkele vingers omhoog. Vervolgens werd een korte toelichting gegeven en deze website getoond. Inderdaad gegoogled op "enya wicca" en de eerste website is al raak.
Vandaar mijn opmerking.

Anderzijds geeft het natuurlijk wel te denken dat ze een grammy voor de beste new-age muziek heeft ontvangen. Ook de Keltische ambience maakt haar verdacht, alhoewel ik me realiseer, dat dat voor een Ierse vrij normaal is.

Normaal gesproken zou ik ze het voordeel van de twijfel geven, maar ik weet hoe een verwoestende uitwerking sommige muziek kan hebben.
Josephus schreef:Om een vergelijking te maken: wordt de muziek van Richard Wagner dubieuzer als je weet dat Adolf Hitler er dol op was?
Om jouw vergelijking te corrigeren: De muziek van Richard Wagner wordt wel dubieuzer als hij (RW) dol op AH was. (In de tijdlijn gesproken kan dat geloof ik niet, maar bij wijze van spreken).
Gesloten