Mara schreef:Lourens schreef:albion schreef:Morgen gaan we richting België (dichtbij Hasselt). En niet ver van Maastricht. Wie kent die omgeving een beetje en kan wat tips geven?
Ik weet niet wie bij de 'we' behoren maar k ben met mijn zoon een paar jaar geleden wezen grot-biken in Valkenburg.
Op een mountainbike, uiteraard onder leiding van een gids, fietsen door de grotten, een tocht van ongeveer 5 kilometer.
Was een hele leuke ervaring.
Verder natuurlijk het 3-landenpunt.
De boottocht van Maastricht naar Luik is ook heel mooi, over de Maas.
Lourens: je moet er wel even bij vertellen dat je hiervoor zeer sportief moet zijn en dat je ook geen claustrofobie (of neiging tot) moet hebben. Je rijdt nl in hele nauwe, lage grotten, de helft van de tijd moet je met je hoofd naar beneden fietsen. En dan duurt 5 km best lang
3 landen punt kan leuk zijn voor sommige mensen, beetje oubollig, maar dat is mijn mening
Er zijn vast hele mooie kerken om te bezichtigen, kun je mooie foto's maken voor RF

@ Mara, foto's kan ik wel maken natuurlijk (maar mooie....) Misschien zet ik het wel op : raad de plaats... het wordt tijd dat we weer eens gaan zoeken... Wie zich geroepen voelt.... (alhoewel we hebben de foto van Henriëtte nog niet opgelost, ik denk ergens op Schouwen, maar waar precies ben ik nog niet achter. )
@Lourens, hoewel ik me nog 'jeugdig' voel, ben ik en zeker mijn man en mijn broer niet tot de zeer jeugdigen. We gaan wel eerst naar het kamp (waar de derde klassers op dit ogenblik zijn), en hen vereren met onze aanwezigheid. Ik heb begrepen dat het een soort sportdag zal zijn, dus zal ik wel meedoen. De heren zullen zich waarschijnlijk vermaken in de omgeving of misschien door tuffen naar Maastricht of Luik (hoewel ik dat te ver weg vind). Misschien ga ik mee. Ik zie wel.
Varen over de Maas lijkt mij heerlijk, maar manlief (komend uit een geslacht van binnenschippers), houd het voor gezien. Heeft heel zijn leven al gevaren en is blij om aan de wal te zijn.
@Jolanda, bedankt voor de tip. Ik ga even googlen (misschien wordt dat het wel).