COVID-19

DDD

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Eens.
Laag

Bericht door Laag »

DDD schreef:@Laag:
Hierboven heeft eilander er een heleboel verzameld. Op het coronadashboard vind je ook bergen cijfers. Wat wil je nu? Dat ik die hier knip en plak?

Het is voor iedere deskundige duidelijk dat ongevaccineerden en mensen met overgewicht zorgen voor een onevenredige druk op de zorg vanwege hun gevoeligheid voor covid. Enkele artsen die bevangen zijn door natuurgeneeskundige geloofsartikelen maken daar wat kanttekeningen bij, maar verder is dat gewoon voor iedere leek duidelijk.
Die cijfers heb ik gezien.
Wat mij niet duidelijk is, en die cijfers vraag ik, dat er meer ongevaccineerden dan gevaccineerden in het ziekenhuis belanden. Ik hoor ook andere verhalen.
We versimpelen alles maar voor het gemak, vaccinatiegraad zegt niets over hoeveel ongevaccineerden er in een ziekenhuis belanden. Bij 90% vaccinatiegraad kan het aantal hetzelfde zijn als bij 25%.
DDD

Bericht door DDD »

Jij hoort andere verhalen. Maar de cijfers zijn gewoon te vinden in het corona-dashboard.

Waarom vraag je aan die mensen met andere verhalen niet gewoon om hun standpunt te onderbouwen? Dat is toch een stuk handiger?

Bovendien zeggen zulke verhalen zo weinig. Als in één verzorgingstehuis een uitbraak komt, en er tien mensen in het ziekenhuis belanden (allemaal ingeënt) van de 200, dan heeft de inenting prima gewerkt, maar is het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis ineens heel hoog. Zeker als een groot deel op de IC belandt. Dat zegt dan toch helemaal niets?

Het gaat erom dat je vergelijkingen maakt tussen vergelijkbare mensen die wel of niet gevaccineerd zijn. Dan kun je vaststellen of ongevaccineerden een grotere kans hebben om covid te overleven dan gevaccineerden. Dat lijkt mij vooralsnog erg sterk, maar ik sluit niets uit.

Op Urk ben ik al eens eerder, met allerlei statistieken, uitvoerig ingegaan. Zoek op DDD en eilander en Urk. Daar is niets bijzonders aan de hand, voor zover ik nu uit de cijfers kan zien.

Maar omdat het zoeken misschien te moeilijk is, ook nog even de link: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... start=3285
Laatst gewijzigd door DDD op 25 okt 2021, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maar in Urk is er amper iemand gevaccineerd. En tegelijkertijd zijn er amper besmettingen. Hoe verklaar je dat dan?
DDD

Bericht door DDD »

Domme vraag. Twee regels hierboven zie je mijn antwoord.
Laag

Bericht door Laag »

DDD schreef:Jij hoort andere verhalen. Maar de cijfers zijn gewoon te vinden in het corona-dashboard.

Waarom vraag je aan die mensen met andere verhalen niet gewoon om hun standpunt te onderbouwen? Dat is toch een stuk handiger?

Bovendien zeggen zulke verhalen zo weinig. Als in één verzorgingstehuis een uitbraak komt, en er tien mensen in het ziekenhuis belanden (allemaal ingeënt) van de 200, dan heeft de inenting prima gewerkt, maar is het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis ineens heel hoog. Zeker als een groot deel op de IC belandt. Dat zegt dan toch helemaal niets?

Het gaat erom dat je vergelijkingen maakt tussen vergelijkbare mensen die wel of niet gevaccineerd zijn. Dan kun je vaststellen of ongevaccineerden een grotere kans hebben om covid te overleven dan gevaccineerden. Dat lijkt mij vooralsnog erg sterk, maar ik sluit niets uit.

Op Urk ben ik al eens eerder, met allerlei statistieken, uitvoerig ingegaan. Zoek op DDD en eilander en Urk. Daar is niets bijzonders aan de hand, voor zover ik nu uit de cijfers kan zien.
Als het vetgedrukte niets zegt, en als op Urk niets aan de hand is, vanwaar dan de druk om te vaccineren? Ik bedoel het niet persoonlijk.
DDD

Bericht door DDD »

Vermoedelijk omdat er nu alweer mensen naar huis worden gestuurd voor reguliere zorg omdat de IC te vol ligt.
GerefGemeente-lid
Verbannen

DDD schreef:Domme vraag. Twee regels hierboven zie je mijn antwoord.
Ik heb het de laatste tijd erg druk. Dus ik lees tegenwoordig niet alle draadjes meer even nauwkeurig (in vergelijking met 'vroeger'). Maar ik heb het net nagelezen, en wat je daar allemaal over Urk gezegd hebt, is de grootste flauwekul.

Feit is dat er op Urk net zo weinig mensen gevaccineerd zijn als in bijvoorbeeld Staphorst. Dat zie je in de besmettingen echter niet terug.

Dus ik blijf het een bijzondere casus vinden.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 25 okt 2021, 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

GerefGemeente-lid schreef:Maar in Urk is er amper iemand gevaccineerd. En tegelijkertijd zijn er amper besmettingen. Hoe verklaar je dat dan?
Daar klopt niets van. Het aantal besmettingen op Urk stijgt heel snel.
DDD

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Domme vraag. Twee regels hierboven zie je mijn antwoord.
Ik heb het de laatste tijd erg druk. Dus ik lees tegenwoordig niet alle draadjes meer even nauwkeurig. Ik heb het net nagelezen, maar wat je daar allemaal over Urk gezegd hebt, is de grootste flauwekul.

Feit is dat er op Urk net zo weinig mensen gevaccineerd zijn als in bijvoorbeeld Staphorst. Dat zie je in de besmettingen echter niet terug.

Dus ik blijf het een bijzondere casus vinden.
Ik heb het ook heel druk, maar ik had het nu gewoon over mijn eigen antwoord er recht boven, waarop jij reageerde.

Jij kunt het wel de grootste flauwekul noemen, maar dat is natuurlijk onzin. Wat ik schrijf is deels speculatie, deels feit. Voldoende reden om niet zomaar mee te gaan in onbewezen positieve suggesties.

Maar mensen die een bevolkingsgroep die meer dan drie jaar korter dan gemiddeld leeft, zonder nadere toelichting als een toonbeeld van gezondheid aanvoeren, die zijn een beetje de weg kwijt, denk ik.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bogerman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Maar in Urk is er amper iemand gevaccineerd. En tegelijkertijd zijn er amper besmettingen. Hoe verklaar je dat dan?
Daar klopt niets van. Het aantal besmettingen op Urk stijgt heel snel.
Heb je daar een bron van?

Overigens stijgt het aantal besmettingen op dit moment overal snel. Een dorpje hier verderop gaat het ook heel de goegemeente door.

In Staphorst was dat 2 weken terug al.
huisman

Bericht door huisman »

De meesten van jullie praten als een blinde over kleuren. Volgens mij alleen @parsifal en @TSD niet. Zij onderbouwen ook hun stellingen.

Hier een paar links om wat minder populistisch te posten. Ze zijn in het Engels maar dat zal voor jullie geen probleem zijn. Vooral in de washington post link zit veel info als je een beetje doorklikt.

https://www.washingtonpost.com/outlook/ ... s-paradox/

https://www.bbc.com/news/health-58954793

Conclusie is dat vaccins best een behoorlijk effect hebben op ziekenhuisopnames en sterfte maar lang niet het effect wat in de Nederlandse media wordt beweerd.

Over besmet worden en de transmissie van gevaccineerden zijn de recente onderzoeken niet zo hoopvol. Dit neemt flink toe na verloop van maanden na de tweede prik.

De jubelverhalen van begin dit jaar over de werkzaamheid van de vaccins waren te voorbarig. Ze werken best wel goed maar geven zeker niet de beloofde steriliteit.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Deze boodschap is te genuanceerd, daar kun je geen krantenkop van maken...

---

Heel andere vraag: is er iets als een geurgeheugen?
Sinds gisteren ruik ik de stinkende lelie niet meer, totdat ik hem gisteravond ineens toch weer even rook. Maar heel kort daarvoor rook ik echt niets van een ander penetrant luchtje.
Dus vraag ik mij af: was die leliegeur echt, of had ik een soort herinnering aan de geur die even boven kwam?
- Niet meer zo actief -
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Laag schreef:
Die cijfers heb ik gezien.
Wat mij niet duidelijk is, en die cijfers vraag ik, dat er meer ongevaccineerden dan gevaccineerden in het ziekenhuis belanden. Ik hoor ook andere verhalen.
We versimpelen alles maar voor het gemak, vaccinatiegraad zegt niets over hoeveel ongevaccineerden er in een ziekenhuis belanden. Bij 90% vaccinatiegraad kan het aantal hetzelfde zijn als bij 25%.
Hierbij het bericht over de verhouding tussen gevaccineerde en ongevaccineerde patiënten op de IC.

https://www.rivm.nl/en/news/4-in-5-covi ... vaccinated

En onderstaand nog een bericht over de reductie van de overdraagbaarheid van het virus door gevaccineerde personen.

https://www.rivm.nl/en/news/vaccination ... ta-variant
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:Hierbij het bericht over de verhouding tussen gevaccineerde en ongevaccineerde patiënten op de IC.

https://www.rivm.nl/en/news/4-in-5-covi ... vaccinated
Dat bericht bestaat overigens ook in het Nederlands.

Het blijft merkwaardig dat de herkomst van de cijfers niet is verantwoord en dat deze cijfers ontbreken in de weekrapportages waarin de herkomst van cijfers wél verantwoord is.
Plaats reactie