Gelezen, gedacht, gehoord...

Geytenbeekje

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:
Job schreef:Gelezen, gisteren. Een contactadvertentie voor een meisje van 21(!). Geplaatst door haar ouders. In de rubriek Correspondentie/kennismaking in het RD.

Van tweeën één: òf het moet een grap zijn òf deze ouders zijn zelf een grote grap. Afbeelding
Uit de hand gelopen 1 april grap.
Ik vind het altijd maar wat vreemd eerlijk gezegd, zo'n rubriek.
Vroegahh zochten de ouders voor het kind een partner uit, doen ze in verschillende landen nog.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Job schreef:Gelezen, gisteren. Een contactadvertentie voor een meisje van 21(!). Geplaatst door haar ouders. In de rubriek Correspondentie/kennismaking in het RD.

Van tweeën één: òf het moet een grap zijn òf deze ouders zijn zelf een grote grap. Afbeelding
Uit de hand gelopen 1 april grap.
Ik vind het altijd maar wat vreemd eerlijk gezegd, zo'n rubriek.
Vroegahh zochten de ouders voor het kind een partner uit, doen ze in verschillende landen nog.
Haha, dit herinnert me aan mijn neef, een jaar of twintig geleden op datingpad. Hij had een etentje met een meisje uit zijn gemeente geregeld. 'Waarom heb je mij eigenlijk mee uitgevraagd?' vroeg ze. 'Nou, omdat mijn moeder zei dat je er wel keurig uitzag en dat ik maar eens met je moest afspreken.', was zijn antwoord. Nee, dat werd geen relatie.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

:haha Is neeflief uiteindelijk wel voorzien?
merel

Bericht door merel »

Als je 21 bent, is de nood inderdaad ook erg hoog.
Ad Anker schreef::haha Is neeflief uiteindelijk wel voorzien?
Als zijn moeder hem zo op de nek is blijven zitten, waarschijnlijk niet.
Laatst gewijzigd door merel op 10 nov 2022, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

merel schreef:

Voor sommige jongedames is 21 een serieuze leeftijd om in paniek te raken. Zeker als al je vriendinnen al net getrouwd zijn en al achter een kinderwagen lopen.
Overigens is een contactadvertentie dan de oplossing niet, zeker niet voor een dominante jongedame van 20 jaar. Die zou 'mans' genoeg moeten zijn.
merel

Bericht door merel »

Herman schreef:
merel schreef:

Voor sommige jongedames is 21 een serieuze leeftijd om in paniek te raken. Zeker als al je vriendinnen al net getrouwd zijn en al achter een kinderwagen lopen.
Overigens is een contactadvertentie dan de oplossing niet, zeker niet voor een dominante jongedame van 20 jaar. Die zou 'mans' genoeg moeten zijn.
Bij ons in de gemeente was JV ook een echte huwelijksmarkt, afschuwelijk. Voor mij een reden om daar iig niet heen te gaan. Daarbij is het in seculier en hoger opgeleid Nederland echt niet 'normaal' om op je 21e getrouwd te zijn. Ik was met mijn 27e echt een van de eerste die ging trouwen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Volgens mij is het ook een typisch Betuws 'probleem'. In Zeeland speelt die paniek waar @Herman over spreekt helemaal niet.
merel

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:Volgens mij is het ook een typisch Betuws 'probleem'. In Zeeland speelt die paniek waar @Herman over spreekt helemaal niet.
Zeker wel. ;)
helma

Bericht door helma »

@merel ik ben zo dankbaar voor mijn echtgenoot van de JV...
Ik moest wel naar een buurgemeente voor een JV, in eigen gemeente hadden ze het niet.
Ik ging niet voor een man; maar kreeg hem er gratis bij.
merel

Bericht door merel »

helma schreef:@merel ik ben zo dankbaar voor mijn echtgenoot van de JV... Afbeelding
Ik moest wel naar een buurgemeente voor een JV, in eigen gemeente hadden ze het niet.
Dat geloof ik graag. Ik startte halverwege het jaar op aanraden van een aantal klasgenoten. De eerste avond werd mij al meerdere malen gevraagd of ik verkering had. Ik was 16 jaar. Vervolgens zwermden de vrijgezellen om mij heen en heb ik de benen genomen. Ik kreeg het Spaans benauwd van het hele gebeuren.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

merel schreef:
helma schreef:@merel ik ben zo dankbaar voor mijn echtgenoot van de JV... Afbeelding
Dat geloof ik graag. Ik startte halverwege het jaar op aanraden van een aantal klasgenoten. De eerste avond werd mij al meerdere malen gevraagd of ik verkering had. Ik was 16 jaar. Vervolgens zwermden de vrijgezellen om mij heen en heb ik de benen genomen. Ik kreeg het Spaans benauwd van het hele gebeuren.
Oh vreselijk. ZO heb ik het gelukkig nooit beleefd (of ik ben/ was niet populair bij het andere geslacht :D ).
The Groom's still waiting at the altar
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

GerefGemeente-lid schreef:Volgens mij is het ook een typisch Betuws 'probleem'. In Zeeland speelt die paniek waar @Herman over spreekt helemaal niet.
Geen idee of dit streekgebonden is. Het gaat denk ik eerder om bepaalde type meisjes. Als je bijvoorbeeld 2 a 3 goede vriendinnen hebt, en die zijn er vroeg bij, dan blijf je alleen en dan voel je je een buitenstaander. Zeker op die jonge leeftijd. En dat zegt niks over de andere 25 jongeren in je omgeving die er wel zijn, maar waar je minder contact mee hebt.
helma

Bericht door helma »

Zag vandaag dit krantenknipsel; is ook wel een unieke contactadvertentie....Afbeelding
Arja

Bericht door Arja »

helma schreef:Zag vandaag dit krantenknipsel; is ook wel een unieke contactadvertentie....Afbeelding
Oeps, hij ziet haar vrolijke snuit liever in het zwart (nachtleven dus). Waar heb je dat nou vandaan?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Arja schreef:Oeps, hij ziet haar vrolijke snuit liever in het zwart (nachtleven dus). Waar heb je dat nou vandaan?
Ik ben benieuwd wat de advertentieopsteller heeft bedoelt. Ik interpreteerde het op deze wijze, dat hij haar het liefst in de kerk in stemming zwarte kleding zag, in plaats van in bijvoorbeeld een fleurige bloemetjesjurk.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie