Welke muziek beluister je nu? [3]

JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Elly en Rikkert, tja, als je twee kinderen thuis hebt, die ook nog allebei ziek zijn....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:Elly en Rikkert, tja, als je twee kinderen thuis hebt, die ook nog allebei ziek zijn....
dan draai je "We hebben allemaal wat" :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Radio Set..............contemplative music
Josephus

Bericht door Josephus »

Afbeelding

Over "contemplative music" gesproken...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef:Oh en zondag zongen we een Psalm voor Nu in de kerk :) Met pianobegeleiding. Dat was wel erg mooi. Met een hele mooie wijs en om jullie gerust te stellen, zowel in het origineel als de uitvoering komt geen drumstel voor :) Even een mp3 ervan gemaakt.

http://members.chello.nl/~p.s.karssenberg/Psalm57.mp3
Hee, bedankt!
Vertel eens: hebben jullie dit lied al vaker gezongen? Ik bedoel: horen we hier een gemeente die voor 't eerst deze melodie zingt, of is het vooraf geoefend met de gemeente, of zingen jullie dit elke zondag?

Werd de tekst gebeamerd, of hadden de mensen een liturgie met de tekst en melodie op papier voor zich?

Ik ben gewoon benieuwd hoe dit in de praktijk gaat.
Het was de eerste keer dat we hem zongen in de kerk, niet geoefend. We hebben in de laatste jaren zoveel nieuwe liederen dat men er blijkbaar aan gewend is iets nieuws te zingen, en dat heel snel leert. En blijkbaar zijn er toch best veel mensen die Psalmen voor Nu kennen. De wijs is overigens redelijk eenvoudig mee te zingen, als je even naar het voorspel luistert is het al gelijk heel makkelijk.

Die man die je zo hard hoort zingen is de dominee, omdat dat ook via de ringleiding moet (voor kerktelefoon, die we naast live meeluisteren via internet ook nog hebben) kunnen ze dat nog niet uitzetten :)

De teksten worden bij ons allemaal geprojecteerd, op twee grote plasmaschermen. Onze kerk is ongeschikt voor een beamer omdat deze rond is en een aantal grote pilaren heeft (zie foto's van de kerk hier:http://www.gkv-arnhem.nl/t3/index.php?id=241).
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Wat ruist er door het struik gewas.... van Toon Hermans.
Petrus

Bericht door Petrus »

Mijn favoriete CD: de Hongaarse dansen van Brahms............
Josephus

Bericht door Josephus »

Petrus schreef:Mijn favoriete CD: de Hongaarse dansen van Brahms............
Nieuwsgierig: de orkestversie of die voor piano vierhandig? En door wie uitgevoerd?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Dit keer luister ik de Reformatorische Omroep...
Petrus

Bericht door Petrus »

Josephus schreef:
Petrus schreef:Mijn favoriete CD: de Hongaarse dansen van Brahms............
Nieuwsgierig: de orkestversie of die voor piano vierhandig? En door wie uitgevoerd?

Johannes Brahms - Hungarian Dances 1 - 21
London Festival Orchestra olv Alfred Scholz
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Josephus schreef:Afbeelding

Over "contemplative music" gesproken...
die cd heb ik ook. Niet dat ik het kunstswerk op het plaatje zo gepast vind...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:Niet dat ik het kunstswerk op het plaatje zo gepast vind...
cd's moet je luisteren Bert, niet plaatjes kijken :wink:
En die muziek is zó mooi!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:Niet dat ik het kunstswerk op het plaatje zo gepast vind...
cd's moet je luisteren Bert, niet plaatjes kijken :wink:
En die muziek is zó mooi!
zeker mee eens!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik heb mijn complete speellijst van mijn MediaPlayer maar eens gestart......................een paar uur "van alles wat"
Marnix

Bericht door Marnix »

haha als ik dat doe kan ik minstens een maand lang muziek draaien zonder iets dubbel te horen. Ik denk wel langer zelfs :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gesloten