COVID-19

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?

Ja, alleen ben ik tijdens de hele pandemie niet verkouden geweest. Onze (getrouwde) kinderen hebben met enige regelmaat een stok in hun neus gehad.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hoopvol
Berichten: 1333
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
In deze week heb ik twee testen ondergaan i.v.m. verkoudheid en afspraken die ik liever niet af wilde zeggen. Na negatieve uitslag de afspraken gebeld met de mededeling dat ik verkouden was én dat ik negatief getest was. En de vraag gesteld of de afspraak door kon gaan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Bij kleine verkoudheid pas geleden niet gedaan. Verder al een tijd niets gehad. Als ik griepverschijnselen zou hebben, voel ik me wel verplicht om te gaan testen.
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

wij hebben nog een doos vol zelftest, heeft mijn egaa van meneer Slob gehad.
Bij klachten die er op lijken en we denken, van dit is geen corona, even de sneltest.
Mijn vrouw kan het hele jaar door hooikoorts hebben en daarvoor hebben we er al een aantal gebruikt

Maar bij koorts of zoiets zou ik gelijk gaan testen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
Ja. Met name omdat ik regelmatig ongevaccineerde familie bezoek. Ik wil hen niet besmetten.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Om eerlijk te zijn heb ik voldoende mogelijkheden om bij mensen uit de buurt te blijven. Zonder koorts ga ik niet testen maar blijf thuis.
Ik heb geen koorts gehad, maar was wel besmet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
Ja via een zelftest.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
Ja via een zelftest.
Bij klachten moet je geen zelftest doen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Ik ben het jaar rond wel licht verkouden. Paar keer per dag neus snuiten, af en toe niezen. Ik vermoed dat ik een beetje allergisch ben voor mijn huisdier. Die lichte verkoudheidsverschijnselen zijn voor mij geen reden voor testen. Ik zou dan ook wel een teststraat in de achtertuin kunnen zetten. Maar als er klachten bij komen of het afwijkend is van het normale patroon, ga ik wel testen.
Oma viert een hoogbejaard kroonjaar en wil nu met alle kinderen en kleinkinderen in een zaaltje gaan zitten en eten. Groot deel van het gezelschap, inclusief oma, is gevaccineerd. Klein deel is niet gevaccineerd. 65 man, veel studerenden en schoolgaanden, iedereen (behalve oma) een druk leven met veel contacten. Ik weet niet of ik dat nou het allerslimste idee ooit vind. Voor mezelf maakt het niet uit, ik zit dagelijks tussen meer dan duizend leerlingen en reis veel met OV. Maar voor oma vind ik dit wel risicovol.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Om eerlijk te zijn heb ik voldoende mogelijkheden om bij mensen uit de buurt te blijven. Zonder koorts ga ik niet testen maar blijf thuis.
Ik heb geen koorts gehad, maar was wel besmet.
Zou bij mij ook kunnen en als ik dat geweten had had er waarschijnlijk niet veel veranderd in mijn gedrag of zelfs waarschuwing van mensen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
Ja via een zelftest.
Doe ik ook. Met name omdat ik veel contacten heb. Via GGD testen heb ik 2x gedaan omdat het moest. Doe dat liever niet.
Charles
Berichten: 1556
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

eilander schreef:
Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
Ja via een zelftest.
Bij klachten moet je geen zelftest doen.
I.v.m. vakantie een keer een officiële test laten doen. Dat bleek gewoon een zelftest te zijn die ik thuis bij bosjes heb liggen...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Charles schreef:
eilander schreef:
Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
Ja via een zelftest.
Bij klachten moet je geen zelftest doen.
I.v.m. vakantie een keer een officiële test laten doen. Dat bleek gewoon een zelftest te zijn die ik thuis bij bosjes heb liggen...
Klopt, alleen is het dan gecertificeerd: het is vastgesteld dat jij het op die datum hebt gedaan.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4237
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

Bij klachten altijd testen. Wij wachten niet op koorts, of zo. Eerst een zelftest, dan een PCR (bij een positieve zelftest of aanhoudende klachten).

Bij de recente uitbraak in ons gezin het volgende gezien:

- 5 niet gevaccineerd, wel ziek. Twee iets koorts;
- 1 niet gevaccineerd, geen enkele klacht;
- 1 gevaccineerd, positief getest, ziek;
- 1 gevaccineerd, negatief getest, wel ziek (koorts).

Kortom: geen peil op te trekken. Dus bij een vermoeden: gewoon gaan testen en de uitslag respecteren. Dat helpt het meeste tegen het verspreiden van het virus, mijns inziens.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

TSD schreef:
Marco schreef:
TSD schreef:Als je niet wilt reageren op wat schrijf, maar vooral reageert op wat ik helemaal niet zeg, dan houdt het op.
Ik heb geprobeerd een zorgvuldige analyse te doen en dat vaccins totaal niet of nauwelijks zouden werken heb ik in elk geval niet in de mond genomen. Wel kan je uit mijn analyse de conclusie trekken dat ik vind/denk dat ze onvoldoende werken.

Over de R is logisch redeneren. Als het totaal aantal besmettingen stijgt in de leeftijdsgroep en het aandeel gevaccineerden neemt ook toe, dan hoef ik jou niet uit te leggen (hoop ik) wat dat betekent als je dat zou omzetten in absolute aantallen.
Je schrijft 'bijna gelijk'. En dat is het niet.

De conclusie met betrekking tot de R kan je alleen trekken als je per peildatum het percentage (niet-)gevaccineerden in de populatie nauwkeurig legt naast het percentage (niet-)gevaccineerden in de besmettingen. Leeswaardig is ook dit:

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... ant-met-63

NB: Ik ga niet narekenen of de conclusie uit dit artikel klopt met de onderzoeksresultaten die vast ergens beschikbaar zijn. Als iemand overtuigd is van het tegendeel, dan mag hij/zij dat bewijzen.
Wat je schrijft over de R is echt simpelweg niet waar. Het aantal gevaccineerden tov de populatie is voor deze hoge leeftijdsgroepen voor alle genoemde perioden ongeveer gelijk. (Waren begin juli vrijwel allemaal al volledig gevaccineerd). Maar zowel het aantal besmettingen als het relatieve percentage gevaccineerden stijgt.

Verder betoog ik ik mijn vorige post, dat je, door te vallen over die twee woordjes, aan het werkelijke probleem” wat zich voor onze ogen aan het ontwikkelen is voorbij gaat, dat beargumenteer ik uitgebreid en vervolgens negeer je dat vrijwel volledig en begin je weer over die twee woordjes.

Teleurstellend.
Nee dus.
Plaats reactie