Het rare is dat in de vergoedingenlijst dit middel van die eerste fabrikant wel vergoed wordt, dus ik ga er maandag (dv) maar een telefoontje aan wagen:)Posthoorn schreef:Tja, dan willen ze het liefst de goedkoopste. Maar als je geluk hebt, vergoedt je verzekering het dan wel (zonder dat je je eigen risico hoeft aan te spreken), en hoef je alleen iets van 6 Euro apotheekkosten te betalen.henriët schreef:Ja, dat klopt.Posthoorn schreef:Zelfde stofnaam, andere merknaam?henriët schreef:Dat de verzekering bepalen kan welk geneesmiddel ik moet gebruiken. Krijg je ineens andere doosjes van andere fabrikant. Bel ik na anderhalve week de apotheek op dat het echt 'anders' is, zeggen ze.. "dit schrijft uw verzekering voor". Pft
Kleine ergernissen [3]
Re: Kleine ergernissen [3]
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Succes!henriët schreef:Het rare is dat in de vergoedingenlijst dit middel van die eerste fabrikant wel vergoed wordt, dus ik ga er maandag (dv) maar een telefoontje aan wagen:)
@Mannetje:
Het is onplezierig, omdat een kerkelijk blad geen partij moet kiezen in politieke voorkeuren. Niet alle gemeenteleden kiezen toch voor dezelfde partij?
Het is onplezierig, omdat een kerkelijk blad geen partij moet kiezen in politieke voorkeuren. Niet alle gemeenteleden kiezen toch voor dezelfde partij?
Nou.... ik heb in het verleden wel meegemaakt dat vanaf de kansel werd verteld op welke partij je moet stemmen.DDD schreef:@Mannetje:
Niet zo vreemd als predikanten ook bestuursfuncties bekleden in een politieke partij, natuurlijk.
~~Soli Deo Gloria~~
Zie het als een stemadvies. Dat mag. Ik mag jou ook adviseren komkommers te gaan kweken. Hetgeen nog niet betekent dat je dit ook doen moet.DDD schreef:Ik vind dat ook vervelend. Pas nog een oproep om te gaan stemmen, waarbij één partij genoemd werd. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar de redactie zal daar wel anders over denken.
Ook De Wachter Sions en meerdere kerkelijke bladen binden de verantwoordelijkheid op je. Dan is het vanzelf uitgesloten dat men een andere partij noemt dan de SGP. Men zou de CU kunnen noemen in plaatsen (of provincies, Groningen, Fryslân) waar de SGP niet meedoet. Limburg is volgens mij de enige provincie waar nu zowel SGP als CU niet meedoen.Mannetje schreef:Wat is daar mis mee?DDD schreef:Ik vind dat ook vervelend. Pas nog een oproep om te gaan stemmen, waarbij één partij genoemd werd. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar de redactie zal daar wel anders over denken.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik vind dat niet zo vreemd, gezien sommige mensen kronkelige gedachten aangaande de politiek kunnen ontwikkelen, onder invloed van al die debatterende politici op tv. En het slaat nergens op, je kunt nu niet op hen stemmen, je moet op hun collega's stemmen.Hendrikus schreef:Nou.... ik heb in het verleden wel meegemaakt dat vanaf de kansel werd verteld op welke partij je moet stemmen.DDD schreef:@Mannetje:
Niet zo vreemd als predikanten ook bestuursfuncties bekleden in een politieke partij, natuurlijk.
Dus wat maakt het dan uit als de partijleider lekker gebekt is en zijn provinciale collega bakt er niets van.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mee eens. Bovendien zijn er best wel mensen uit onze gezindte die rustig op een partij als de PVV gaan staan stemmen. Dat vind ik niet kunnen.Mara schreef:Ik vind dat niet zo vreemd, gezien sommige mensen kronkelige gedachten aangaande de politiek kunnen ontwikkelen, onder invloed van al die debatterende politici op tv. En het slaat nergens op, je kunt nu niet op hen stemmen, je moet op hun collega's stemmen.Hendrikus schreef:Nou.... ik heb in het verleden wel meegemaakt dat vanaf de kansel werd verteld op welke partij je moet stemmen.DDD schreef:@Mannetje:
Dus wat maakt het dan uit als de partijleider lekker gebekt is en zijn provinciale collega bakt er niets van.
En wat we er ook van vinden: we kiezen volgende week wel de Eerste kamer. Dat is toch belangrijker dan de provincie.
En CU en SGP vallen dan in dit tijdsgewricht af. Want zolang het maar niet over abortus of euthanasie gaat vinden die alles goed wat de regering doet. Als die wat verzinnen, want wat presteert Rutte c.s. nou helemaal?
Dat de provincie belangrijk zou zijn wordt ons vooral voorgehouden door de provinciemensen zelf. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. En heel Nederland is net zo groot als 1 Duitse deelstaat, dus waarom zouden we dat dan behalve in gemeenten ook nog in 12 substukken knippen?
En CU en SGP vallen dan in dit tijdsgewricht af. Want zolang het maar niet over abortus of euthanasie gaat vinden die alles goed wat de regering doet. Als die wat verzinnen, want wat presteert Rutte c.s. nou helemaal?
Dat de provincie belangrijk zou zijn wordt ons vooral voorgehouden door de provinciemensen zelf. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. En heel Nederland is net zo groot als 1 Duitse deelstaat, dus waarom zouden we dat dan behalve in gemeenten ook nog in 12 substukken knippen?
Allemaal waar, maar je leest wel achteraf in diverse kranten dat Wilders zo sterk was in het dabat, Samson vermoeid oogde, Rutte om de zaken heen praatte.refo schreef:En wat we er ook van vinden: we kiezen volgende week wel de Eerste kamer. Dat is toch belangrijker dan de provincie.
Met andere woorden, het gaat weer over de poppetjes die zich op dat moment zo goed mogelijk presenteren.
Op mij maakt het geen indruk, ik kijk er ook nooit naar.
Maar er blijken veel zwevende kiezers te zijn, die ook vaak switchen.
En nu er 2 leden van het kabinet zijn uitgevallen bij de VVD, heeft dat ongetwijfeld negatieve invloed op het stemgedrag.
Je stemt toch op de VVD omdat je het met de beginselen eens bent en niet omdat er een sterke man op dat moment is?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Inderdaad; ik stem volgende week vooral voor de Eerste Kamer. En mijn stem gaat van harte naar de SGP. Zowel onder Rutte-1, als onder Rutte-2 heeft de SGP zich verantwoordelijk geweten voor het landsbestuur en heeft ze invloed kunnen hebben op de besluiten. (Daartoe is de partij ook opgericht.) Het is niet ondenkbaar dat er opnieuw zo'n situatie ontstaat. Let ook op de mogelijke zetelverdeling als je VVD-CDA-D66 bij elkaar optelt. (Kabinet ná Rutte-2) En kijk dan ook even naar de functie van de CU en SGP-zetels.refo schreef:En wat we er ook van vinden: we kiezen volgende week wel de Eerste kamer. Dat is toch belangrijker dan de provincie.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Er zijn tenminste twee en feitelijk drie christelijke partijen, en natuurlijk hoeft een kerkblad van de Gereformeerde Gemeenten geen rekening te houden met het enkele groenlinkslid, maar ik zou niet weten waarom mensen geen ChristenUnie zouden mogen stemmen, laat staan dat dat ´vanzelf uitgesloten´zou zijn.-DIA- schreef:Ook De Wachter Sions en meerdere kerkelijke bladen binden de verantwoordelijkheid op je. Dan is het vanzelf uitgesloten dat men een andere partij noemt dan de SGP. Men zou de CU kunnen noemen in plaatsen (of provincies, Groningen, Fryslân) waar de SGP niet meedoet. Limburg is volgens mij de enige provincie waar nu zowel SGP als CU niet meedoen.Mannetje schreef:Wat is daar mis mee?DDD schreef:Ik vind dat ook vervelend. Pas nog een oproep om te gaan stemmen, waarbij één partij genoemd werd. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar de redactie zal daar wel anders over denken.
Plus daar zijn mensen die vinden dat christelijke politiek niet kan en daarom op een andere partij stemmen.
-
Jaren geleden toen ik even in Opheusden woonde hadden we een strikt gelovige buurman die toch CU stemde omdat hij leidinggevende van een OV-bedrijf was. En omdat de CU tegen euthanasie etc. is maar wel meer geld aan OV wil geven t.o.v. de SGP (stond een aantal dagen terug nog iets over in het RD dacht ik) vond hij dat een betere optie.
Vind ik een prima reden. Verder zijn er ook nog genoeg reformatorische boeren die nog gewoon CDA stemmen uit gewoonte.
Daarom zou vanaf kansels en vanuit kerkelijke bladen de SGP niet zo het alleenrecht moeten hebben. Bij ons is het trouwens SGP-CU. Maar de dominees die hier komen bidden altijd alleen voor de SGP, ik vind het altijd een beetje zielig voor de andere CU-fractieleden.
Vind ik een prima reden. Verder zijn er ook nog genoeg reformatorische boeren die nog gewoon CDA stemmen uit gewoonte.
Daarom zou vanaf kansels en vanuit kerkelijke bladen de SGP niet zo het alleenrecht moeten hebben. Bij ons is het trouwens SGP-CU. Maar de dominees die hier komen bidden altijd alleen voor de SGP, ik vind het altijd een beetje zielig voor de andere CU-fractieleden.
Ik heb er geen bezwaar tegen als op een gemeenteavond of op een vereniging wordt doorgepraat over de consequenties van gereformeerd-zijn voor je stemgedrag. Maar wel als daarbij één partij de voorkeur krijgt.
En dominees moeten sowieso uitkijken met adviezen. De adviezen waar ze het minst verstand van hebben, worden het meest serieus opgevolgd, vrees ik. Ze kunnen zich beter beperken tot de aansporingen uit het evangelie, maar daar zijn dezelfde dominees meestal wat minder druk mee.
En dominees moeten sowieso uitkijken met adviezen. De adviezen waar ze het minst verstand van hebben, worden het meest serieus opgevolgd, vrees ik. Ze kunnen zich beter beperken tot de aansporingen uit het evangelie, maar daar zijn dezelfde dominees meestal wat minder druk mee.