Wat doen we vandaag ? [7]

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [7]

Bericht door Mara »

De kachel aan, brrrr :ouin
Het is de harde wind die het zo koud maakt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:De kachel aan, brrrr :ouin
Dacht dat ik de enige was :blush
Het was hier vanmorgen achterom 4 graden...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
vlinder

Bericht door vlinder »

albion schreef:Tussendoor ben ik ook bezig voor school, want dat gaat wel door (nakijken, de planning maken voor de laatste 8 weken) etc.
Wilde wel dat elke docent zo plichtsgetrouw was. Bij ons staat een termijn van 10 werkdagen. Sommige docenten vinden dat dat werkdagen van docenten zijn, dus als een docent 2 dagen in de week werkt, moet de toets binnen 5 weken zijn nagekeken....wacht nu al 3 weken en de vakanties tellen niet mee. :bobo
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

Orchidee schreef:
Mara schreef:De kachel aan, brrrr :ouin
Dacht dat ik de enige was :blush
Het was hier vanmorgen achterom 4 graden...
Hier ook. Buiten wel koud.... maar uit de wind, in de zon is het heerlijk... en ik denk dat het binnen in huis nog wel redelijk warm is, veel ramen enzo.... niet hoeven stoken de afgelopen weken. :) En ik denk dat dat, misschien op vanavond na (dan is Joanne alleen thuis) de komende tijd zo blijft :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Vanaf donderdag wordt het weer wat warmer.
Marnix

Bericht door Marnix »

ja lekker, 5 mei de hele dag buiten, is de planning... en dan weer zo'n zonovergoten weekend in het vooruitzicht.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
henriët

Bericht door henriët »

Einde van de middag nog even heerlijk naar t strand geweest, was goed toeven daar:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

Met mijn zus en de kids naar de Julianatoren :yahoo
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Veel huiselijke bezigheden.
Spaghetti maken.
Winterbanden ophalen (zijn op velg gezet).
Vanavond afsluiting winterwerk.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Marnix

Bericht door Marnix »

helma schreef:Met mijn zus en de kids naar de Julianatoren :yahoo
WAT?!?!?!?!?! ;)

Niet in die achtbaan he, levensgevaarlijk :)
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
WAT?!?!?!?!?! ;)

Niet in die achtbaan he, levensgevaarlijk :)

ja, ja spot er maar mee :nananere
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ander

Bericht door Ander »

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Vooral ben ik benieuwd of je vindt dat je daar hoort.
Mara

Bericht door Mara »

De 8baan bij de Julianatoren is "refoproof" ;) Hij gaat niet over de kop. :hum
Mara

Bericht door Mara »

Er zijn speeltuinen en pretparken waar je veel refo's aantreft, een daarvan is de Julianatoren (en de Waarbeek). Mijn man en ik hebben ook niks met 8 banen, maar met kindjes t/m 15 is dat heel leuk.
Ik moet er niet aan denken met kindjes bij de Duikenburgse dagen te lopen. Wat is daar "beter" en "verantwoorder" dan een speeltuin ?
Nogmaals, we hebben het over een uitje met kinderen ! Dus dan heeft Helma groot gelijk daar nu heen te gaan.
Marnix

Bericht door Marnix »

Jawel hoor.

Een achtbaan was oorspronkelijk een weg of spoor in de vorm van het cijfer 8, waarbij op de knoop een brug staat, zodat de ene lus onder de andere kan doorrijden. Deze vorm van weg of parcours werd aanvankelijk gebruikt voor kermisattracties, waarbij wagentjes konden rondrijden zonder elkaar te hinderen. Ook wedstrijden met motoren worden soms (indoor, omdat daar de ruimte beperkt is) op zo'n achtbaan gereden.
Een achtbaan gaat oorspronkelijk niet over de kop, maar tegenwoordig is het begrip sterk uitgebreid en staan de meeste achtbaanconstructies in attractieparken waarbij wagentjes ingewikkelde krullen volgen, al dan niet met kruisende lussen met hoge snelheid. Achtbanen kunnen gebouwd zijn uit hout of staal. Dergelijke achtbanen, ook roetsjbanen of rollercoasters genoemd, zijn populair doordat de rit een zogenaamde kick geeft: de inzittenden maken tijdens de rit een grote hoeveelheid adrenaline aan. Belangrijk bij een goede achtbaan zijn de g-krachten en het ontwikkelen van airtime (zweeftijd).

(wat ik hen begrepen is dat deze 8,2 meter hoog is en 30 km/h gaat en daardoor erg geschikt voor kleine kinderen :)

Verder sluit ik me bij Mara aan. De Koningin Julianatoren is een heel kindvriendelijk park, leuk voor kleine kinderen.... een grote speeltuin (zo is het ook begonnen en in feite is dat het nog steeds). Totaal niet vergelijkbaar met de Efteling en Walibi bijv.
Gesloten