Wist je dat........[6]

Afgewezen

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Afgewezen »

jan34willem schreef:Heilloos omdat de discussie over een door mensen bedachte theoretische kwestie gaat, waarover in de Bijbel eerlijk gezegd niet zo'n drukte gemaakt wordt. En nutteloos omdat na pagina 3 van de discussie eigenlijk niemand meer een helder, nieuw inzicht heeft gepost in de discussie. Het is abstract getheologiseer van de koude grond, dat is wat ik denk.
Oké, helder.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

jan34willem schreef:
Afgewezen schreef:
jan34willem schreef:
Afgewezen schreef:... RF momenteel aan het infuus ligt van het boek van ds. Kort?
... dat namelijk het enige theologische topic is dat loopt en blijft lopen?
... het dus goed is dat er zulke boeken geschreven worden.
... al is het maar om RF op de been te houden.
:livre
't Is maar hoe je het bekijkt. Ik weet niet of dit goed is voor Refoforum. Persoonlijk vind ik de discussie over wedergeboorte of schijngeboorte een van de meest nutteloze en heilloze van het hele forum op dit moment. Ik denk ook dat tegen dit soort discussies ernstig gewaarschuwd wordt in de Bijbel.
Want...?
Heilloos omdat de discussie over een door mensen bedachte theoretische kwestie gaat, waarover in de Bijbel eerlijk gezegd niet zo drukte gemaakt wordt. En nutteloos omdat na pagina 3 van de discussie eigenlijk niemand meer een helder, nieuw inzicht heeft gepost in de discussie. Het is abstract getheologiseer van de koude grond, dat is wat ik denk.
Vandaar ook, wat ik elders al opmerkte: Wie zou een mensn nog kunnen overtuigen?
Andes: Zouden mensen zich überhaupt nog willen laten overtuigen? Men heeft zijn/haar
mening, en die verdedigd men te vuur en te zwaard. In feite is het daarom ook een
totaal geesteloze discussie geworden. Ik ben er dan ook niet optimistich over dat het
genoemde boek met veel zegen zal worden gelezen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
jan34willem schreef:
Afgewezen schreef:
jan34willem schreef: 't Is maar hoe je het bekijkt. Ik weet niet of dit goed is voor Refoforum. Persoonlijk vind ik de discussie over wedergeboorte of schijngeboorte een van de meest nutteloze en heilloze van het hele forum op dit moment. Ik denk ook dat tegen dit soort discussies ernstig gewaarschuwd wordt in de Bijbel.
Want...?
Heilloos omdat de discussie over een door mensen bedachte theoretische kwestie gaat, waarover in de Bijbel eerlijk gezegd niet zo drukte gemaakt wordt. En nutteloos omdat na pagina 3 van de discussie eigenlijk niemand meer een helder, nieuw inzicht heeft gepost in de discussie. Het is abstract getheologiseer van de koude grond, dat is wat ik denk.
Vandaar ook, wat ik elders al opmerkte: Wie zou een mensn nog kunnen overtuigen?
Andes: Zouden mensen zich überhaupt nog willen laten overtuigen? Men heeft zijn/haar
mening, en die verdedigd men te vuur en te zwaard. In feite is het daarom ook een
totaal geesteloze discussie geworden. Ik ben er dan ook niet optimistich over dat het
Nou ben jij ook lastig te overtuigen...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
jan34willem schreef:
Sommige dingen zijn gewoon zo, en dat is dan ook niet subjectief. Ik geef zelden een subjectieve mening. Evenmin als een rots door een houweel vermorzeld kan worden, zullen de eeuwige vastheden nooit te veranderen zijn. Raakt het kwesties die van minder belang zijn dan laat ik me wel overtuigen, of ik probeer te luisteren, of het in overeenstemming met wat onze belijdenis is. Raakt het geen hoofdzaken, en ben ik het desondanks niet met alles eens, dan wil ik wel eens zwijgen.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
jan34willem schreef:
Sommige dingen zijn gewoon zo, en dat is dan ook niet subjectief. Ik geef zelden een subjectieve mening. Evenmin als een rots door een houweel vermorzeld kan worden, zullen de eeuwige vastheden nooit te veranderen zijn. Raakt het kwesties die van minder belang zijn dan laat ik me wel overtuigen, of ik probeer te luisteren, of het in overeenstemming met wat onze belijdenis is. Raakt het geen hoofdzaken, en ben ik het desondanks niet met alles eens, dan wil ik wel eens zwijgen.
Beste DIA, die anderen denken dat ook. Het is gewoon jouw vastigheden tegen hun vastigheden. Rotsen tegen rotsen. Jij luistert niet, zij luisteren niet. Jij laat je niet overtuigen, zij ook niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Beste DIA, die anderen denken dat ook. Het is gewoon jouw vastigheden tegen hun vastigheden. Rotsen tegen rotsen. Jij luistert niet, zij luisteren niet. Jij laat je niet overtuigen, zij ook niet.
Dat geloof ik ook wel, maar toets alles maar eens, dan is er veel wat de toets van Gods Woord niet kan doorstaan. In Nederland is na de Reformatie, zelden of nooit een tijd geweest met zo weinig geestelijke kennis. Daar moeten we ook rekening mee houden. Velen dwalen te goedertrouw ala ik het eens zo mag uitdrukken.
helma

Bericht door helma »

wij kregen een kaart voor een gelukkig 2014.....
(ik had de afzender kunnen zijn :haha )
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:wij kregen een kaart voor een gelukkig 2014.....
(ik had de afzender kunnen zijn :haha )
kreun... toch niet de mijne hé?! Oh nee, die had je al eerder...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

... ik vandaag drie sterfgevallen-verhalen te horen kreeg. Ben er gewoon een beetje ondersteboven van.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

JolandaOudshoorn schreef:... ik vandaag drie sterfgevallen-verhalen te horen kreeg. Ben er gewoon een beetje ondersteboven van.
Ja, dat is wel veel.
parel

Bericht door parel »

JolandaOudshoorn schreef:... ik vandaag drie sterfgevallen-verhalen te horen kreeg. Ben er gewoon een beetje ondersteboven van.
Joh, wat vreselijk!
Sterkte!!
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
helma

Bericht door helma »

ai...heftig!
Mara

Bericht door Mara »

Een collega van mijn man zou einde van het jaar stoppen met werken, om meer tijd en aandacht aan zijn vrouw te geven.
We kregen vanmorgen het bericht dat ze vannacht overleden is aan de gevolgen van kanker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

2 dochters hebben vandaag de voorraadkelder opgeruimd/georganiseerd.
Alles staat nu op kleur/alfabetische volgorde :jongle
(toch meer autistische trekjes in de familie dan ik dacht.... :quoi )
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:2 dochters hebben vandaag de voorraadkelder opgeruimd/georganiseerd.
Alles staat nu op kleur/alfabetische volgorde :jongle
(toch meer autistische trekjes in de familie dan ik dacht.... :quoi )
:humhihi :humhihi :humhihi

Ik kom snel een keer kijken....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten