dat komt bij mij een beetje over als: Als jij het niet doet, dan doe ik het ook niet. Ik denk dat Fjodor bedoelt: als jij het niet doet, dan doe ik het toch, omdat Christus dat van mij vraagt.Luther schreef:Dat laatste ben ik juist aan het bepleiten, maar dan graag wederzijds!
Leuterexplosie
- JolandaOudshoorn
Re: Leuterexplosie
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Nee, zo bedoel ik het in ieder geval niet.JolandaOudshoorn schreef:dat komt bij mij een beetje over als: Als jij het niet doet, dan doe ik het ook niet. Ik denk dat Fjodor bedoelt: als jij het niet doet, dan doe ik het toch, omdat Christus dat van mij vraagt.Luther schreef:Dat laatste ben ik juist aan het bepleiten, maar dan graag wederzijds!
Wat ik wel bemerk is dat ik sneller uit de bocht vlieg, als een ander zich niet houdt aan de stelregel 'harde argumenten, maar zachte woorden'.
Voorbeeld: Met caprice ben ik het geregeld oneens, ook theologisch. Maar door de wijze waarop hij formuleert, blijf ik ook gewoon genuanceert en rustig. Zulke postings komen daardoor ook niet kwetsend over.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- MarthaMartha
Zelfde met Marnix, voor wie ik veel respekt heb om zijn eindeloze geduld en de zachtmoedigheid waarmee hij reageert op heel erg vervelende postings. Dan kun je het oneens zijn en toch een goed gesprek hebben.Luther schreef:Nee, zo bedoel ik het in ieder geval niet.JolandaOudshoorn schreef:dat komt bij mij een beetje over als: Als jij het niet doet, dan doe ik het ook niet. Ik denk dat Fjodor bedoelt: als jij het niet doet, dan doe ik het toch, omdat Christus dat van mij vraagt.Luther schreef:Dat laatste ben ik juist aan het bepleiten, maar dan graag wederzijds!
Wat ik wel bemerk is dat ik sneller uit de bocht vlieg, als een ander zich niet houdt aan de stelregel 'harde argumenten, maar zachte woorden'.
Voorbeeld: Met caprice ben ik het geregeld oneens, ook theologisch. Maar door de wijze waarop hij formuleert, blijf ik ook gewoon genuanceert en rustig. Zulke postings komen daardoor ook niet kwetsend over.
Marnix, als er ooit er verkiezing komt voor de meest waardige poster, dan stem ik op jou.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Overigens, over leuterexplosie gesproken...
Ik heb het volgende in voorbereiding. Wordt binnenkort verwacht: een vergelijking van de postingstand per 01-01-2010 en die van 31-12-2010.
Tipje van de sluier (tot op dit moment):
- henriët: + 3076
- Afgewezen: + 2684
- Tiberius: + 2680
- jvdg: + 2451
- helma: + 2267
- refo: + 1934
etc etc.
Ik heb het volgende in voorbereiding. Wordt binnenkort verwacht: een vergelijking van de postingstand per 01-01-2010 en die van 31-12-2010.
etc etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- MarthaMartha
Luther schreef:Overigens, over leuterexplosie gesproken...
etc etc.

voor mij een reden te meer om te balen van serieuze discussies over Ruth enzo.....
hoe verzin je het....

Jouw score tot op dit moment:MarthaMartha schreef:Luther schreef:Overigens, over leuterexplosie gesproken...
etc etc.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
voor mij een reden te meer om te balen van serieuze discussies over Ruth enzo.....
hoe verzin je het....
+1964...

Hoe reken je dat nou uit?Luther schreef:Overigens, over leuterexplosie gesproken...
etc etc.

Dat is vrij eenvoudig.Afgewezen schreef:Hoe reken je dat nou uit?Luther schreef:Overigens, over leuterexplosie gesproken...
etc etc.
Ik heb 31-12-2009 een kopie gemaakt van de ledenlijst van RF, inclusief de postingstand van dat moment, en die vergelijk je met de huidige stand: http://www.refoforum.nl/forum/memberlis ... &sk=d&sd=d
- Bonny
- Contacteer:
Over RF-verslaving gesproken.....Luther schreef:Dat is vrij eenvoudig.Afgewezen schreef:Hoe reken je dat nou uit?
Ik heb 31-12-2009 een kopie gemaakt van de ledenlijst van RF, inclusief de postingstand van dat moment, en die vergelijk je met de huidige stand: http://www.refoforum.nl/forum/memberlis ... &sk=d&sd=d

The Groom's still waiting at the altar
M.a.w. wanneer ik uit de bocht vlieg, komt dat door een ander. Als je nu een poging zou gaan wagen om dat te veranderen, is er al veel gewonnen.Luther schreef:Wat ik wel bemerk is dat ik sneller uit de bocht vlieg, als een ander zich niet houdt aan de stelregel 'harde argumenten, maar zachte woorden'.
Verder bijzonder interessant hoe de discussie voortkabbelt, overigens.
- MarthaMartha
Ander, je weet zo goed te vertellen als iemand anders aan inlegkunde doet, maar vind je dit daar dan geen voorbeeld van? Geeft Luther een ander de schuld van zijn uit de bocht vliegen? Nee! Luther is eerlijk genoeg om te erkennen dat hij bij onredelijk gedrag van anderen zelf ook sneller de bocht uit vliegt.Ander schreef:M.a.w. wanneer ik uit de bocht vlieg, komt dat door een ander. Als je nu een poging zou gaan wagen om dat te veranderen, is er al veel gewonnen.Luther schreef:Wat ik wel bemerk is dat ik sneller uit de bocht vlieg, als een ander zich niet houdt aan de stelregel 'harde argumenten, maar zachte woorden'.
En die zelfkennis en de bereidheid om daarop terug te komen is prijzenswaardig.
zouden er meer moeten hebben.
Niet mee eens, Luther geeft hier wel degelijk aan dat hij sneller uit de bocht vliegt als een ander zich niet houdt aan zijn stelregel. Aan wie de stelregel "'harde argumenten, maar zachte woorden" dan ter beoordeling is laat zich raden. Je kan hier lang en kort over praten maar Luther wijst anderen indirect aan als de oorzaak van zijn uit de bocht vliegen. nb. Goed lezen, Ander zegt hier dat Luther stelt dat anderen de oorzaak zijn van zijn uit de bocht vliegen, Ander stelt niet dat Luther heeft gezegd dat anderen de schuld zijn van zijn uit de bocht vliegen.. Dat is jouw invulling. Overigens ben ik het ermee eens dat men met het aanwijzen van de oorzaak ook bedektelijk de schuldvraag bij de oorzaak neerlegt. Het blijft in mooie woorden verpakt de aloude klacht "ja, maar...., hij/zij deed....., en daarom deed ik..."MarthaMartha schreef:Ander, je weet zo goed te vertellen als iemand anders aan inlegkunde doet, maar vind je dit daar dan geen voorbeeld van? Geeft Luther een ander de schuld van zijn uit de bocht vliegen? Nee! Luther is eerlijk genoeg om te erkennen dat hij bij onredelijk gedrag van anderen zelf ook sneller de bocht uit vliegt.Ander schreef:M.a.w. wanneer ik uit de bocht vlieg, komt dat door een ander. Als je nu een poging zou gaan wagen om dat te veranderen, is er al veel gewonnen.Luther schreef:Wat ik wel bemerk is dat ik sneller uit de bocht vlieg, als een ander zich niet houdt aan de stelregel 'harde argumenten, maar zachte woorden'.
Dit heeft niets met inlegkunde te maken maar met lezen.
tjongejonge.MarthaMartha schreef:Ander, je weet zo goed te vertellen als iemand anders aan inlegkunde doet, maar vind je dit daar dan geen voorbeeld van? Geeft Luther een ander de schuld van zijn uit de bocht vliegen? Nee! Luther is eerlijk genoeg om te erkennen dat hij bij onredelijk gedrag van anderen zelf ook sneller de bocht uit vliegt.Ander schreef:M.a.w. wanneer ik uit de bocht vlieg, komt dat door een ander. Als je nu een poging zou gaan wagen om dat te veranderen, is er al veel gewonnen.Luther schreef:Wat ik wel bemerk is dat ik sneller uit de bocht vlieg, als een ander zich niet houdt aan de stelregel 'harde argumenten, maar zachte woorden'.
Mag ik er op wijzen (als moderator) dat we de afgelopen periode veel postings hebben moeten verwijderen en ook personen hebben moeten bannen die zeer prikkelende reacties neer zetten, vervolgens gaan andere posters er nog even ruim overheen. Als het 1 persoon is dan zeg ik je hebt gelijk, maar de reacties kwamen van zeer diverse kanten en dan gaat jouw stelling absoluut niet op met "Dit heeft niets met inlegkunde te maken maar met lezen".Willem schreef:Niet mee eens, Luther geeft hier wel degelijk aan dat hij sneller uit de bocht vliegt als een ander zich niet houdt aan zijn stelregel. Aan wie de stelregel "'harde argumenten, maar zachte woorden" dan ter beoordeling is laat zich raden. Je kan hier lang en kort over praten maar Luther wijst anderen indirect aan als de oorzaak van zijn uit de bocht vliegen. nb. Goed lezen, Ander zegt hier dat Luther stelt dat anderen de oorzaak zijn van zijn uit de bocht vliegen, Ander stelt niet dat Luther heeft gezegd dat anderen de schuld zijn van zijn uit de bocht vliegen.. Dat is jouw invulling. Overigens ben ik het ermee eens dat men met het aanwijzen van de oorzaak ook bedektelijk de schuldvraag bij de oorzaak neerlegt. Het blijft in mooie woorden verpakt de aloude klacht "ja, maar...., hij/zij deed....., en daarom deed ik..."MarthaMartha schreef:Ander, je weet zo goed te vertellen als iemand anders aan inlegkunde doet, maar vind je dit daar dan geen voorbeeld van? Geeft Luther een ander de schuld van zijn uit de bocht vliegen? Nee! Luther is eerlijk genoeg om te erkennen dat hij bij onredelijk gedrag van anderen zelf ook sneller de bocht uit vliegt.Ander schreef:M.a.w. wanneer ik uit de bocht vlieg, komt dat door een ander. Als je nu een poging zou gaan wagen om dat te veranderen, is er al veel gewonnen.Luther schreef:Wat ik wel bemerk is dat ik sneller uit de bocht vlieg, als een ander zich niet houdt aan de stelregel 'harde argumenten, maar zachte woorden'.
Wat flauw. Wat ontzettend flauw. Een moderator onwaardig. Reageer eens op de inhoud.Auto schreef:Mag ik er op wijzen (als moderator) dat we de afgelopen periode veel postings hebben moeten verwijderen en ook personen hebben moeten bannen die zeer prikkelende reacties neer zetten, vervolgens gaan andere posters er nog even ruim overheen. Als het 1 persoon is dan zeg ik je hebt gelijk, maar de reacties kwamen van zeer diverse kanten en dan gaat jouw stelling absoluut niet op met "Dit heeft niets met inlegkunde te maken maar met lezen".Willem schreef:Niet mee eens, Luther geeft hier wel degelijk aan dat hij sneller uit de bocht vliegt als een ander zich niet houdt aan zijn stelregel. Aan wie de stelregel "'harde argumenten, maar zachte woorden" dan ter beoordeling is laat zich raden. Je kan hier lang en kort over praten maar Luther wijst anderen indirect aan als de oorzaak van zijn uit de bocht vliegen. nb. Goed lezen, Ander zegt hier dat Luther stelt dat anderen de oorzaak zijn van zijn uit de bocht vliegen, Ander stelt niet dat Luther heeft gezegd dat anderen de schuld zijn van zijn uit de bocht vliegen.. Dat is jouw invulling. Overigens ben ik het ermee eens dat men met het aanwijzen van de oorzaak ook bedektelijk de schuldvraag bij de oorzaak neerlegt. Het blijft in mooie woorden verpakt de aloude klacht "ja, maar...., hij/zij deed....., en daarom deed ik..."MarthaMartha schreef: Ander, je weet zo goed te vertellen als iemand anders aan inlegkunde doet, maar vind je dit daar dan geen voorbeeld van? Geeft Luther een ander de schuld van zijn uit de bocht vliegen? Nee! Luther is eerlijk genoeg om te erkennen dat hij bij onredelijk gedrag van anderen zelf ook sneller de bocht uit vliegt.