Schoonheid

jvdg

Re: Schoonheid

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Jij lijkt hiermee te suggereren dat Paulus toestemming geeft om een weinigje make-up te gebruiken. En ik vraag me af of dat de bedoeling van deze tekst is.
Jammer, wat een geweldig misverstand.
Ik heb dat opmaken immers, zoals ik al eerder schreef, niet voor niets tussen aanhalingstekens geplaatst.
Jammer dat je dat niet goed gelezen of begrepen hebt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:Jij lijkt hiermee te suggereren dat Paulus toestemming geeft om een weinigje make-up te gebruiken. En ik vraag me af of dat de bedoeling van deze tekst is.
Ik heb dat opmaken immers, zoals ik al eerder schreef, niet voor niets tussen aanhalingstekens geplaatst.
Broeder, nu spreekt ge helemaal in raadselen voor me. Verklaar u nader. Wat zegt Paulus ons uws inziens daar wel?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
jvdg schreef:
Broeder, nu spreekt ge helemaal in raadselen voor me. Verklaar u nader. Wat zegt Paulus ons uws inziens daar wel?
Ik beschouw het als een verwijzing naar Spreuken 31 van vers 10 tot en met 31.

Overigens ben ik geen "ge" of "uws", maar gewoon een simpele forummer. :huhu

Maar mag ik, op Joodse wijze, een vraag met een wedervraag beantwoorden: Wat dunkt u van de uitspraken van Paulus?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:
jvdg schreef:
Ik beschouw het als een verwijzing naar Spreuken 31 van vers 10 tot en met 31.

Overigens ben ik geen "ge" of "uws", maar gewoon een simpele forummer. :huhu

Maar mag ik, op Joodse wijze, een vraag met een wedervraag beantwoorden: Wat dunkt u van de uitspraken van Paulus?
Ik zie daarin de Bijbelse notie van de plaats van vrouw t.o.v. de man en altijd weer als afschaduwing van het huwelijk tussen Christus en Zijn bruid. De bruid moet Hem dienen, eren en liefhebben, en als de aardse vrouw daarvan iets heeft in het huwelijk, dan is dat wat Paulus noemt 'de man behagen'.
Tegelijk geeft de Heere Jezus ook aan hoe de man het hoofd van de vrouw moet zijn, namelijk: dienend. De Heere Jezus was het hoofd van Zijn discipelen door hun voeten te wassen. Daarin moet elke man een 'christus' voor zijn vrouw zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Ik zie daarin de Bijbelse notie van de plaats van vrouw t.o.v. de man en altijd weer als afschaduwing van het huwelijk tussen Christus en Zijn bruid. De bruid moet Hem dienen, eren en liefhebben, en als de aardse vrouw daarvan iets heeft in het huwelijk, dan is dat wat Paulus noemt 'de man behagen'.
Tegelijk geeft de Heere Jezus ook aan hoe de man het hoofd van de vrouw moet zijn, namelijk: dienend. De Heere Jezus was het hoofd van Zijn discipelen door hun voeten te wassen. Daarin moet elke man een 'christus' voor zijn vrouw zijn.
Ik schreef toch al dat we het eens zijn.
Met die aantekening dat ook de vrouw die gestalte moet hebben voor de man.
Daar spreekt het door mij aangehaalde gedeelte uit de Korinthe brief toch ook van.
Ik heb dat gecursiveerd, maar dat heb je wss. over het hoofd gezien.

Waarom, ik moet dat helaas steeds weer opmerken, lezen we elkaars postings zo slecht.
We hebben een mening in ons hoofd en alles wat daarvan enigszins lijkt af te wijken wordt rücksichtlos aangevallen.
albion

Bericht door albion »

jvdg schreef:
Luther schreef:Ik zie daarin de Bijbelse notie van de plaats van vrouw t.o.v. de man en altijd weer als afschaduwing van het huwelijk tussen Christus en Zijn bruid. De bruid moet Hem dienen, eren en liefhebben, en als de aardse vrouw daarvan iets heeft in het huwelijk, dan is dat wat Paulus noemt 'de man behagen'.
Daar spreekt het door mij aangehaalde gedeelte uit de Korinthe brief toch ook van.

Waarom, ik moet dat helaas steeds weer opmerken, lezen we elkaars postings zo slecht.
We hebben een mening in ons hoofd en alles wat daarvan enigszins lijkt af te wijken wordt rücksichtlos aangevallen.
Ik reageerde op deze opmerking van je:
JvdG schreef: Ben ik helemaal met je eens Gijs, maar dat sluit niet uit de vrouw zich mag "opmaken" om haar eigen man te behagen, en omgekeerd.
Dat is een bijbelse notitie.
En dan kom je met de Korinthe brief. Wat bedoelde jij dan met "opmaken"?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
jvdg

Bericht door jvdg »

albion schreef:En dan kom je met de Korinthe brief. Wat bedoelde jij dan met "opmaken"?
Helpt het als ik woord in tweeën splits: op maken?

Verder verduidelijken kan ik eigenlijk niet.
In de Bijbel staat vaak: Hij of zij maakte zich op.......

In die zin begrijp ik de opmerking van Luther(?) best dat als hij dit voorlas in zijn klas dat er wat gegrinnik opklom uit de groep.
jvdg

Bericht door jvdg »

Overigens ( :) ) in weerwil van alles wat ik geschreven heb, heb ik geen moeite met een decente opmaak door de vrouw.

Ikzelf heb ook lekker ruikende lichaamsverzorgende lotions en ben liefhebber van een goede eau de toilette of aftershave.

En wie wil deodorant afwijzen?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:Overigens ( :) ) in weerwil van alles wat ik geschreven heb, heb ik geen moeite met een decente opmaak door de vrouw.

Ikzelf heb ook lekker ruikende lichaamsverzorgende lotions en ben liefhebber van een goede eau de toilette of aftershave.

En wie wil deodorant afwijzen?
Gedeelte van hetzelfde hoofdstuk als lange broeken en oorbellen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:

Jan,
Er is geen verschil van mening tussen ons. Maar ik heb je posting nog eens goed gelezen, maar ik begrijp het kennelijk niet.
geeft niet; ligt aan mij.
Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
albion schreef:
jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
Zo zou je de SV inderdaad verkeerd kunnen opvatten, daar zouden op zich best andere bewoordingen kunnen gebruikt worden. Ik weet hoever je dan indringt wat God daadwerkelijk gezegd heeft.
Ben ik helemaal met je eens Gijs, maar dat sluit niet uit de vrouw zich mag "opmaken" om haar eigen man te behagen, en omgekeerd.

Korinthiers 7:

32 En ik wil dat gij zonder bekommernis zijt. De ongetrouwde bekommert zich met de dingen des Heeren, hoe hij den Heere zal behagen;
33 Maar die getrouwd is, bekommert zich met de dingen der wereld, hoe hij de vrouw zal behagen.
34 Een vrouw en een maagd zijn onderscheiden. De ongetrouwde bekommert zich met de dingen des Heeren, opdat zij heilig zij, beide aan lichaam en aan geest; maar die getrouwd is, bekommert zich met de dingen der wereld, hoe zij den man zal behagen.

Weer wat geleerd. Ik wist niet dat dát op het opmaken slaat...
Toch vind ik dat opmaken maar niks. Onze dominee zou zeggen: kunnen zo voor God verschijnen, als zo'n geblankette Izebel?
Maar als iemand in zijn doordeweekse kleding naar de kerk gaat wordt is dat wel een probleem? Ons feestelijk en netjes kleden op de zondag mag wel... maar wat onvolkomenheden wegwerken niet? Je mooi maken door kleding wel, maar met make-up niet? Met weer de opmerking dat het nogal uitmaakt of je een hele lading poeder op je gezicht smeert, of je subtiel wat versiert door make-up...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:
albion schreef:
jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
Zo zou je de SV inderdaad verkeerd kunnen opvatten, daar zouden op zich best andere bewoordingen kunnen gebruikt worden. Ik weet hoever je dan indringt wat God daadwerkelijk gezegd heeft.
Ben ik helemaal met je eens Gijs, maar dat sluit niet uit de vrouw zich mag "opmaken" om haar eigen man te behagen, en omgekeerd.

Korinthiers 7:

32 En ik wil dat gij zonder bekommernis zijt. De ongetrouwde bekommert zich met de dingen des Heeren, hoe hij den Heere zal behagen;
33 Maar die getrouwd is, bekommert zich met de dingen der wereld, hoe hij de vrouw zal behagen.
34 Een vrouw en een maagd zijn onderscheiden. De ongetrouwde bekommert zich met de dingen des Heeren, opdat zij heilig zij, beide aan lichaam en aan geest; maar die getrouwd is, bekommert zich met de dingen der wereld, hoe zij den man zal behagen.

Weer wat geleerd. Ik wist niet dat dát op het opmaken slaat...
Toch vind ik dat opmaken maar niks. Onze dominee zou zeggen: kunnen zo voor God verschijnen, als zo'n geblankette Izebel?
Kun je wel voor God verschijnen in een degelijk pak, maar met een onveranderd hart?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Mister schreef:
Kun je wel voor God verschijnen in een degelijk pak, maar met een onveranderd hart?
Dat is net zo goed verkeerd, maar daarom hoef je make-up nog niet goed te keuren. Er zijn mensen die het ene doen en het andere nalaten. Onder het mom van het ene is minder erg als het andere...
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

Wat is er dan op tegen om make-up te gebruiken, of het nu veel is of weinig?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:Wat is er dan op tegen om make-up te gebruiken, of het nu veel is of weinig?
Waarom zou je het wel doen? Niet tevreden met hoe je geschapen bent?
Plaats reactie