Computerprobleempjes

Luther
Contacteer:

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:
Luther schreef:
Afgewezen schreef:Ik kan de nieuwste (medische) programma's van de eo niet meer bekijken op internet. Ze hebben iets veranderd blijkbaar. :banghead
Sja... dan moet je een TV kopen...:)
Precies...want wij hebben daar nooit last van :P
Als er op TV alleen maar medische programma's van de EO te zien zouden zijn, dan zou ik de aanschaf van een TV niet afraden, overigens...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marnix

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:Ik kan de nieuwste (medische) programma's van de eo niet meer bekijken op internet. Ze hebben iets veranderd blijkbaar. :banghead
Via uitzendinggemist ook niet? Daar draait het op en daar is dan allicht wat veranderd. Maar als je iets specifieker bent in wat er mis gaat kan ik je allicht wel helpen.

Bijvoorbeeld: Inde webplayer staat ergens een knopje Instellingen. Staat die op WIndows Media Player? Of op Silverlight. Als het het laatste is, heb je de laatste versie van Silverlight? Kan je hier checken:

http://www.microsoft.com/getsilverlight/
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mijn computer thuis doet het prima, alleen het laden van internetpagina's duurt sinds enkele dagen ontzettend lang en het binnenhalen van mail gaat ook veer slomer dan gewoonlijk. Toch staat er bij de internetverbinding dat de signaalsterkte goed tot zeer goed is.
Waarom duurt het dan zo lang voordat ik een webpagina binnen heb gehaald?
~~Soli Deo Gloria~~
refo

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:Mijn computer thuis doet het prima, alleen het laden van internetpagina's duurt sinds enkele dagen ontzettend lang en het binnenhalen van mail gaat ook veer slomer dan gewoonlijk. Toch staat er bij de internetverbinding dat de signaalsterkte goed tot zeer goed is.
Router resetten?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:
Hendrikus schreef:Mijn computer thuis doet het prima, alleen het laden van internetpagina's duurt sinds enkele dagen ontzettend lang en het binnenhalen van mail gaat ook veer slomer dan gewoonlijk. Toch staat er bij de internetverbinding dat de signaalsterkte goed tot zeer goed is.
Router resetten?
Signaalsterkte is goed, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Desondanks heb ik die truc gisteren al eens geprobeerd, maar 't hielp niks.
Cache leegmaken ook niet.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Orchidee schreef:
Luther schreef:
Sja... dan moet je een TV kopen...:)
Precies...want wij hebben daar nooit last van :P
Als er op TV alleen maar medische programma's van de EO te zien zouden zijn, dan zou ik de aanschaf van een TV niet afraden, overigens...
:oO
Een hele avond de dorpsdokter bekijken ? :nonnon
Er zijn trouwens meer zendgemachtigden die medische programma's uitzenden.
Er zit veel lariekoek bij.
Het wordt allemaal veel mooier gemaakt dan het is, een ziekenhuis is een oord van aardige empatische artsen, lieve verpleegkundigen, maar de praktijk is vaak een stuk minder leuk. Op de spoedeisende hulp (whats in the name) moet je heeeel lang wachten en niet echt even vriendelijk behandeld.
Spreek (helaas) uit ervaring.
Daar tegenover staan wel de prima artsen, maar die zijn altijd prima, ook als de camera's uit zijn.
1 van mijn kinderen was gefilmd voor zo'n serie, we moesten 30 formulieren ondertekenen, dan en dan zou het komen, hele familie opgetrommeld, je bent maar 1 x beroemd tenslotte, niks ! Uitgeknipt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef:
Via uitzendinggemist ook niet? Daar draait het op en daar is dan allicht wat veranderd. Maar als je iets specifieker bent in wat er mis gaat kan ik je allicht wel helpen.

Bijvoorbeeld: Inde webplayer staat ergens een knopje Instellingen. Staat die op WIndows Media Player? Of op Silverlight. Als het het laatste is, heb je de laatste versie van Silverlight? Kan je hier checken:

http://www.microsoft.com/getsilverlight/
Silverlight 4 heb ik. Het rare is dat het alleen bij de laatste versies is. De oude programma's kan ik gewoon draaien.
Via Uitzendinggemist gaat het wel beter, maar dan heb je soms ook nog dat het programma steeds stokt.

@Mara, ik heb meer dan zeventien jaar in ziekenhuizen gewerkt. Ben verder ook nog ervaringsdeskundige. Maar je pikt van zo'n programma allicht wat op. ;)

@Luther, ik heb destijds mijn tv weg moeten doen om lid van de GG te kunnen worden. :)
Mara

Bericht door Mara »

Ha ha lekker collega's afkatten dus ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
refo schreef:
Router resetten?
Signaalsterkte is goed, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Desondanks heb ik die truc gisteren al eens geprobeerd, maar 't hielp niks.
Cache leegmaken ook niet.
Als je Speedtest.nl draait, wat krijg je dan voor download en uploadsnelheid? En wat zou je via je provider moeten hebben? Ik heb een keer het zelfde meegemaakt, op een gegeven moment bleek dat de provider "dacht" dat ik een heel traag abonnement had, waardoor het modem niet meer door liet. Je kan dan je modem en router even een nacht van de stroom halen, als je hem dan weer aanzet heb je kans dat hij weer de goed geconfigureerd wordt omdat hij dan opnieuw de configuratie moet ophalen. En anders toch even met je provider bellen. (als je via Speedtest duidelijk een veeeeel tragere verbinding krijgt... maar op die manier je modem resetten kan sowieso geen kwaad)

@ Afgewezen: Als je via de EO-site een uitzending bekijkt, en je gaat in je video-scherm naar instellingen, dan staat hij ook gewoon op Silverlight / breedbandverbinding?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Als je Speedtest.nl draait, wat krijg je dan voor download en uploadsnelheid? En wat zou je via je provider moeten hebben? Ik heb een keer het zelfde meegemaakt, op een gegeven moment bleek dat de provider "dacht" dat ik een heel traag abonnement had, waardoor het modem niet meer door liet. Je kan dan je modem en router even een nacht van de stroom halen, als je hem dan weer aanzet heb je kans dat hij weer de goed geconfigureerd wordt omdat hij dan opnieuw de configuratie moet ophalen. En anders toch even met je provider bellen. (als je via Speedtest duidelijk een veeeeel tragere verbinding krijgt... maar op die manier je modem resetten kan sowieso geen kwaad)
En als de laptop en de andere computers thuis geen problemen hebben?
Mijn pc doet het verder prima, alleen internetten is een drama... En mail komt heel langzaam binnen.
~~Soli Deo Gloria~~
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef:@ Afgewezen: Als je via de EO-site een uitzending bekijkt, en je gaat in je video-scherm naar instellingen, dan staat hij ook gewoon op Silverlight / breedbandverbinding?
Yep.
Marnix

Bericht door Marnix »

Daarover verschillen we dan van mening :)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:van computerprobleemjes zijn we inmiddels flink afgedwaald, by the way :hum
Jouw probleem is weer opgelost toch? Dankzij een USB-stick, begreep ik.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:van computerprobleemjes zijn we inmiddels flink afgedwaald, by the way :hum
Jouw probleem is weer opgelost toch? Dankzij een USB-stick, begreep ik.
Dat was on-topic :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marie-Henriëtte schreef:Verder denk ik dat Refoforum een technische storing heeft. Ik krijg telkenmale de melding "bewerking afgebroken". Gisteravond precies hetzelfde probleem en alleen bij Refoforum is dit het geval.
Hier geen enkel probleem. Ligt het wellicht aan je internet-verbinding?
Plaats reactie