Duikenburgse Dagen

ber10e
Contacteer:

Bericht door ber10e »

accoord schreef:Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.

Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
ik ben het hier absoluut niet mee eens. het is echt een "refo" gemeenschap. iets waar je je eigenlijk thuis zou moeten voelen. er is toch niet heerlijkers dan met mensen van je eigen soort psalmen te zingen ect. jij hebt het ook over die kapsels, het is tenmminste netter dat al die stekelkoppies bij die vrouwen. en als het gaat om kinderen, het is fijn voor die mensen dat de meeste kinderen KRIJGEN en niet nemen.
Kislev

Bericht door Kislev »

't Probleem is dat van een zijspoor een hoofdspoor is gemaakt. Veel godsdienst, weinig godsvreze.

Onlangs zag ik een dvd van een refo-koortje uit een plaats op de Veluwe (waar Vlinder vandaan komt). Daar keer ik zo naar: :shock: Je hoeft niet met de laatste mode mee te gaan maar je mag je als vrouw/meisje toch wel enigszins vrouwelijk en aantrekkelijk kleden??? Zoals ik wel eens zeg: wel moeder geworden voor hun kind, maar geen vrouw gebleven voor hun man.
Nee, als dat het beeld is wat de buitenstaander van refowereld heeft.... Zelf ben ik geboren en getogen op hartje Veluwe etc. etc. Nu ben ik er 2 jaar weg en als ik daar op refo-evenementen kom overvalt me een soort moedeloosheid. kvind het zo deprimerend en zo noodlottig.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:'t Probleem is dat van een zijspoor een hoofdspoor is gemaakt. Veel godsdienst, weinig godsvreze.
Wel gemakkelijk als je dat zo van een afstandje kunt bepalen!
Maar niet helemaal eerlijk, ben ik bang.
Kislev schreef:Je hoeft niet met de laatste mode mee te gaan maar je mag je als vrouw/meisje toch wel enigszins vrouwelijk en aantrekkelijk kleden??? Zoals ik wel eens zeg: wel moeder geworden voor hun kind, maar geen vrouw gebleven voor hun man.
Ik denk dan toch, dat je niet op de Duikenburgse Dagen bent geweest. Want daar vergis je je echt in.
Je zou namelijk eerder zo hier en daar het vermoeden krijgen, dat het uiterlijk wel erg belangrijk gevonden wordt.
Geeft niks, wat mij betreft.
Kislev schreef:Nu ben ik er 2 jaar weg en als ik daar op refo-evenementen kom overvalt me een soort moedeloosheid. kvind het zo deprimerend en zo noodlottig.
Misschien wat oud zeer bij jou dan.
Ik kan me wel voorstellen als je een paar keer door zulke mensen beetgenomen bent, je van niemand meer wat moet hebben. Maar dat is echt te generaliserend gesproken.
Rens

Bericht door Rens »

ber10e schreef: het is echt een "refo" gemeenschap. iets waar je je eigenlijk thuis zou moeten voelen. er is toch niet heerlijkers dan met mensen van je eigen soort psalmen te zingen ect.
"iets waar je je EIGENLIJK thuis zou moeten voelen" ........ precies.....maar velen voelen zich er niet thuis in zo'n opgeprikte en stigmatiserende toestand...........ook al zijn ze refo (wat een rolbevestigende benaming zeg......).....

"mensen van je eigen soort" ............... zijn er méér "soorten mensen" dan?? Ook bevestig je hiermee dat je je enigzins wereldvreemd opsteld..........wij, refo's, zijn een apart soort mens.....en anderen zijn minder............

En wat er nu zo "heerlijk" aan is om met "mensen van je eigen soort psalmen te zingen" gaat mij enigzins voorbij, maar dat zal wel aan mij liggen dan. Is er niets ánders te zingen dan alleen psalmen dan??

zo zie en voel ik het na lezing van jouw posting.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kislev

Bericht door Kislev »

Tiberius schreef: Ik kan me wel voorstellen als je een paar keer door zulke mensen beetgenomen bent, je van niemand meer wat moet hebben. Maar dat is echt te generaliserend gesproken.
Wie heeft het hier over beetgenomen?!?!? :? Niks oud zeer, ben nooit door ze beetgenomen, zitten veel bekenden, vrienden en familie tussen, dus.

Op de Duikenburgse dagen ben ik niet geweest. Maar schijnt wel wat anders te zijn dan Wegwijs (bedoel ik niet het publiek).
Josephus

Bericht door Josephus »

ber10e schreef:

Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
ik ben het hier absoluut niet mee eens. het is echt een "refo" gemeenschap. iets waar je je eigenlijk thuis zou moeten voelen. er is toch niet heerlijkers dan met mensen van je eigen soort psalmen te zingen ect. jij hebt het ook over die kapsels, het is tenmminste netter dat al die stekelkoppies bij die vrouwen. en als het gaat om kinderen, het is fijn voor die mensen dat de meeste kinderen KRIJGEN en niet nemen.
Ik vraag me ten zeerste af of dit nu werkelijk zo'n goede PR is voor het 'refodom'... :roll:

Daarnaast: welkom in de wereld.
jan03

Bericht door jan03 »

Rens schreef:
ber10e schreef: het is echt een "refo" gemeenschap. iets waar je je eigenlijk thuis zou moeten voelen. er is toch niet heerlijkers dan met mensen van je eigen soort psalmen te zingen ect.
"iets waar je je EIGENLIJK thuis zou moeten voelen" ........ precies.....maar velen voelen zich er niet thuis in zo'n opgeprikte en stigmatiserende toestand...........ook al zijn ze refo (wat een rolbevestigende benaming zeg......).....

"mensen van je eigen soort" ............... zijn er méér "soorten mensen" dan?? Ook bevestig je hiermee dat je je enigzins wereldvreemd opsteld..........wij, refo's, zijn een apart soort mens.....en anderen zijn minder............

En wat er nu zo "heerlijk" aan is om met "mensen van je eigen soort psalmen te zingen" gaat mij enigzins voorbij, maar dat zal wel aan mij liggen dan. Is er niets ánders te zingen dan alleen psalmen dan??

zo zie en voel ik het na lezing van jouw posting.
Prachtig weergegeven Rens.
Lassie

Bericht door Lassie »

ber10e schreef:

hoezo uit de bocht gevlogen?

ik loop liever met stekeltjes rond dan met een appeltaart die je 10 keer per dag moet behandelen. :wink: (maar er zit vast wel iets tussen stekels en een appeltaart in)

En over kinderen krijgen en niet nemen!? volgens mij slaat die reactie ook nergens op!
Plaats reactie