jaja, ze zijn prachtig................simpel als je ze doorziet........maar velen kijken nét verkeerdrefo schreef:Als je ze doorziet zijn ze simpel.
Raadseltjes
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Leuk topic!
Een raadsel, waar ik zelf de oplossing niet van weet: er zijn drie broers, jan klaas en piet. jan spreekt altijd de waarheid, klaas en piet liegen altijd.
Welke vraag moet je stellen om erachter te komen wie wie is?
Een raadsel, waar ik zelf de oplossing niet van weet: er zijn drie broers, jan klaas en piet. jan spreekt altijd de waarheid, klaas en piet liegen altijd.
Natuur. Alles geschapen om God te loven.
Ik. Geschapen om God te loven. Ik?
Ach, laten we het erop houden dat ik het kind in mij nog niet geheel verloren ben... :mrgreen:helma schreef:Wauw! Echt goed!Josephus schreef:Kapoentje.helma schreef:Raadsel: Hoe heet Sinterklaas met zijn achternaam?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Volgens mij klopt je raadseltje niet helemaal.adri schreef:Leuk topic!

Die ik gehoord heb gaat zo:
Er zijn drie broers, Jan, Klaas en Piet. Jan spreekt altijd de waarheid, Klaas en Piet liegen altijd. Je komt 1 van hen tegen en je wil weten of het Klaas is. Welke vraag moet je stellen?
Klopt, mijn raadsel zal altijd een raadsel blijven...Tiberius schreef:Volgens mij klopt je raadseltje niet helemaal.adri schreef:Leuk topic!
Welke vraag moet je stellen om erachter te komen wie wie is?![]()
Er zijn drie broers, Jan, Klaas en Piet. Jan spreekt altijd de waarheid, Klaas en Piet liegen altijd. Je komt 1 van hen tegen en je wil weten of het Klaas is. Welke vraag moet je stellen?

ff kijke, dan moet je vragen: heet je broer klaas?
jan zegt ja, dus hij is geen klaas, omdat hij de waarheid spreekt, dus dat is jan
klaas zegt ja, maar is nee omdat hij altijd liegt. dat is dus klaas.
piet zegt nee, maar is ja, omdat ook hij liegt, dus hij kan geen klaas zijn.
toch?
Laatst gewijzigd door adri op 03 dec 2007, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoiets ja.adri schreef:Klopt, mijn raadsel zal altijd een raadsel blijven...Tiberius schreef:Volgens mij klopt je raadseltje niet helemaal.adri schreef:Leuk topic!
jan zegt ja, dus hij is geen klaas, omdat hij de waarheid spreekt
klaas zegt ja, maar is nee omdat hij altijd liegt
piet zegt nee, maar is ja, omdat ook hij liegt
toch?
Nog een leuke:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZGFLX7EA
Er staan 4 wagons op de rails, dabc.
Bovenin staat een tunnel, alleen de locomotief kan er door, de wagons niet.
Opdracht/raadsel: zorg dat de huidige volgorde abcd, verandert in cbad. De locomotief moet na het verzetten op dezelfde plaats staan als nu.
Hoe moet de loc rijden om dit voor elkaar te krijgen?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZGFLX7EA
Er staan 4 wagons op de rails, dabc.
Bovenin staat een tunnel, alleen de locomotief kan er door, de wagons niet.
Opdracht/raadsel: zorg dat de huidige volgorde abcd, verandert in cbad. De locomotief moet na het verzetten op dezelfde plaats staan als nu.
Hoe moet de loc rijden om dit voor elkaar te krijgen?
Laatst gewijzigd door adri op 03 dec 2007, 14:31, 3 keer totaal gewijzigd.
zoiets inderdaad, maar je weet nog steeds niet of het Klaas is. Omdat Jan en Klaas hetzelfde antwoord geven. Als je vraagt of de broer Piet heet, weet je het wel.Tiberius schreef:Zoiets ja.adri schreef:Klopt, mijn raadsel zal altijd een raadsel blijven...Tiberius schreef:Volgens mij klopt je raadseltje niet helemaal.adri schreef:Leuk topic!
jan zegt ja, dus hij is geen klaas, omdat hij de waarheid spreekt
klaas zegt ja, maar is nee omdat hij altijd liegt
piet zegt nee, maar is ja, omdat ook hij liegt
toch?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."