Kindermishandeling ger.gezindte

Adorote

Bericht door Adorote »

Lydianne schreef:
Adorote schreef:Waarde Lydianne, denk dat jij naar voren brengt wat velen ons denken en ook zullen reageren hier in deze draad.We kunnen ook zeggen arme arme kinderen die op termijn een hekel krijgen aan onze Lieve God de Vader die rechtvaardig maar ook barmhartig is.Men zal maar zo n vader hier op aarde hebben die met de Bijbel in de hand te pas en te onpas kinderen slaat,Daar veel wordt gebeden voor die kinderen en de overheid in zal grijpen. Arme arme kinderen .
Met gelamenteer kom je er niet. Ik ben wel op zoek naar de juiste Bijbelse richtlijnen.

Wat lameteren is zal je nog moeten leren blijkt.

De Bijbelse richtlijnen zijn niet je kinderen mishandelen en slaan te pas en te onpas.en weerloze kinderen slaan is al zo een zwakte bod, dat soort ouders zouden direct uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden daar zij misbruik maken van die macht.In het waar Christelijk gezin gaat het er wel anders an toe dan machtsmisbruik en kinderen slaan.Het waar Christelijk gezin is een veilige haven ten eerste voor de kinderen in dat gezin .
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Unionist schreef:Je zou uit het artikel 2 conclusies kunnen trekken:

1. Er komt steeds meer kindermishandeling voor.
2. Kindermishandeling, die altijd al voorkwam, komt nu vaker in de openbaarheid en er wordt meer aan gedaan.

't Is allebei triest, maar van het tweede wordt je toch iets optimistischer.
De conclusies die je hier trekt houden geen rekening met mogelijk verklaringen. Het is een trieste conclusie, maar als 'mishandeling' in een lijn staan met het niet meer accepteren van het gezag van ouders door de kinderen, dan spelen er diepere problemen dan alleen lijfelijk geweld.
Shaul

Bericht door Shaul »

Bert Mulder schreef:
Heb je toch, in je prive mening, het getuigenis van de Schrift, en ook van al onze vaderen tegen je. Met name Heb. 12.
Dat is slechts jouw opvatting. Ik heb aan den lijve ondervonden wat het betekent als mensen menen letterlijk de bijbel te moeten navolgen en totaal geen enkele poging wagen om het te begrijpen en te interpreteren. Dat soort lieden zijn hersenloze werktuigen, lege hulzen en een groot gevaar voor hun omgeving. Ik walg van dergelijke mensne.
De discussie over kinderen, het aantal dat God ons schenkt, en onze plicht om die kinderen, volgens de Bijbel in het geloof op te brengen en Bijbels te kastijden, is geen gepast onderwerp om door de wereld en het refoforum bespot te worden.
Ik bespot God en zijn woord niet, maar ik bespot wel jou en jouw uitleg.
Dit is voor mij een heilig onderwerp. Het gaat over God en Zijn Kerk. En met name Hendrikus en Shaul hebben zich hier als zwijnen gedragen.

Jij gedraagt je als een waanzinnige. Je gaat niet eens in op mijn korte uitleg van het geestelijk vermenigvuldigen.

Bovendien sterkt je reactie dat je behoort tot een groep die geheel in zichzelf gekeerd is. Is het evangeliseren onder bijv. moslims ook het werpen van parels onder zwijnen?
memento

Bericht door memento »

Op slot

Lieve mensen,

Zo gaan we niet met elkaar om! Respectvol gedrag jegens de ander is hier verplicht!

Over het interessante onderwerp of de Schrift ruimte openlaat voor lijfstraffen, kan een nieuwe topic geopend worden, als men wil.

Uw Moderator
Gesloten