Leuke uitdrukkingen, gezegden etc.

jvdg

Bericht door jvdg »

Toch heb ik m'n zorgen over deze zgn. leuke uitdrukkingen.

Een ieder kent de verbastering van de naam van Nicodemus tot Nico de Mus.
Jarenlang heb ik moeten vechten om die "kreet" uit mijn gedachten te krijgen....... En nog..... :(

En zo ken ik nog een aantal voorbeelden.

Laat ons ook in dezen voorzichtig zijn!
Kislev

Bericht door Kislev »

jvdg schreef:Horen voorlezen in de kerk:

...de koningen zijn met hun eieren weggevlucht....
De surinaamse vrouw ipv de sunamietische is ook historisch.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

jvdg schreef:Horen voorlezen in de kerk:

...de koningen zijn met hun eieren weggevlucht....
je vergeet nog "hoezee geducht"
Arretje

Bericht door Arretje »

jvdg schreef:Toch heb ik m'n zorgen over deze zgn. leuke uitdrukkingen.

Jarenlang heb ik moeten vechten om die "kreet" uit mijn gedachten te krijgen....... En nog..... :(

:!: :!: :!:
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
JALP

Bericht door JALP »

Arretje schreef:
jvdg schreef:Toch heb ik m'n zorgen over deze zgn. leuke uitdrukkingen.

:!: :!: :!:
Maar het is toch ontzettend 'grappig' om te horen hoe kinderen (maar ook volwassenen) soms struikelen in woorden.
Arretje

Bericht door Arretje »

Natuurlijk is dat grappig, en ook ik heb er om moeten lachen. Maar ik vraag me bij een heleboel van deze anecdotes wel af of ze werkelijk door kinderen zo zijn gezegd, of dat het leuke vondsten van volwassen zijn. Bij mij komt het dan al gauw "spotterig" over. Vooral als er in dit topic weer steeds andere woordspelingen worden bijgevoegd. Dan heb ik zoiets: Laten we nu maar stoppen hiermee, het is genoeg geweest.

Ik denk dat JvdG hierin duidelijk was. En ik ben het helemaal met hem eens!
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
geledu

Bericht door geledu »

Arretje schreef:Natuurlijk is dat grappig, en ook ik heb er om moeten lachen. Maar ik vraag me bij een heleboel van deze anecdotes wel af of ze werkelijk door kinderen zo zijn gezegd, of dat het leuke vondsten van volwassen zijn. Bij mij komt het dan al gauw "spotterig" over. Vooral als er in dit topic weer steeds andere woordspelingen worden bijgevoegd. Dan heb ik zoiets: Laten we nu maar stoppen hiermee, het is genoeg geweest.

Ik denk dat JvdG hierin duidelijk was. En ik ben het helemaal met hem eens!
Van harte mee eens !!!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Doet me denken aan de serie in het RD over gereformeerden en humor.
accoord

Bericht door accoord »

Meer een leuk voorval, wáár gebeurd:

Een bevestigde ambstdrager moest worden toegezongen uit Psalm 135 vers 1. Echter, de predikant vergiste zich en gaf op Psalm 135 vers 10. Tja, als je dát toegezongen wordt..... :oops: :shock:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mister schreef:Doet me denken aan de serie in het RD over gereformeerden en humor.
Kerkelijke humor, noemen ze dat hier.
Ik kan het wel waarderen, maar er zijn mensen die dat een contradictio in terminis vinden :roll:
Klaio

Bericht door Klaio »

Zo was er ooit een predikant die een jonge vrouw die nogal tegen haar aanstaande huwelijk opzag een "bemoedigend" kaartje toestuurde met de tekst Johannes 4 : 18 in plaats van de door hem bedoelde 1 Johannes 4 : 18...
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
Mister schreef:Doet me denken aan de serie in het RD over gereformeerden en humor.
Ik kan het wel waarderen, maar er zijn mensen die dat een contradictio in terminis vinden :roll:
op het ándere forum waar ik actief ben, daar is zelfs een aparte rubriek voor : Kerk en Humor....................daar is men niet zo snel op de, hier soms lange, tenen getrapt als hier (sorry dat ik het zeg, maar het is gewoon een feit).
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Rens schreef:
Hendrikus schreef:
op het ándere forum waar ik actief ben, daar is zelfs een aparte rubriek voor : Kerk en Humor....................daar is men niet zo snel op de, hier soms lange, tenen getrapt als hier (sorry dat ik het zeg, maar het is gewoon een feit).
welk forum is dat :D
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Rens

Bericht door Rens »

uitgeworpen schreef:
Rens schreef:
Hendrikus schreef:
welk forum is dat :D
één keer raden................... :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Klaio schreef:Zo was er ooit een predikant die een jonge vrouw die nogal tegen haar aanstaande huwelijk opzag een "bemoedigend" kaartje toestuurde met de tekst Johannes 4 : 18 in plaats van de door hem bedoelde 1 Johannes 4 : 18...
oef... :oops:
Plaats reactie