Gegroet Vaarwel.
Maar wat is de juiste leer,ook binnen de gereformeerde gezindte van de nadere reformatie zijn behoorlijke verschillen en is men het niet eens,dus zo heeft iedereen zijn/haar juiste leer.Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.Leergezag en een leer kan alleen maar als men daadwerkelijk een is , anders niet.Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Dat geldt ook voor de levensstijl die gebruikelijk is binnen de aldaar genoemde kerkverbanden.
het enige wat wordt vergeten is dat die levensstijl verandert, ook onder refo's en zelfs voor de leer. Ik vind het hier overigens helemaal niet onreformatorisch wat betreft leer. En dat ook die leer scherp aan de Bijbel wordt getoetst ipv dat men het blindelings goedvindt lijkt me geen ongezonde zaak.Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Dat geldt ook voor de levensstijl die gebruikelijk is binnen de aldaar genoemde kerkverbanden.
Oude Waarheid, ik ben wel benieuwd naar wat voor topics je refereert wat betreft dingen waarvan je niet snapt dat ze besproken worden en/of hoe dat gebeurt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik moet het hier wel met jullie eens zijn.Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Heb ook wel eens de neiging om dit forum ook maar, om met Paulus te spreken "aan satan over te geven"
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ik heb het nu even over de in de Forumregels expliciet genoemde kerkverbanden.Adorote schreef:Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.
Zeker.Marnix schreef:Het enige wat wordt vergeten is dat die levensstijl verandert, ...
Maar ook die veranderende levensstijl ligt hier vaak onder vuur.
Deze opmerking zegt meer over jouw interpretatie van het woord "reformatorisch" dan van de geplaatste postings.Marnix schreef:Ik vind het hier overigens helemaal niet onreformatorisch wat betreft leer.
Vergeet dan niet het stof van je toetsenbord af te schudden.Bert Mulder schreef:Ik moet het hier wel met jullie eens zijn.Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Heb ook wel eens de neiging om dit forum ook maar, om met Paulus te spreken "aan satan over te geven"
Maar in ernst.
Laten we maar blijven posten om een tegenwicht te geven aan het arminiaanse gif, dat hier vele postings infecteert.
Meelezers (met name jongeren) worden anders sluipenderwijs van de schriftuurlijk-bevindelijke leer losgeweekt en meegezogen in een zielsmisleidende leer van het juichend christendom.
Met recht nederige hoogmoed...........Bert Mulder schreef:Ik moet het hier wel met jullie eens zijn.Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Tjongejonge. Nou ga je wel heel ver. God staat centraal op dit forum, dat het niet altijd gaat zoals JIJ dat wil is geen reden om het aan satan over te geven.Bert Mulder schreef:Ik moet het hier wel met jullie eens zijn.Tiberius schreef:Wat ik bedoel is, dat er weinig tot geen ruimte meer is voor juist die leer, die dit forum volgens de forumregels als grondslag wil hanteren.
Noem eens concreet wat er hier zo goddeloos is volgens jou. Als je met zulke zware beschuldigingen durft te komen.... maar jezelf daar blijkbaar buiten stelt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ach, de inhoudelijke discussies zijn sinds de laatste maanden dusdanig weggezakt dat er onderhand weinig tot niets zinnigs meer besproken wordt.Tiberius schreef: Meelezers (met name jongeren) worden anders sluipenderwijs van de schriftuurlijk-bevindelijke leer losgeweekt en meegezogen in een zielsmisleidende leer van het juichend christendom.
Regelmatig heb ik meegelezen, maar momenteel is er echt niks zinnigs meer. Opzich wil dat nog niet alles zeggen. Wat wel wat wil zeggen is dat er alleen maar 'onzinnigs' bij komt.
Mijn conclusie: refoforum is een beetje dood aan het bloeden. Uiteindelijk zullen er nog wel wat mensen blijven maar die zullen meer babbelen over koetjes en kalfjes en wat spraakmakende zaken in kerkelijk nederland (waarbij vooral veel emoties loskomen).
De kwaliteit van het forum is gewoon laag. Ik heb eigenlijk altijd om sions wil gevolgd en ook refoforum. Maar ik wijk nu toch regelmatig uit naar refoweb. Terwijl ik dat eigenlijk altijd een te massale community vond.
Overigens: weet iemand of daar ook het gevaar aanwezig is wat Tiberius hierboven beschrijft?
Veritas odium parit
En van jou interpretatie. Dus, wie bepaalt nou wat reformatorisch is? Ik vindt het wel, jij vindt het niet, dus we kijken blijkbaar anders daar tegenaan....Tiberius schreef:Ik heb het nu even over de in de Forumregels expliciet genoemde kerkverbanden.Adorote schreef:Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.
Zeker.Marnix schreef:Het enige wat wordt vergeten is dat die levensstijl verandert, ...
Maar ook die veranderende levensstijl ligt hier vaak onder vuur.
Deze opmerking zegt meer over jouw interpretatie van het woord "reformatorisch" dan van de geplaatste postings.Marnix schreef:Ik vind het hier overigens helemaal niet onreformatorisch wat betreft leer.
Jvgd, die acceptatie voor afwijkende meningen is er inderdaad vaak niet. Ik vind dat je meningen, ook al zijn ze volgens sommigen heel gangbaar in reformatoische kringen, ter discussie mag stellen. Daar is niets mis mee, dat houdt je scherp en voorrkomt dat je de mening alleen maar hebt omdat je dat altijd zo hebt gehoord en zo gewend bent, het brengt je terug bij wat de Bijbel zegt. Maar ik merk regelmatig dat ik, puur om het hebben van een andere mening gewoon word veroordeeld zonder dat men inhoudelijk er op ingaat. Die mening is niet gangbaar, niet reformatorisch en dus fout. Eigenlijk is er helemaal geen discussie over mogelijk. Het is niet zoals het altijd was en dus fout, punt uit.
En Tiberius, er wordt wel heel makkelijk gestrooid met termen als "Arminiaans gif". Terwijl die zogenaamde arminiaanse meningen wel heel bijbels onderbouwd worden en geen peidooi zijn tegen arminianisme, maar wel een pleidooi tegen passiviteit. Oproepen tot actief christen zijn, tot bekering, tot op de knieen gaan, tot evangelisatie etc. zijn niet arminiaans. Dat wordt nogal snel er van gemaakt: De mens wordt opgeroepen om wat te doen dus het is arminiaans.