zéker als ze op het forum zichtbaar worden........................refo schreef:Ach, dat overkomt hier wel meer mensen. We zijn allen gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk.RainbowKees schreef:En wat ik al zei, het was hard, misschien dat het moeilijk is om dat te horen?
Het ging erover hoe ik als homoseksueel geaarde en christelijke jongere tegen de reacties hier aankijk. En idd die reactie was hard, net zo hard als sommige reacties hier in de richting van mij.
En het is wel rustig om over homo's te praten, zonder dat we ze zien. Als ze zichtbaar worden is het een beetje eng.
Homoseksualiteit in Bijbels licht
Re: W.J. Ouweneel over homoseksualiteit
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- zusterelly
RainbowKees, misschien kun je nog een poging doen om je verhaal hier nogmaals te vermelden? Ik vond het een heel persoonlijk verhaal. Waarin (naar mijn mening) je iets liet zien van je worsteling die je hebt om als christen-homo te doen wat God van je vraagt. Daarbij had je volgens mij een aantal vragen over hoe je dat moet doen als je verlangens zo heel anders kunnen zijn. Zoek je dan de uiterste grenzen van wat God wil of ....?
Ik hoop dat ik het zo goed geïnterpreteerd en onthouden heb.
Ik hoop dat ik het zo goed geïnterpreteerd en onthouden heb.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.
Wellicht verklaart dat het een en ander.
Dan had Refo het inderdaad goed gezien...Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- zusterelly
Maar als het verwijderd is door moderator dan is het vreemd dat RainbowKees van niets weet. Het lijkt mij in ieder geval netjes dat je dat bij desbetreffende meldt.Josephus schreef:Dan had Refo het inderdaad goed gezien...Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
- jakobmarin
Wat mij betreft plaatst RainbowKees zijn posting opnieuw. Ik snap niet waarom dit niet mag blijven staan, als iemand klaagt over de tekst
Ga er dan gewoon op in (met juiste bewoordingen).

Ga er dan gewoon op in (met juiste bewoordingen).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.

Vond je?Ariene schreef:De reactie was m.i. een spiegel voor ons forummers.
TJA, WAAR KÉN IK DAT VAN.................Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.
Moderatorbericht:
Vertel...Rens schreef:TJA, WAAR KÉN IK DAT VAN.................Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.
is ruimschoots bekend op rf.............Afgewezen schreef:Vertel...Rens schreef:TJA, WAAR KÉN IK DAT VAN.................Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.
Moderatorbericht:
- zusterelly
Afgewezen schreef:Vertel...Rens schreef:TJA, WAAR KÉN IK DAT VAN.................Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.

op zich ook een provocerende vraag, waar ik wijs geworden door bepaalde op- en aanmerkingen, niet op in ga.Afgewezen schreef:Vertel...Rens schreef:TJA, WAAR KÉN IK DAT VAN.................Afgewezen schreef:Het verhaal van RainbowKees vond ik dermate provocerend, dat ik een waarschuwingsmail naar de moderators heb gestuurd.
Moderatorbericht:
Lieve mensen, laten we er geen vreemde vertoning van maken.
De toonzetting van RainbowKees was onnodig provocerend. Wie er verantwoordelijk is voor het verwijderen van de post, weet ik niet.
Laten we niet in een soort tegenreactie schieten. Natuurlijk moeten we openstaan voor onze homofiele naaste (en ik heb ook echt wel gesproken met homo's van vlees en bloed, dus zo bangig ben ik niet), maar feit is wel dat we kwaad kwaad moeten blijven noemen.
Als dat heet: met een vingertje wijzen, veroordelen, etc., denk ik dat je niet reëel bezig bent.
De toonzetting van RainbowKees was onnodig provocerend. Wie er verantwoordelijk is voor het verwijderen van de post, weet ik niet.
Laten we niet in een soort tegenreactie schieten. Natuurlijk moeten we openstaan voor onze homofiele naaste (en ik heb ook echt wel gesproken met homo's van vlees en bloed, dus zo bangig ben ik niet), maar feit is wel dat we kwaad kwaad moeten blijven noemen.
Als dat heet: met een vingertje wijzen, veroordelen, etc., denk ik dat je niet reëel bezig bent.
Ja, ik vind het ook jammer dat je er zo op gereageerd heb.Afgewezen schreef:Vond je?Ariene schreef:De reactie was m.i. een spiegel voor ons forummers.
Ik had dan liever gezien dat je hém een pb had gestuurd.
Ik kan me zijn reactie nl. best voorstellen.
Hij worsteld met zijn geaardheid. Zoekt daarin zijn weg (ongeacht of we het daarmee eens kunnen zijn of niet)
dan leest hij dit forum waarin de ene hetero het nog betere weet dan de andere hetero.
Ik kan me voorstellen dat je daar dan best gefrustreerd over raakt.
Dat laat onze verantwoordelijkheid zien dat we ook met deze dingen zorgvuldig om moeten gaan
Hij haalde ook een posting aan waarin zoiets stond als "Gelukkig ken ik geen homo's"
Dan is dat niet echt leuk om te lezen.
Daarnaast moet je het hele topic maar eens doorlezen.
Er staan postings in die eerder in aanmerking kwamen voor verwijdering.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?