Typisch Nederlandse dingen.

vlinder

Bericht door vlinder »

Jonathan Westmore schreef:
Corydoras schreef:Afbeelding

Van de week cadeau gegeven aan een buitenlandse collega, hij had echt geen idee waar het voor zou kunnen zijn 8)
ik heb er ook geen fláúw benul van waar dat voor mag dienen!

Voor de minder ontwikkelden onder ons :P :P
Dit is een flessenlikker. Ik wist niet hoe ik hem ooit op mijn verlanglijstje voor onze verloving moest zetten (ander krijg je zo'n brede en die hoef ik niet) had ik erop gezet: Een flesselikken met een halve maan. Als je het niet begrijpt, vraag het dan aan mijn moeder. :mrgreen: :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
wim

Bericht door wim »

vlinder schreef: Dit is een flessenlikker. Ik wist niet hoe ik hem ooit op mijn verlanglijstje voor onze verloving moest zetten (ander krijg je zo'n brede en die hoef ik niet)
Er zijn er die hun verlanglijstje vol met fotootjes plakken.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Typisch nederlands: ei of ij?
De meeste buitenlanders kunnen de ei/ij-klank niet eens uitspreken. Leuk als je IJsbrand Nijmeijer uit Rijswijk heet :wink:
Taalpost schreef:Een ijgengerijde koddebijer wilde in het gevlij komen bij een groepje getijsem dat bij tijd en wijle in een vijfsterrenrestaurant flink zat te hijsen. Zonder wijfelen en met een uitgestreken konterfijtsel maakte hij veel stampij door met een wijds gebaar een lijgrijs gebijtste tafel omver te smijten. Door zijn trijterij vlogen een kom postelijnsoep met hijlbot en radijs, een rijshouten mandje in biedermijerstijl en een overrijpe komijnekaas over het trijpen tapijt. Tegen de stijgerende ijgenaar verklaarde de schijtlijster later ijzerenhijnig dat hij de rijkwijdte van zijn vrijpostighijd niet had kunnen overzien.
Verbeter 'm maar :wink:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:Typisch nederlands: ei of ij?
De meeste buitenlanders kunnen de ei/ij-klank niet eens uitspreken. Leuk als je IJsbrand Nijmeijer uit Rijswijk heet :wink:
Taalpost schreef:Een ijgengerijde koddebijer wilde in het gevlij komen bij een groepje getijsem dat bij tijd en wijle in een vijfsterrenrestaurant flink zat te hijsen. Zonder wijfelen en met een uitgestreken konterfijtsel maakte hij veel stampij door met een wijds gebaar een lijgrijs gebijtste tafel omver te smijten. Door zijn trijterij vlogen een kom postelijnsoep met hijlbot en radijs, een rijshouten mandje in biedermijerstijl en een overrijpe komijnekaas over het trijpen tapijt. Tegen de stijgerende ijgenaar verklaarde de schijtlijster later ijzerenhijnig dat hij de rijkwijdte van zijn vrijpostighijd niet had kunnen overzien.
Verbeter 'm maar :wink:
Dat is niet zo moeilijk:

Een eigengereide koddebeier wilde in het gevlei komen bei een groepje geteisem dat bei teid en weile in een veifsterrenrestaurant flink zat te heisen. Zonder weifelen en met een uitgestreken konterfeitsel maakte hei veel stampei door met een weids gebaar een leigreis gebeitste tafel omver te smeiten. Door zein treiterei vlogen een kom posteleinsoep met heilbot en radeis, een reishouten mandje in biedermeiersteil en een overreipe komeinekaas over het treipen tapeit. Tegen de steigerende eigenaar verklaarde de scheitleister later eizerenheinig dat hei de reikweidte van zein vreipostigheid niet had kunnen overzien.
wim

Bericht door wim »

Laat me raden: Ctrl-C, Ctrl-V in Word, rechtsklikken op alle rode onderstrepingen en dan het juiste woordje kiezen. Da's inderdaad niet moeilijk.

Een eigengereide koddebeier wilde in het gevlij komen bij een groepje geteisem dat bij tijd en wijle in een vijfsterrenrestaurant flink zat te hijsen. Zonder weifelen en met een uitgestreken konterfeitsel maakte hij veel stampij door met een wijds gebaar een lijgrijs gebeitste tafel omver te smijten. Door zijn treiterij vlogen een kom posteleinsoep met heilbot en radijs, een drijfhouten mandje in biedermeiertijd en een overrijpe komijnekaas over het trijpen tapijt. Tegen de steigerende eigenaar verklaarde de schijtlijsters later ijzerenheinnig dat hij de reikwijdte van zijn vrijpostigheid niet had kunnen overzien.
Kislev

Bericht door Kislev »

Of zoeken en vervangen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Nog even een paar aanpassingen ;-)

Een eigengereide koddebeier wilde in het gevlij komen bij een groepje geteisem dat bij tijd en wijle in een vijfsterrenrestaurant flink zat te hijsen. Zonder weifelen en met een uitgestreken konterfeitsel maakte hij veel stampij door met een weids gebaar een leigrijs gebeitste tafel omver te smijten. Door zijn treiterij vlogen een kom posteleinsoep met heilbot en radijs, een drijfhouten mandje in biedermeierstijl en een overrijpe komijnekaas over het trijpen tapijt. Tegen de steigerende eigenaar verklaarde de schijtlijsters later ijzerenheinnig dat hij de reikwijdte van zijn vrijpostigheid niet had kunnen overzien.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mister schreef:Nog even een paar aanpassingen ;-)

Een eigengereide koddebeier wilde in het gevlij komen bij een groepje geteisem dat bij tijd en wijle in een vijfsterrenrestaurant flink zat te hijsen. Zonder weifelen en met een uitgestreken konterfeitsel maakte hij veel stampij door met een weids gebaar een leigrijs gebeitste tafel omver te smijten. Door zijn treiterij vlogen een kom posteleinsoep met heilbot en radijs, een drijfhouten mandje in biedermeierstijl en een overrijpe komijnekaas over het trijpen tapijt. Tegen de steigerende eigenaar verklaarde de schijtlijsters later ijzerenheinnig dat hij de reikwijdte van zijn vrijpostigheid niet had kunnen overzien.
Dat wordt wel wat zo. Knap, Mister, want dat weidse gebaar is een echte instinker.
Overigens, Wim, waarom heb je een extra n ingevoegd in ijzerenheinig? Die stond er in het origineel niet en hoort er ook niet te staan.
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
Mister schreef:Nog even een paar aanpassingen ;-)

Dat wordt wel wat zo. Knap, Mister, want dat weidse gebaar is een echte instinker.
Overigens, Wim, waarom heb je een extra n ingevoegd in ijzerenheinig? Die stond er in het origineel niet en hoort er ook niet te staan.
Geen idee. Ik heb niets zelf willen typen, maar alles door Word willen laten doen. Volgens mij werd ijzerenheinig niet herkend en heb ik het met de hand aangepast. Waarschijnlijk per ongeluk een n toegevoegd.

Word weet dus ook niet met alles raad, zo te zien.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:Word weet dus ook niet met alles raad, zo te zien.
Dat wist je toch al?
Daarom wordt word ook vaak met dt gespeld :mrgreen:
Unionist

Bericht door Unionist »

Christiaan schreef:Verklein woorden!
Typisch nederlands, het blijkt zelfs dat het niet uit te leggen is aan niet-nederlanders.

Ernorm hotel, nederlanders: hotelletje...
Het Duits kent toch ~lein? Das Kindlein enzo.

Het Engels verkleint ook soms wel. Paddy is a wee laddy, just like his daddy.

Het Tsjechisch gaat zelfs zo ver dat ze
bijvoeglijke naamwoorden verkleinen. Een roodje balletje. Zoiets.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Nederlandse Wetgeving van Abortus en Euthanasie onder de aandacht brengen in een Rooms Katholiek Polen d.m.v. een TV-serie

Zie http://www.bndestem.nl/cultuur/article1738684.ece :(
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Rens

Bericht door Rens »

Nederlanders........het blijft een raar volkje aan de Noordzee.............
Unionist

Bericht door Unionist »

jakobmarin schreef:Nederlandse Wetgeving van Abortus en Euthanasie onder de aandacht brengen in een Rooms Katholiek Polen d.m.v. een TV-serie

Zie http://www.bndestem.nl/cultuur/article1738684.ece :(
Dat noemden ze vroeger "de Hollandse ziekte". Ik zag eens in een Zuid-Afrikaanse krant in de jaren 80 een spotprent. Er stond een wieg op met een Nederlands vlaggetje. Vanuit de wieg zag je een vermanend opgeheven babyvingertje.

Wij zijn er altijd goed in geweest om te vertellen hoe het in andere landen moest. Een stukje overgebleven kolonialisme, denk ik.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gert10

Bericht door Gert10 »

Unionist, je wilde stoppen met je 5000ste posting? Kijk .... is ontzettend veel maar als dat het doel op zich moet zijn ........ niet het velen is goed maar het goede is veel :)
Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
Plaats reactie