Sterkte Wim. Mijn stageloper heeft ook zo'n type buurman. Altijd treiteren. Op een gegeven moment hadden de buren zonder vergunning een schuur gebouwd dat notabene ook nog eens overlap had met de grond van de ouders van mijn stageloper. Zijn ouders bezwaar maken, maar omdat de buren nogal lichamelijk reageren had de gemeente geen zin om in te grijpen. Uit wraak had toen de buurman een beveiligingscamera geinstalleerd die pal in de kamer van zijn ouders keek. Dat mag niet, maar ook dat was niet voldoende voor de gemeente en de politie om in te grijpen. Uit pure woede heeft de vader van de stageloper toen die beveiligingscamera er af gesloopt. De buren hebben toen op hoge poten de politie er bij gehaald, maar die wilde niet ingrijpen, want die voelden ook wel aan dat ze zelf ook niet helemaal schoon zaten qua rechtgeving. De camera is min of meer heel weer naar de buren gegaan en die hebben hem terug gemonteerd. Op een ochtend wilde mijn stageloper naar zijn werk gaan en stapte in zijn kadetje om zijn afrit af te rijden, maar de buurjongen stond er voor en wilde niet aan de kant. Toen is hij heel voorzichtig gewoon naar voren gereden zo tegen de buurjongen aan. De buurjongen heeft toen de zijspiegel er af getrapt. Mijn stageloper heeft de politie gebelt om aangifte te doen wegens vandalisme. De buurjongen heeft vervolgens aangifte gedaan wegens poging tot doodslag. En je raadt het al. Mijn stageloper heeft een nacht in de bak gezeten en moest voorkomen. Ik weet niet hoe het afgelopen is, maar burenruzies... Akelige dingen.wim schreef:Het heeft inderdaad met geluidsoverlast te maken. Maar we hadden daar in het verleden al afspraken over gemaakt. Kennelijk was dat niet goed genoeg. Echt communicatief zijn ze daar niet over. Inmiddels zijn de afspraken aangepast in het voordeel van de buren door inschakeling van de wijkagent. Misdadigheid loont dus. De buren zijn overigens bekend bij de politie. Ze schijnen overal problemen te veroorzaken.
Waar báál jij van???
Tsjonge, wat erg. Ik wilde ook aangifte doen, maar dat raadde de politie af omdat je dan zulke situaties kan krijgen.Kaw schreef:Sterkte Wim. Mijn stageloper heeft ook zo'n type buurman. Altijd treiteren. Op een gegeven moment hadden de buren zonder vergunning een schuur gebouwd dat notabene ook nog eens overlap had met de grond van de ouders van mijn stageloper. Zijn ouders bezwaar maken, maar omdat de buren nogal lichamelijk reageren had de gemeente geen zin om in te grijpen. Uit wraak had toen de buurman een beveiligingscamera geinstalleerd die pal in de kamer van zijn ouders keek. Dat mag niet, maar ook dat was niet voldoende voor de gemeente en de politie om in te grijpen. Uit pure woede heeft de vader van de stageloper toen die beveiligingscamera er af gesloopt. De buren hebben toen op hoge poten de politie er bij gehaald, maar die wilde niet ingrijpen, want die voelden ook wel aan dat ze zelf ook niet helemaal schoon zaten qua rechtgeving. De camera is min of meer heel weer naar de buren gegaan en die hebben hem terug gemonteerd. Op een ochtend wilde mijn stageloper naar zijn werk gaan en stapte in zijn kadetje om zijn afrit af te rijden, maar de buurjongen stond er voor en wilde niet aan de kant. Toen is hij heel voorzichtig gewoon naar voren gereden zo tegen de buurjongen aan. De buurjongen heeft toen de zijspiegel er af getrapt. Mijn stageloper heeft de politie gebelt om aangifte te doen wegens vandalisme. De buurjongen heeft vervolgens aangifte gedaan wegens poging tot doodslag. En je raadt het al. Mijn stageloper heeft een nacht in de bak gezeten en moest voorkomen. Ik weet niet hoe het afgelopen is, maar burenruzies... Akelige dingen.wim schreef:Het heeft inderdaad met geluidsoverlast te maken. Maar we hadden daar in het verleden al afspraken over gemaakt. Kennelijk was dat niet goed genoeg. Echt communicatief zijn ze daar niet over. Inmiddels zijn de afspraken aangepast in het voordeel van de buren door inschakeling van de wijkagent. Misdadigheid loont dus. De buren zijn overigens bekend bij de politie. Ze schijnen overal problemen te veroorzaken.
Zo erg is het gelukkig (nog) niet bij ons.
De buren pesten ons niet, maar we mogen ook niet teveel laten blijken dat we er zijn.
Waar ik ook van baal is dat door die 'vriendelijke' actie van de buurman nu mijn kinderen totaal overstuur zijn. Als ik nu viool wil spelen dan beginnen ze te huilen omdat ze bang zijn dat er weer iets gebeurt. M'n oudste dochtertje durft niet meer alleen te zijn en komt een paar keer per avond huilend haar bed uit.
In dit van "recht" overstromende landje, waar de één meer gelijk is dan de ander, is het gewoon zo dat de dader het slachtoffer is, en je nog met succes kan aanklagen ook................
Hoe krom kan het zijn................
je kunt dan net zo goed meteen het recht in eigenhand nemen, dan wordt je tenminste met récht aangeklaagd.............
TIP: vergeet niet je dramatische jeugd aan te voeren voor de rechter (!!)
Hoe krom kan het zijn................
je kunt dan net zo goed meteen het recht in eigenhand nemen, dan wordt je tenminste met récht aangeklaagd.............
TIP: vergeet niet je dramatische jeugd aan te voeren voor de rechter (!!)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Maar die situaties kunnen ongewild (door hen gewerkt) wel ontstaan.wim schreef:Tsjonge, wat erg. Ik wilde ook aangifte doen, maar dat raadde de politie af omdat je dan zulke situaties kan krijgen.Kaw schreef:Sterkte Wim. Mijn stageloper heeft ook zo'n type buurman. Altijd treiteren. Op een gegeven moment hadden de buren zonder vergunning een schuur gebouwd dat notabene ook nog eens overlap had met de grond van de ouders van mijn stageloper. Zijn ouders bezwaar maken, maar omdat de buren nogal lichamelijk reageren had de gemeente geen zin om in te grijpen. Uit wraak had toen de buurman een beveiligingscamera geinstalleerd die pal in de kamer van zijn ouders keek. Dat mag niet, maar ook dat was niet voldoende voor de gemeente en de politie om in te grijpen. Uit pure woede heeft de vader van de stageloper toen die beveiligingscamera er af gesloopt. De buren hebben toen op hoge poten de politie er bij gehaald, maar die wilde niet ingrijpen, want die voelden ook wel aan dat ze zelf ook niet helemaal schoon zaten qua rechtgeving. De camera is min of meer heel weer naar de buren gegaan en die hebben hem terug gemonteerd. Op een ochtend wilde mijn stageloper naar zijn werk gaan en stapte in zijn kadetje om zijn afrit af te rijden, maar de buurjongen stond er voor en wilde niet aan de kant. Toen is hij heel voorzichtig gewoon naar voren gereden zo tegen de buurjongen aan. De buurjongen heeft toen de zijspiegel er af getrapt. Mijn stageloper heeft de politie gebelt om aangifte te doen wegens vandalisme. De buurjongen heeft vervolgens aangifte gedaan wegens poging tot doodslag. En je raadt het al. Mijn stageloper heeft een nacht in de bak gezeten en moest voorkomen. Ik weet niet hoe het afgelopen is, maar burenruzies... Akelige dingen.wim schreef:Het heeft inderdaad met geluidsoverlast te maken. Maar we hadden daar in het verleden al afspraken over gemaakt. Kennelijk was dat niet goed genoeg. Echt communicatief zijn ze daar niet over. Inmiddels zijn de afspraken aangepast in het voordeel van de buren door inschakeling van de wijkagent. Misdadigheid loont dus. De buren zijn overigens bekend bij de politie. Ze schijnen overal problemen te veroorzaken.
Zo erg is het gelukkig (nog) niet bij ons.
De buren pesten ons niet, maar we mogen ook niet teveel laten blijken dat we er zijn.
Sterkte Wim!
Ik heb hetzelfde in kwadraat meegemaakt (bedreiging met de dood etc., zowel visueel als fysiek), maar, vergeef me mijn vroomheid, maar na gebed tot Hem die alle harten stuurt, hebben we nooit, ik herhaal nooit, meer last gehad. Sterker nog, deze mensen zijn "verplaatst".
dit is toch te zot om los te lopen. sjonge jonge! Waar zit hun fantsoen zeg.wim schreef:Waar ik ook van baal is dat door die 'vriendelijke' actie van de buurman nu mijn kinderen totaal overstuur zijn. Als ik nu viool wil spelen dan beginnen ze te huilen omdat ze bang zijn dat er weer iets gebeurt. M'n oudste dochtertje durft niet meer alleen te zijn en komt een paar keer per avond huilend haar bed uit.
ik herken dit ook, mijn zus en zwager zitten in het zelfde schuitje. De kinderen mogen niet eens meer in huis spelen anders staan de buren weer voor de deur. pppfff... (en dat zijn christenen)

Waarom zou ik jouw je vroomheid vergeven? Het is toch een fantastische belijdenis?jvdg schreef:Ik heb hetzelfde in kwadraat meegemaakt (bedreiging met de dood etc., zowel visueel als fysiek), maar, vergeef me mijn vroomheid, maar na gebed tot Hem die alle harten stuurt, hebben we nooit, ik herhaal nooit, meer last gehad. Sterker nog, deze mensen zijn "verplaatst".
Dan heb ik het toch écht wel getroffen met alle buren hier........allemaal GG'ers en HHK'ers waar ik altijd een hartelijke groet van krijg als ik weer eens langs-tuf op m'n scoot.
(hoewel het ook wel ligt aan de wijze van je eigen op- en instelling natuurlijk, dat helpt altijd mee)
(hoewel het ook wel ligt aan de wijze van je eigen op- en instelling natuurlijk, dat helpt altijd mee)
Moderatorbericht:
Je zou maar een moeder hebben die elk kraakje bij de buren hoort en zich er kapot aan ergert... :x Om vervolgens manlief er op af te sturen die dat dan moet veranderen. :x En als hij onverrichte zake terug komt, dan wordt hij uitgemaakt door zijn eigen vrouw dat hij over zich heen laat lopen. :x
Ja, das mijn moeder
: , maar gelukkig woonden we al dik 15 jaar vrijstaand dus het gaat al 15 jaar goed. (Niet doorvertellen hoor...)
Ja, das mijn moeder

Ja, daar zit ik ook mee. Aan de andere kant weet ik vrijwel zeker dat het koren op zijn molen is als ik zelf op mijn strepen ga staan. Voor mezelf bereik ik daar ook niets mee. Je kunt beter laten zien dat je zelf wèl rekening houdt met anderen.Kaw schreef:Poging tot mishandeling? Waarom geen aangifte doen? Omdat de situatie dan verergerd? Tja, jij koopt straks je superdemper en je buurman denkt dat het helpt om te slaan.wim schreef:Ik wilde ook aangifte doen, maar dat raadde de politie af omdat je dan zulke situaties kan krijgen.
Nou dan stelt dat van ons niet veel voor. Maar als ik hetzelfde kan 'bereiken' met mijn 'vroomheid' dan zou ik enorm blij zijn. Ik denk dat ik dan feest ga vieren met heeel veel muziek. :mrgreen:jvdg schreef: Ik heb hetzelfde in kwadraat meegemaakt (bedreiging met de dood etc., zowel visueel als fysiek), maar, vergeef me mijn vroomheid, maar na gebed tot Hem die alle harten stuurt, hebben we nooit, ik herhaal nooit, meer last gehad. Sterker nog, deze mensen zijn "verplaatst".
Jouw houding is veruit het meest christelijke.wim schreef:Ja, daar zit ik ook mee. Aan de andere kant weet ik vrijwel zeker dat het koren op zijn molen is als ik zelf op mijn strepen ga staan. Voor mezelf bereik ik daar ook niets mee. Je kunt beter laten zien dat je zelf wèl rekening houdt met anderen.Kaw schreef:Poging tot mishandeling? Waarom geen aangifte doen? Omdat de situatie dan verergerd? Tja, jij koopt straks je superdemper en je buurman denkt dat het helpt om te slaan.wim schreef:Ik wilde ook aangifte doen, maar dat raadde de politie af omdat je dan zulke situaties kan krijgen.
Ik weet wel dat in de periode dat ik gepest werd mijn christelijke houding me niet zoveel hielp. Mijn vroege pubertijd des te meer...
't Is ècht waar hoor Wim!Kaw schreef:Waarom zou ik jouw je vroomheid vergeven? Het is toch een fantastische belijdenis?jvdg schreef:Ik heb hetzelfde in kwadraat meegemaakt (bedreiging met de dood etc., zowel visueel als fysiek), maar, vergeef me mijn vroomheid, maar na gebed tot Hem die alle harten stuurt, hebben we nooit, ik herhaal nooit, meer last gehad. Sterker nog, deze mensen zijn "verplaatst".
Mijn vrouw en ik hadden geen verwachting, en desondanks hoorde de Heere.
Ik begrijp d'er althans niets van, maar, de Heere gaf het........
(We hebben ook gebeden of die mensen Hem mochten leren kennen.............. Daar is helaas niets van gebleken)