soms word er besmuikt onder een kuchje toch een snoepje in de mondholte verstopt... egoist! (denken we dan)refo schreef:Een iegelijk nuttige z'n eigen snoepjes.
Dat doorgeven van rollen snoep snap ik nix van. Is dat een soort naastenliefde ofzo?
Wordt jouw gemeente ook steeds moderner?
- Miscanthus
Indien u twee pepermuntjes heeft en uw broeder geen, geef er dan een aan uw broeder!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
In mijn oude gemeente zag ik het regelmatig dat men niet kon wachten tot men de kerkgebouw uit was. In de hal werd het rookoffer al ontstoken. En jongelui die op de galerij zaten, staken hun peuk al aan terwijl ze nog op de trap liepen, dus nog ìn de kerk.Petrus schreef:In mijn oude gemeente te Haarlem (GerGem) staken de mannenbroeders, zodra ze uit de kerk kwamen, hun sigaretje meteen op..........en stonden tegenover de kerkdeur na te praten met elkaar (maar niet over de preek) en rookten eensgezind......................
Eh ja, ik heb zelf ook gerookt, dus ik weet hoe verslavend het is.
Onze dominee zei pas tijdens de kerkdienst: 'Gemeente, ik heb als dominee het geluk dat ik water mag drinken tijdens de dienst, maar ik vind het prima als u de volgende keer ook een flesje water meeneemt'. Ik heb overigens in de kerk nog niemand met een flesje gezien, maar als dat helpt om beter te kunnen luisteren dan vind ik dat prima.Met dit soort temperaturen neem ik overigens meestal een flesje water mee.... en nee, die geef ik niet aan iedereen door
Met deze hoge temperaturen ben ik eigenlijk wel voorstander van een openluchtdienst (wel graag in de schaduw). Dan kunnen we (hopelijk) gelijk wat uitstralen naar voorbijgangers.
- Miscanthus
sympathiek gebaar van die dominee.Kokje schreef:[Onze dominee zei pas tijdens de kerkdienst: 'Gemeente, ik heb als dominee het geluk dat ik water mag drinken tijdens de dienst, maar ik vind het prima als u de volgende keer ook een flesje water meeneemt'. Ik heb overigens in de kerk nog niemand met een flesje gezien, maar als dat helpt om beter te kunnen luisteren dan vind ik dat prima.
Met deze hoge temperaturen ben ik eigenlijk wel voorstander van een openluchtdienst (wel graag in de schaduw). Dan kunnen we (hopelijk) gelijk wat uitstralen naar voorbijgangers.
Ik vind water meenemen omdat je gewoon dorst hebt ook wel toegestaan hoor!

Ik denk niet dat de Plaatselijke Politieverordening dit toestaat. In Oud-Beijerland moeten de ramen van de kerk dichtblijven in verband met geluidsoverlast voor de omwonenden!

Het mag wel, want er worden hier wel eens vaker interkerkelijke openluchtdiensten gehouden. Helaas doet onze gemeente daar nooit aan mee.Miscanthus schreef:sympathiek gebaar van die dominee.Kokje schreef:[Onze dominee zei pas tijdens de kerkdienst: 'Gemeente, ik heb als dominee het geluk dat ik water mag drinken tijdens de dienst, maar ik vind het prima als u de volgende keer ook een flesje water meeneemt'. Ik heb overigens in de kerk nog niemand met een flesje gezien, maar als dat helpt om beter te kunnen luisteren dan vind ik dat prima.
Ik vind water meenemen omdat je gewoon dorst hebt ook wel toegestaan hoor!![]()
Ik denk niet dat de Plaatselijke Politieverordening dit toestaat. In Oud-Beijerland moeten de ramen van de kerk dichtblijven in verband met geluidsoverlast voor de omwonenden!:
- Miscanthus
- Miscanthus
Wind is een beeld van de Heilige Geest.Kokje schreef:Er waait inderdaad meestal een behoorliijk frisse windMiscanthus schreef:cker te luchtig (hihi)Kokje schreef:[Het mag wel, want er worden hier wel eens vaker interkerkelijke openluchtdiensten gehouden. Helaas doet onze gemeente daar nooit aan mee.
Zo bedoelde ik het ook. Maar ook de frisse wind van de vernieuwing.Miscanthus schreef:Wind is een beeld van de Heilige Geest.Kokje schreef:Er waait inderdaad meestal een behoorliijk frisse windMiscanthus schreef:cker te luchtig (hihi)Kokje schreef:[Het mag wel, want er worden hier wel eens vaker interkerkelijke openluchtdiensten gehouden. Helaas doet onze gemeente daar nooit aan mee.