Laat maar, Leonius. Wat ik hier schrijf, kan een ieder constateren. Het lijkt mij wat vreemd als ik alle passages op andere topics zou gaan citeren om aan mijn opmerkingen (want het zijn opmerkingen, meer niet) te 'bewijzen', terwijl een ieder weet wat ik bedoel.Leonius schreef:Je mag van mij vanzelfsprekend zeggen dat je het met Marnix niet eens bent, maar dan wel:Afgewezen schreef:Ik zeg dat Marnix een andere visie heeft dan ik. Is dat een persoonlijke aanval??Leonius schreef:En dan kun je twee dingen doen: zo iemand bannen óf de discussie aangaan. Overigens vind ik dit weer een typisch voorbeeld van een persoonlijke aanval.Afgewezen schreef:Ik geloof dat er meer aan de hand is dan dat we eigenlijk wel hetzelfde denken, maar dat we er op een andere manier mee omgaan, de ene meer in de oude trant, de andere meer op zijn 21e eeuws.
Ik zie hier op dit forum ook duidelijk een botsing van geesten. Dat Marnix bijv. remonstrantse uitdrukkingen gebruikt is niet alleen een kwestie van een slip of the pen o.i.d., maar komt voor uit een heel andere visie op de toe-eigening van het heil.
Dat soort dingen kunnen we niet zomaar onder de tafel vegen.
Vervolgens is duidelijk dat ik die visie niet deel. Is dat een persoonlijke aanval??
Is een uiting dat je het met iemand niet eens bent, een persoonlijke aanval??
a. Op basis van argumenten,
b. Op basis van concrete uitspraken van hem.
Van beide was geen sprake: zonder dat er een reden voor was werd hij aangehaald en gekwalficeerd als remonstrant (zonder argumenten) en mocht hij daarom wat jou betreft vertrekken. Dat vind ik dan inderdaad een persoonlijke aanval.
Ik word wel eens een beetje moe van jou in-de-hoek-drijf-methodes.