SGP bestuursleden stappen op/ sgp-ers zeggen lidmaatschap op

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Och, ik ken een kerkverband waarin 100 procent mannen in de leiding zit, maar die hier geregeld onder kritiek ligt...
Noem eens man en paard Uni...... :roll:
Unionist

Bericht door Unionist »

Breekijzertje schreef: Noem eens man en paard Uni...... :roll:
Ankie van Grunsven met Bonfire
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hebben jullie Marja Verhoeve-Meeuse (SGP jongeren) gezien bij Barend en Van Dorp?

Ze stond redelijk sterk in haar schoenen. Het begin vond ik een beetje zwak, maar later stond ze tegenover de altijd stokende Jan haar 'mannetje'. ;)

Wellicht voor velen een eye-opener dat SGP-ers (m/v) niet zo duf zijn als men denkt.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Unionist schreef:
Breekijzertje schreef: Noem eens man en paard Uni...... :roll:
Ankie van Grunsven met Bonfire
Da's een vrouw en een gepensioneerd paard.
Unionist

Bericht door Unionist »

Pim schreef:Hebben jullie Marja Verhoeve-Meeuse (SGP jongeren) gezien bij Barend en Van Dorp?

Ze stond redelijk sterk in haar schoenen. Het begin vond ik een beetje zwak, maar later stond ze tegenover de altijd stokende Jan haar 'mannetje'. ;)

Wellicht voor velen een eye-opener dat SGP-ers (m/v) niet zo duf zijn als men denkt.
Ik heb een interview met haar in de Telegraaf gelezen. as ook best sterk.

Wist je dat de SGP ooit de verkiezingen in wilde met de leus "De SGP staat haar mannetje"? Daar is nog een hele rel over geweest.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Pim schreef:Hebben jullie Marja Verhoeve-Meeuse (SGP jongeren) gezien bij Barend en Van Dorp?

Maakte nog een leuke verspreking:

"Wij zijn voor sex en erotiek vóór het huwelijk"

Iedereen aan tafel lachen.

Ze bedoelde: "Wij bewaren sex en erotiek voor het huwelijk"
Unionist

Bericht door Unionist »

Is het nog ergens terug te zien?
refo

Bericht door refo »

Net zitten lezen in 'In conflict met de cultuur' van Zwemer.

Nou in de jaren 50, 60 en 70 kon men er ook wat van. De hoofdbesturen en fractieleiders lagen toen ook flink onder vuur. Het is eigenlijk een tragische partij. Voor de meest linkse groep ben je nooit vernieuwend genoeg. Voor de meest rechtse groep al te vernieuwend als je alleen naast koffie ook thee schenkt op vergaderingen. "Dat deed Kersten ook niet." En dan nog hele tussengroepen die zowel behoudend is als verniewing wil.

Overigens is een oud Kersten standpunt dat geluisterd moet worden naar het grondvlak. Die vormt de basis. De overheid moet niet zo betuttelen. Ik neem aan dat hij dat ook vond in de verhoduing gemeenteraden-hoofdbestuur.
Billy

Bericht door Billy »

SGP boekt zetel winst in peiling

Redactie politiek

DEN HAAG - In de wekelijkse peiling van Interview NSS en het tv-programma NOVA stijgt de SGP van twee naar drie zetels.

Persbureau ANP duidt die winst als „mogelijk gevolg van het besluit van het partijbestuur dat er toch vrouwen op verkiesbare plaatsen mogen staan op gecombineerde lijsten met de ChristenUnie bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.”

Als er deze week Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, zou het CDA 31 zetels halen, een verlies van 13. De VVD zou twee zetels verliezen en uitkomen op 26 Kamerzetels. D66 zou van zes naar vier zetels gaan.

De politieke barometer van Interview NSS toont daarmee nauwelijks wijzigingen vergeleken bij vorige week, al scoorde toen het CDA één zetel beter. De PvdA komt net als vorige week uit op 52 Kamerzetels, een winst van 10. Peter R. de Vries, die inmiddels heeft besloten niet in de politiek te stappen, zakt van vier naar drie zetels.

IK BEN BENIEUWD OP HOEVEEL ZETELS DE SGP UIT ZOU KOMEN ALS HET DE DEUREN GEHEEL VOOR VROUWEN OPENZET.

Misschien eens een NIP onderzoekje hierop los laten. Niet om op grond daarvan besluiten te nemen , maar uit "nieuwsgierigheid"
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Unionist

Bericht door Unionist »

SGP

commentaar door Peter Bergwerff - ND 17-12-05

Waarschijnlijk gaat het te ver een al te directe relatie te veronderstellen tussen het vonnis van de rechter inzake stopzetting van de overheidssubsidie aan de SGP en de recente turbulentie binnen deze partij. Maar wel is het opvallend dat de rechterlijke beslissing niet heeft geleid tot het sluiten van de gelederen.

Dat was evengoed denkbaar geweest. Misschien had het zelfs meer voor de hand gelegen.

Gesloten bevolkingsgroepen die van buitenaf bedreigd worden, hebben de neiging zich te hergroeperen en zelfs te radicaliseren.

Zoals de massieve 'verlichte' kritiek op de 'achterlijkheid' van de islam jonge, hoog geïntegreerde moslims op het spoor leidde van radicale orthodoxe standpunten, zo was het heel goed denkbaar geweest dat de aanval op de SGP tot een sterkere onderlinge solidariteit inzake de positie van de vrouw had geleid. Samen tegen vijand.

Het tegendeel lijkt echter het geval.

Nu betrof de recente commotie binnen de partij niet zozeer het vrouwenstandpunt zelf, als wel de vraag of die positiekeus politieke samenwerking moet blokkeren. Maar in de kern gaat het wel om dezelfde kwestie.

Het uitbrekende verzet binnen de partij tegen de stellingname van het hoofdbestuur had iets van het plotseling oplaaien van een veenbrand. Kennelijk sluimerde er breed, of in elk geval krachtig verzet en heeft het hoofdbestuur dat onderschat.

De reactie van het bestuur is overigens een tweede opmerkelijke kant aan deze ontwikkeling. In plaats van zich terug te trekken achter hoog principiële schansen, koos het bestuur voor een puur pragmatische oplossing. Om de partij bijeen te houden, werd tegemoet gekomen aan de wensen van de opposanten.

De conclusie mag luiden dat er van een bijbels 'Hier sta ik, ik kan niet anders' kennelijk geen sprake is. Want wie echt van mening is dat vrouwen in politieke functies ,,de HEERE een gruwel zijn'', moet geen verbond aangaan met hen die zich aan die gruwel schuldig maken.

De SGP kan niet anders dan in de toekomst op z'n minst meer ruimte bieden voor diversiteit. Het zal voor sommigen wat wennen zijn, maar de tijd dat een kleine groep bestuurders meende het denken binnen de partij te kunnen reguleren, lijkt ook in deze kring voorbij. Daarvoor is de ontluikende emancipatie in, en de voorzichtige relativering van de zuil te ver voortgeschreden.

Nederland is een open samenleving, of men dat nu aangenaam vindt of niet. En ook reformatorische christenen beschikken over vele moderne communicatiemogelijkheden waardoor zij openstaan voor beïnvloeding door opvattingen van buiten. Dat betekent dat de koers van de SGP in de weg van een open gesprek zal moeten worden bepaald en niet door een rigide verankering aan betonnen standpunten. De SGP zal een open partij bij een geopende Bijbel zijn, of zij zal op den duur niet meer zijn. Zoveel is wel zeker.
Eppie

Bericht door Eppie »

Billy schreef:SGP boekt zetel winst in peiling

Redactie politiek

DEN HAAG - In de wekelijkse peiling van Interview NSS en het tv-programma NOVA stijgt de SGP van twee naar drie zetels.

Persbureau ANP duidt die winst als „mogelijk gevolg van het besluit van het partijbestuur dat er toch vrouwen op verkiesbare plaatsen mogen staan op gecombineerde lijsten met de ChristenUnie bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.”

Als er deze week Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, zou het CDA 31 zetels halen, een verlies van 13. De VVD zou twee zetels verliezen en uitkomen op 26 Kamerzetels. D66 zou van zes naar vier zetels gaan.

De politieke barometer van Interview NSS toont daarmee nauwelijks wijzigingen vergeleken bij vorige week, al scoorde toen het CDA één zetel beter. De PvdA komt net als vorige week uit op 52 Kamerzetels, een winst van 10. Peter R. de Vries, die inmiddels heeft besloten niet in de politiek te stappen, zakt van vier naar drie zetels.

IK BEN BENIEUWD OP HOEVEEL ZETELS DE SGP UIT ZOU KOMEN ALS HET DE DEUREN GEHEEL VOOR VROUWEN OPENZET.

Misschien eens een NIP onderzoekje hierop los laten. Niet om op grond daarvan besluiten te nemen , maar uit "nieuwsgierigheid"
Puur gokken, bovenstaand onderzoekje. Ze hadden pas zekerheid als er ook in de tussenbesluitaire periode een onderzoek zou zijn geweest. Bovendien hebben ze w.s. geen 'in het spoor' mensen gepeild want die stemmen w.s. niet bij de komende kamerverkiezing, of ze kiezen met voorkeurstemmen op b.v. dhr. L.P.M.Scholten.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Eppie schreef:
Billy schreef:SGP boekt zetel winst in peiling

Redactie politiek

Puur gokken, bovenstaand onderzoekje. Ze hadden pas zekerheid als er ook in de tussenbesluitaire periode een onderzoek zou zijn geweest. Bovendien hebben ze w.s. geen 'in het spoor' mensen gepeild want die stemmen w.s. niet bij de komende kamerverkiezing, of ze kiezen met voorkeurstemmen op b.v. dhr. L.P.M.Scholten.
Ik zie het nog eerder als een gevolg van de 'belangstelling' die er de laatste tijd is voor de SGP.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Unionist schreef:

Is het nog ergens terug te zien?
Ja. Op de site van Talpa en van BVD zijn de herhalingen te zien. (uitzending dinsdag 13 december)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gian

Bericht door Gian »

En zo denkt Gerben Piet Polleke Burggraaf er over.
Laatst gewijzigd door Gian op 24 dec 2005, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jacob

Bericht door jacob »

Gian schreef:En zo denkt Gebren Piet Polleke Burggraaf er over.
Ik ben blij dat ik beter ben dan gij.
Plaats reactie