SGP Gorinchem: mogelijk andere naam

Unionist

Bericht door Unionist »

In 1993 is er ook een aantal prominenten opgestapt. O.a. Ds. Hovius, ds. R van Kooten, burgemeester Boender en vast nog wel een paar.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

FlyingEagle schreef:is het nu nog steeds geen crisis?? ik denk he wel!
Ja hoor, gelukkig wel...............hebben wij tenminste iets om over te forummen...................... :mrgreen:
Unionist

Bericht door Unionist »

Als het zo middelmatig is, waarom maken ze er dan zo'n punt van? En bovendien: als de uitkomst de naam van christenen goed moet doen, is er maar één optie: vrouwen toelaten als volwaardig lid. Weren doet de naam van christenen zéker geen goed.
Unionist

Bericht door Unionist »

De meeste SGP'ers vinden het een zaak van ondergeschikt belang. Behoudens de uiterst rechtse flank dan. Hoevelen zijn er niet die op zich niet tegen vrouwenlidmaatschap zijn, maar toch de SGP loyaal blijven. En ook onder hen die het eens zijn met het standpunt, hoor je vaak: er zijn belangrijker dingen.

Wat de goede naam van christenen betreft: Ik ben daar niet zo bang voor. Het gaat er niet om hoe men ons ziet, maar of men Hem in ons ziet.

En juist als wij op Jezus lijken, zal men ons haten.
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat me ineens te binnen schiet: zijn er buiten de SGP ook mensen die uit de Bijbel halen dat vrouwen niet politiek mogen participeren? Er zijn wel theocraten in b.v. het CDA, maar ik heb nooit gehoord dat er iemand lid was van b.v. de ChristenUnie en toch het SGP-punt deelde.

Ook in het buitenland ben ik nog nooit een christen tegengekomen die tegen de vrouw in de politiek was.
memento

Bericht door memento »

Unionist schreef:Wat me ineens te binnen schiet: zijn er buiten de SGP ook mensen die uit de Bijbel halen dat vrouwen niet politiek mogen participeren? Er zijn wel theocraten in b.v. het CDA, maar ik heb nooit gehoord dat er iemand lid was van b.v. de ChristenUnie en toch het SGP-punt deelde.

Ook in het buitenland ben ik nog nooit een christen tegengekomen die tegen de vrouw in de politiek was.
Voor zover ik weet zijn in Engeland de meeste baptisten (en niet alleen de strict baptists) ook tegen vrouwen die een regeerdersfunctie vervullen...
Unionist

Bericht door Unionist »

Hee, ik zal dat eens navragen. Nooit gehoord eigenlijk. In Noord-Ierland keken ze heel vreemd op toen ik er ooit over begon.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

gewoon stug blijven volhouden. Straks nog maar een paar stemmers over. Heel goed en fraai.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hoe zei dominee Abma dat ook al weer? Sommigen hebben liever één waarachtig zeteltje, dan dat zij ook maar iets toegeven of zoiets. Ik herinner me alleen dat ene waarachtige zeteltje nog. Misschien weet iemand van de oudjes het hele citaat?
Unionist

Bericht door Unionist »

Paulus vermaant de Galaten in niet mis te verstane bewoordingen omdat zij zich dingen laten voorschrijven de de Schrift niet dwingend voorschrijft.
Marnix

Bericht door Marnix »

Inderdaad. Die wijsheid hebben ze hard nodig, want tot nu toe heb ik daar bar weinig van gezien. :)
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Marnix schreef:Inderdaad. Die wijsheid hebben ze hard nodig, want tot nu toe heb ik daar bar weinig van gezien. :)
Een besluit is níet wijs omdat het binnen de kaders van Marnix valt [Spreuken 3,7].

We moeten wijs zijn zoals Jakobus dat schrijft: Wie is wijs en verstandig onder u? die bewijze uit zijn goeden wandel zijn werken in zachtmoedige wijsheid.

Dit is voor het hoofdbestuur een erg moeilijk moment. We hebben allemaal een raad. De één zegt dat, de ander dat, maar de SGP is nu éénmaal een interkerkelijke partij. Dat is ze altijd geweest. Dat maakt een uitspraak erg moeilijk, want hoe het ook valt er zullen mensen teleurgesteld zijn ín de SGP.
Marnix

Bericht door Marnix »

Klopt :)

De huidige beslissingen hebben nog niet veel goeds gebracht, vandaar mijn opmerking over die ontbrekende wijsheid. Daarbij kijk ik niet in de eerste plaats naar wat ik graag wil, maar naar wat de gevolgen zijn van de huidige lijn van de SGP en of dat de beste optie is. Natuurlijk zit er een stukje eigen mening in, je kan een lijn ook niet beoordelen op basis van de gevolgen want dan kan je als partij beter gewoon seculier worden..... maar koste wat het kost dit soort dingen in je ideologie willen blijven volgen is in mijn ogen niet zo wijs.... want de kosten worden zo wel erg hoog.
Plaats reactie