SGP Gorinchem: mogelijk andere naam
De meeste SGP'ers vinden het een zaak van ondergeschikt belang. Behoudens de uiterst rechtse flank dan. Hoevelen zijn er niet die op zich niet tegen vrouwenlidmaatschap zijn, maar toch de SGP loyaal blijven. En ook onder hen die het eens zijn met het standpunt, hoor je vaak: er zijn belangrijker dingen.
Wat de goede naam van christenen betreft: Ik ben daar niet zo bang voor. Het gaat er niet om hoe men ons ziet, maar of men Hem in ons ziet.
En juist als wij op Jezus lijken, zal men ons haten.
Wat de goede naam van christenen betreft: Ik ben daar niet zo bang voor. Het gaat er niet om hoe men ons ziet, maar of men Hem in ons ziet.
En juist als wij op Jezus lijken, zal men ons haten.
Wat me ineens te binnen schiet: zijn er buiten de SGP ook mensen die uit de Bijbel halen dat vrouwen niet politiek mogen participeren? Er zijn wel theocraten in b.v. het CDA, maar ik heb nooit gehoord dat er iemand lid was van b.v. de ChristenUnie en toch het SGP-punt deelde.
Ook in het buitenland ben ik nog nooit een christen tegengekomen die tegen de vrouw in de politiek was.
Ook in het buitenland ben ik nog nooit een christen tegengekomen die tegen de vrouw in de politiek was.
Voor zover ik weet zijn in Engeland de meeste baptisten (en niet alleen de strict baptists) ook tegen vrouwen die een regeerdersfunctie vervullen...Unionist schreef:Wat me ineens te binnen schiet: zijn er buiten de SGP ook mensen die uit de Bijbel halen dat vrouwen niet politiek mogen participeren? Er zijn wel theocraten in b.v. het CDA, maar ik heb nooit gehoord dat er iemand lid was van b.v. de ChristenUnie en toch het SGP-punt deelde.
- ndonselaar
- Contacteer:
Een besluit is níet wijs omdat het binnen de kaders van Marnix valt [Spreuken 3,7].Marnix schreef:Inderdaad. Die wijsheid hebben ze hard nodig, want tot nu toe heb ik daar bar weinig van gezien.
We moeten wijs zijn zoals Jakobus dat schrijft: Wie is wijs en verstandig onder u? die bewijze uit zijn goeden wandel zijn werken in zachtmoedige wijsheid.
Dit is voor het hoofdbestuur een erg moeilijk moment. We hebben allemaal een raad. De één zegt dat, de ander dat, maar de SGP is nu éénmaal een interkerkelijke partij. Dat is ze altijd geweest. Dat maakt een uitspraak erg moeilijk, want hoe het ook valt er zullen mensen teleurgesteld zijn ín de SGP.
Klopt 
De huidige beslissingen hebben nog niet veel goeds gebracht, vandaar mijn opmerking over die ontbrekende wijsheid. Daarbij kijk ik niet in de eerste plaats naar wat ik graag wil, maar naar wat de gevolgen zijn van de huidige lijn van de SGP en of dat de beste optie is. Natuurlijk zit er een stukje eigen mening in, je kan een lijn ook niet beoordelen op basis van de gevolgen want dan kan je als partij beter gewoon seculier worden..... maar koste wat het kost dit soort dingen in je ideologie willen blijven volgen is in mijn ogen niet zo wijs.... want de kosten worden zo wel erg hoog.

De huidige beslissingen hebben nog niet veel goeds gebracht, vandaar mijn opmerking over die ontbrekende wijsheid. Daarbij kijk ik niet in de eerste plaats naar wat ik graag wil, maar naar wat de gevolgen zijn van de huidige lijn van de SGP en of dat de beste optie is. Natuurlijk zit er een stukje eigen mening in, je kan een lijn ook niet beoordelen op basis van de gevolgen want dan kan je als partij beter gewoon seculier worden..... maar koste wat het kost dit soort dingen in je ideologie willen blijven volgen is in mijn ogen niet zo wijs.... want de kosten worden zo wel erg hoog.