Heere met 1 of 2 "E". "EE".

Marjan

Bericht door Marjan »

Jelle, je kunt geen sjablonen maken voor mensen.
Be yourself, there are plenty of others.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Jelle "plaatst"graag mensen in een hokje.
Goede hokjes, foute hokjes, gevaarlijke hokjes.....(heilige hokjes....?). ;)

[Aangepast op 4/7/05 door Miscanthus]

Ik weet het. maar ik heb ik mijn leven de kerk al een heel eind links zien afvallen en het lijkt wel of het elk jaar sneller gaat.

het begint bij kleine zogenaamde onnozele zaken maar het blijft wel steeds verder gaan.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Even een vraagje tussendoor, verder zal ik jullie niet storen: Weten jullie nog over Wiens naam jullie discussieren?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Het is toch geweldig hoe mensen heel kerkelijk Nederland kunnen indelen in 'links' en 'rechts' (whatever that may be) aan de hand van één enkele letter.

Geen wonder dat de kerk zo verdeeld ligt.....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Jelle "plaatst"graag mensen in een hokje.
Goede hokjes, foute hokjes, gevaarlijke hokjes.....(heilige hokjes....?). ;)

[Aangepast op 4/7/05 door Miscanthus]

Ik weet het. maar ik heb ik mijn leven de kerk al een heel eind links zien afvallen en het lijkt wel of het elk jaar sneller gaat.

het begint bij kleine zogenaamde onnozele zaken maar het blijft wel steeds verder gaan.
Jelle, ik snap je zorg, maar ik ben bang dat je toch te veel generaliseert. Ik ben best 'rechts', maar zie mijn posting (een paar postings terug).
Vaak wordt gedacht: als je zo en zo denkt, dan moet je ook zo en zo doen.
Dat gaat niet altijd op. Voor mij tenminste niet.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door AfgewezenVaak wordt gedacht: als je zo en zo denkt, dan moet je ook zo en zo doen.
Echt waar hoor Jelle! Hij heeft 8 CD's van Elly en Rikert in huis!
de smiecht!
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door AfgewezenVaak wordt gedacht: als je zo en zo denkt, dan moet je ook zo en zo doen.
de smiecht!
Misschien liggen ze wel ongebruikt in de kast. Kan toch?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

de smiecht!
Misschien liggen ze wel ongebruikt in de kast. Kan toch?
Dan houdt ik mij aanbevolen!
xgnoom

Bericht door xgnoom »

Hoe het ook zei: het is voor mij een teken over het gedachtengoed van de persoon zoals hij het woord Heere gebruikt.
Zoals het hier stelt zeg je eigenlijk enkel en alleen vanuit je vooroordelen over personen te oordelen.
Volgens mij is het bijbelser en meer integer om te luisteren naar wat iemand zegt en niet domweg te oordelen uitsluitend over hoe iemand iets zegt...
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik hoorde pas van Aad van de Sande (evangelist) die hier tegenaanliep. Als hij "Heer" zei, luisterden de mensen verder niet wat hij zei. Dan was hij al afgekeurd. Vandaar dat hij zich aangewend heeft om de "e" erachter te zetten. Dan bleek zijn boodscahp ineens wel de moeite waard.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Even terug on-topic....

Ik geef, op basis van de onvolprezen SV de voorkeur aan HEERE.....

wat niet inhoudt dat ik anderen om hun afwijkende keuze zou moeten afwijzen of in hokjes te plaatsen, dat zou van de dolle zijn.

Petrus
Eppie

Bericht door Eppie »

Petrus schreef:Even terug on-topic....

Ik geef, op basis van de onvolprezen SV de voorkeur aan HEERE.....

wat niet inhoudt dat ik anderen om hun afwijkende keuze zou moeten afwijzen of in hokjes te plaatsen, dat zou van de dolle zijn.

Petrus
Als Paulus nu ook nog reageert hebben we toch mooi deze kwestie opgelost. 8)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Ik hoorde pas van Aad van de Sande (evangelist) die hier tegenaanliep. Als hij "Heer" zei, luisterden de mensen verder niet wat hij zei. Dan was hij al afgekeurd. Vandaar dat hij zich aangewend heeft om de "e" erachter te zetten. Dan bleek zijn boodscahp ineens wel de moeite waard.
Zo lees ik vaak ook uit de NBV voor :lol:
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik begrijp al die moeite niet. Ik veroordeel iemand die binnen zijn kring het woord 'de HEER' gebruikt niet. Dat is zijn of haar gewoonte.

Wel heb ik moeite met mensen die opgegroeid zijn met de SV om de godsnaam ter discussie te stellen. Een paar weken terug las ik een artikel over de Grote Bosatlas. Deze overbekende atlas had het een aantal decennia geleden gewaagd om met een 'nieuwe' atlas te komen. Woorden waren hertaald. Heerenveen werd Herenveen. Nou dat hebben ze geweten. Na een storm van protest hebben ze er maar weer Heerenveen van gemaakt. Zo is dat tot op vandaag Heerenveen en geen Herenveen.

Als andere mensen een stadsnaam zoveel waard is, zullen wij als SV-lezers het maar bij HEERE houden. Onze eerbied voor de IK ZAL ZIJN DIE IK ZIJN ZAL gaat toch veel dieper? In Hem ligt toch ons leven?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Ik hoorde pas van Aad van de Sande (evangelist) die hier tegenaanliep. Als hij "Heer" zei, luisterden de mensen verder niet wat hij zei. Dan was hij al afgekeurd. Vandaar dat hij zich aangewend heeft om de "e" erachter te zetten. Dan bleek zijn boodscahp ineens wel de moeite waard.
Het zegt wat over zijn publiek op dat moment, niet over Aad v.d. Sande!
Plaats reactie