Zelf vissen en vis eten is weer anders, Lieneke. Eten en ontspannen verschilt, hoewel ik moet toegeven dat het ergens linkt (beetje probleem van 'pijn' verplaatsen).
Maar kprobeer er wel op te letten ja. Als er vego voor handen is, eet ik wel vego. kVind het alleen voor mezelf een beetje vervelend om andere mensen in m'n nabijheid te 'dwingen' vego te koken. Als ik zelf kook is het wel vego.
In m'n vrije tijd lees ik trouwens... Aan de waterkant bijvoorbeeld...
Ik ben niet vegetarisch, tukkertje, alleen zoveel mogelijk.
Biologisch vlees heb ik verder ook geen moeite mee (alhoewel, ook een vorm van probleem verplaatsing...), als ik besluit vego te worden is dat om 'duidelijk' over te komen.
tIs absoluut niet nodig, de mate waarin in ons rijke westen vlees wordt gegeten...
Maar we zijn in zoveel dingen doorgeschoten... Nu hebben we het toevallig over vissen / vlees, we doen het op zo ontzettend veel fronten fout!
Snap ik niet. vroeger aten de mensen toch ook vlees om in hun levensonderhoud te voorzien. Zie niet wat daar verkeerd aan is. In de bijbel slachten ze toch ook wel bokken, lammeren etc.
Kijk kijk kijk, die Tukkertje begint al aardig bang te worden, hij wil ons vast gaan vergiftigen met die koffie. Maar de antihengelaars laten zich niet verleiden tot heulen met de vijand.